CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15034
Valitettavasti Dijon-Prenoisin kilpailun aikaan kaudella 1974 AAW Racing Leo Kinnusen kanssa palasi enemmän tai vähemmän Anderstorpia edeltäneeseen ajanjaksoon joka oli täynnä teknisiä ongelmia. Tosin perjantaina AAW Racingin Kinnuselta evättiin koko osallistumislupa jo vähän aiemmin kertomallani tavalla ja kun lauantaina Kinnunen sai jatkaa Vapaista Harjoituksista eteenpäin ajojaan vasten ennakkoa niin juurikin niissä sessioissa Kinnusen autosta hajosi iskunvaimennin joka esti ajoajan toisen vastaavan lisäksi vielä vaurioituessa ja Virallisessa Harjoituksesta autosta särkyi pyöränlaakeri. Lopulta kun pyöränlaakeri oli saatu korjattua edes menettelevästi ja matkaan lähdetty olivat aikayritykset käytännössä mahdottomia.
Auto oli hidas vaikka lyhyellä radalla vauhti vaikuttikin hurjalta. Lopulta oltiin koko joukon toiseksi hitaimpia ja sieltä olisi karsiuduttu niin poikkeuksellisen pienellä ruudukolla kuin myös normaalikokoisella 25 kuljettajan lähtöruudukolla.
Suurilta osin koko hitaus ja karsiutuminen johtui yhdestä ainoasta asiasta. Kinnusen autosta oli irronnut venttiili joka tietenkin oli lopulta tukkinut autosta polttoaineputkiston ja sen korjaamisessa kesti jälleen aivan liian pitkään ja kun sessio oli päättymäisillään niin Kinnunen vastoin yleistä AAW Racingin kilpailua siihen asti kaudella 1974 pääsi vielä ajamaan, mutta yritykset olivat toivottomia ja ruutulipun heilahtaessa Kinnunen oli karsiutunut. Siihen mennessä auto oli ainakin kevyellä bensakuormalla menettelevänkin hyvä, mutta kaikilla muilla bensamäärillä toivottoman hidas. Lisäksi myös polttoaineenkulutus oli usein hirveä.
Auto oli hidas vaikka lyhyellä radalla vauhti vaikuttikin hurjalta. Lopulta oltiin koko joukon toiseksi hitaimpia ja sieltä olisi karsiuduttu niin poikkeuksellisen pienellä ruudukolla kuin myös normaalikokoisella 25 kuljettajan lähtöruudukolla.
Suurilta osin koko hitaus ja karsiutuminen johtui yhdestä ainoasta asiasta. Kinnusen autosta oli irronnut venttiili joka tietenkin oli lopulta tukkinut autosta polttoaineputkiston ja sen korjaamisessa kesti jälleen aivan liian pitkään ja kun sessio oli päättymäisillään niin Kinnunen vastoin yleistä AAW Racingin kilpailua siihen asti kaudella 1974 pääsi vielä ajamaan, mutta yritykset olivat toivottomia ja ruutulipun heilahtaessa Kinnunen oli karsiutunut. Siihen mennessä auto oli ainakin kevyellä bensakuormalla menettelevänkin hyvä, mutta kaikilla muilla bensamäärillä toivottoman hidas. Lisäksi myös polttoaineenkulutus oli usein hirveä.