Scuderia Ferrari 2015: Räikkönen & Vettel

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Keula ja nokka on synonyymejä toisilleen kuten perä ja takaosa keskenään.
Ei välttämättä.
Perä = vaihteisto/voimansiirto.
Keulaa voi myös sanoa nokaksi, mutta itse ajattelen ennemmin selvyyden vuoksi, että nokka = keulan kärki. Itse keula on kuljettajan ja etupyörien välissä. Liekkö näille olemasakaan mitään virallista.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Tai itselläsi ei pysynyt ajatus matkassa. Noissa lainauksissa sanotaan ihan samaa
Kyllä minäkin olen Ananaksen kannalla ja sanon, että turhaan koitat puheitas korjailla. Alkaa mennä jo noloksi.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Kyllä minäkin olen Ananaksen kannalla ja sanon, että turhaan koitat puheitas korjailla. Alkaa mennä jo noloksi.
Ei ole mitään korjattavaa. Siellä tektissä luki alun perin selvästi mistä puhun. Toopeille pitää kuvatkin pirtää erikseen eikä siltikään mene jakeluun.

Keulalla en tarkoita nokkaa vaan monokokin etuosaa.
SKY:n jutussa puhutaan nokan vaikutuksesta, ei mitään siitä mistä itse kirjoitin.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Ei ole mitään korjattavaa. Siellä tektissä luki alun perin selvästi mistä puhun. Toopeille pitää kuvatkin pirtää erikseen eikä siltikään mene jakeluun.



SKY:n jutussa puhutaan nokan vaikutuksesta, ei mitään siitä mistä itse kirjoitin.
ok, jatka vaa. Haen popparit.
 

Ananas

Well-known member
Liittynyt
18.3.2014
Viestit
371
Hyvä, että saadaan tänne vähän säpinää :cool: Ferrarin motti vaikuttaisi ensituntumalta menneen melkoisesti eteenpäin, vaikka vielä ei varmaan nähty täysiä tehoja missään autossa. Sauberin junakin kuitenkin kulki kohtalaisen hyvin. Positiivista oli myös runsas kierrosmäärä viime vuoteen verrattuna. Vielä, kun säädöt saadaan Kimin mieleiseksi niin voidaan nähdä Kimin paluu (veljespoikahan se viime vuonna oli ratissa) :alppu:
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Onko tämä nyt Allisonin ansiota että auton suunnittelussa on lähdetty täysin eri kulmasta toteuttamaan konseptia?
Viime vuonna säännöt muuttuivat, eikä voinut kopioda mistään, niin Ferrari oli ihan hukassa. Nyt säännöt pysyivät kutakuinkin samana niin Mersulta vaan kaikki kopioituna ja hyvää tulee.

Tämä on ollut Ferrarilla tapana jo pidemmän aikaa. Siinä on vain se huono puoli, että kun pitkään kopio, niin ei osaa enää itse mitään.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Ainoa vaan, että Alonso on ollut aika ison osan siitä ajasta Ferrarilla kun tämän kauden autoa on kehitetty ja suunniteltu...
Tuskin Alonsoa on enää moneen kuukauteen päästetty suunnittelupöydän äärelle, eikä myöskään kehittelemään vuoden 2015 Ferraria. Onhan ollut tiedossa pidemmän aikaa, ettei Alonso tule olemaan Ferrarin kuskina tulevalla kaudella.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Tuskin Alonsoa on enää moneen kuukauteen päästetty suunnittelupöydän äärelle, eikä myöskään kehittelemään vuoden 2015 Ferraria. Onhan ollut tiedossa pidemmän aikaa, ettei Alonso tule olemaan Ferrarin kuskina tulevalla kaudella.
Juuri näin. Nyt auto on suunniteltu toisenlaisten ajomieltymysten mukaiseksi, ja heti näkyy tulosta.
 
Viimeksi muokattu:

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Ainoa vaan, että Alonso on ollut aika ison osan siitä ajasta Ferrarilla kun tämän kauden autoa on kehitetty ja suunniteltu...
:thumbfh:

Et OIKEESTI usko itsekkään että tää SF15T ois joku Alonson mieltymysten mukaan suunniteltu auto.

Päinvastoin.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Kannattaa nyt edelleen muistaa, ettei autoja suunnitella koskaan tietyn kuskin mieltymysten mukaisiksi. Lisäksi kannattaa muistaa, että 2015 auto on ensimmäinen, joka on kehitetty alusta lähtien James Allisonin johdolla ja tämä on se avaintekijä oletetussa suorituskyvyn paranemisessa (tietenkin voimayksikön kehityksen ohella).

Eli vaikka kuinka tekisi mieli mollata Alonsoa, niin hänen lähdöllään ei kyllä ole merkitystä 2015 auton suorituskykyyn suuntaan taikka toiseen. Auto olisi ollut ihan tasan samanlainen vaikka Alonso olisi jäänyt talliin.
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Ainoa vaan, että Alonso on ollut aika ison osan siitä ajasta Ferrarilla kun tämän kauden autoa on kehitetty ja suunniteltu...
Nii, mitenkäs se meni, Kimi testasi seuraavaa vuotta ajatellen uhraten kisatuloksia. Eikös siitä näin uutisoitu? Ja Allison sanoi, että kehitetään autoa paremmin Kimille sopimaan.. Vääntele sinä vaan sitä Alonsoa siihen, nyttenhän voit iloita, että McLarenin menestyskausi alkaa, kun saivat Samurain.
 

Make79

Well-known member
Liittynyt
27.5.2007
Viestit
742
Kannattaa nyt edelleen muistaa, ettei autoja suunnitella koskaan tietyn kuskin mieltymysten mukaisiksi. Lisäksi kannattaa muistaa, että 2015 auto on ensimmäinen, joka on kehitetty alusta lähtien James Allisonin johdolla ja tämä on se avaintekijä oletetussa suorituskyvyn paranemisessa (tietenkin voimayksikön kehityksen ohella).

Eli vaikka kuinka tekisi mieli mollata Alonsoa, niin hänen lähdöllään ei kyllä ole merkitystä 2015 auton suorituskykyyn suuntaan taikka toiseen. Auto olisi ollut ihan tasan samanlainen vaikka Alonso olisi jäänyt talliin.
Ja höpön löpön, taas tuota liirunlaarumia. Pitääkö linkittää udelleen Allisonin haastattelu, että autoa säädetään paremmin Kimin lapaseen ja työtä jatketaan.

Allison teki Lotuksenkin Kimin mieltymysten mukaan. Mille se auto muka tehdään jos ei kuljettajalle? Kuskit testaa ja autoa muutetaan heidän toiveiden mukaan, että saadaan lisää vauhtia. Ja kun tiedetään, että toinen kuljettaja on lähdössä, niin aika luonnolista että autoa tehdään talliin jäävän kuljettajan kanssa.

Jos Alonso olisi ollut tallissa ykköskuskina, mitä oli vaatinut, vaati lisäksi että saa valita työntekijöitä, niin taitaisi olla auto eri suuntaan taas rakennettu, koska Kimin ja Alonson ajotyylit poikkeavat todella paljon.

Niin ja kummasti siellä tallissa tuntuu, että ilmapiiri on muuttunut paremmaksi eräiden henkilöiden lähdön jälkeen.

Niin, että nostele sinä siellä vaan sitä Alonsoa yksikseen jalustalle..

Onko taas fantasiaa, niinkö oot minun aiemmat kirjoitukset leimannut.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Kannattaa nyt edelleen muistaa, ettei autoja suunnitella koskaan tietyn kuskin mieltymysten mukaisiksi. Lisäksi kannattaa muistaa, että 2015 auto on ensimmäinen, joka on kehitetty alusta lähtien James Allisonin johdolla ja tämä on se avaintekijä oletetussa suorituskyvyn paranemisessa (tietenkin voimayksikön kehityksen ohella).
Kannattaa muistaa myös se, että Alonso suunnittelee tallinsa autot, ja tuo mukanaan kuusi sekunnin kymmenystä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös