Sillä matkalla ettei osu mihinkään.Mutta miltä matkalta?
Niinpä. Tänään oli mahdollisuus tehdä pieniä muutoksia tauon aikana.Parc Ferme on ongelma. On idiootimaista, että talli eivät saa muuttaa säätöjä sadekisaan.
Ja tämä on toinen asia mistä olen yhtä mieltä.Parc Ferme on ongelma. On idiootimaista, että talli eivät saa muuttaa säätöjä sadekisaan.
Näinpä. Tuplakeltaiset meinaa käytännössä että ratavirkailijoita on tulilinjalla, ja se on kuljettajan vastuulla reagoida asiaankuuluvasti. FIA ei tätä valvo muuten kuin katsomalla ettei sektoriajat loista vihreänä.Kuulostaa toimivalle...
Parc Ferme -sääntöä pitäisi muuttaa niin, että sadekelin tullessa säätöjä saa muuttaa. Ihan turvallisuussyistä.Parc Ferme on ongelma. On idiootimaista, että talli eivät saa muuttaa säätöjä sadekisaan.
90-110 litraa parhaimmillaan ja huonoimmat mallit syrjäyttivät 80-90 litraa vettä. Ja parhaimmat mallit (vuoden 1997-1998 mallit) syrjäyttivät korkeintaan 110 litraa vettä. Sen jälkeen monsuunirenkaat heikentyivät käytännössä vuosi vuodelta kun muutenkin alettiin pelleillä vesikelin kisoissa tai kutsua liikaa Safety Careja radalle kisan aikana.Paljonko ne monsuunirenkaat pystyivät syrjäyttämään vettä?
Aiemmin oli käytössä kisapäivänä ylimääräinen sessio muuttuneisiin olosuhteisiin totuttautumista varten -> https://www.youtube.com/watch?v=g1zP0KJMoEsParc Ferme -sääntöä pitäisi muuttaa niin, että sadekelin tullessa säätöjä saa muuttaa. Ihan turvallisuussyistä.
Mikäli sää muuttuu aika-ajon ja kisan välissä suurempia muutoksia saa tehdä.Parc Ferme -sääntöä pitäisi muuttaa niin, että sadekelin tullessa säätöjä saa muuttaa. Ihan turvallisuussyistä.
http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/sporting_regulations/8685/Formula1.com sanoi:The only exception to this is when there is a "change in climatic conditions", for example a dry qualifying session followed by a wet race, or vice versa. In this case the FIA will give the teams permission to make further appropriate changes to their cars.
Tosin nuo ylimääräiset sessiot olivat ennen vanhaan poikkeuksia. Kaudella 1996 myös Monacossa pidettiin ylimääräinen sessio viikonloppuna. Ja ennen oli myös tutustumisharjoituksiakin aina kauteen 1997 asti aina uusilla radoilla.Aiemmin oli käytössä kisapäivänä ylimääräinen sessio muuttuneissa olosuhteissa totuttautumiseen -> https://www.youtube.com/watch?v=g1zP0KJMoEs
Kyseenalaista myös sitä, että nykyään ajetaan mahdollisimman vähän aikaa täyden sadekelin renkailla ja heti vaihdetaan välikelin renkaat cross-over pisteen ylityttyä, ja Sutil ja Bianchi vähemmän yllättäen ajoivat välikelin renkailla ulos rankan sateen alettua.
Joo nykyään jos henkilö vain saadaan ambulanssiin hoitoon, niin ei ole enää "hätää" päästä sairaalaan.Craig Slater kertoi, että toisin kuin alunperin väitettiin, lääkintähelikopteri kykeni nousemaan ilmaan. Ranskalainen kuitenkin päätettiin kuljettaa hoitoon ambulanssilla ”lääketieteellisistä syistä”.
Vilanderhan tuosta haastoi, eli näyttää tuolla tilannetajua olevan hiukan enemmän, kuin Whitingilla.Maikkarin kommentaattori sanoi melkein heti Sutilin auton siirtotoimien alettua, ettei keltainen lippu riitä, kun mutkassa on vettä ja traktori on turva-alueella. Valitettavasti nyt kävi näin.
Isä on ilmeisesti kertonut että on leikattavana ja tilanne on erittäin vakavaVilanderhan tuosta haastoi, eli näyttää tuolla tilannetajua olevan hiukan enemmän, kuin Whitingilla.
Surkealta vaikuttaa tällä hetkellä, kun vieläkään ei mitään tietoa ole tihkunut.