Voisi kuvitella, että tietyssä tilanteessa kaasun etäkatkaisu voisi saada auton suistumaan radalta.Tuossa ei täsmennetty miten tuo nopeudenpudotus tapahtuisi turvallisesti. Jos se tehdään väärin, saadaan enemmän ongelmia kuin ratkaisuja. Kaippa sitäkin on pohdittu ja pohditaan, mutta toteuttamistapa on vain kovin hankala pähkinä purtavaksi.
Tuossahan tuo on täsmällisesti: http://www.jamesallenonf1.com/2014/10/f1-to-trial-new-speed-control-system-for-yellow-flag-zones-in-austin/Tuossa ei täsmennetty miten tuo nopeudenpudotus tapahtuisi turvallisesti. Jos se tehdään väärin, saadaan enemmän ongelmia kuin ratkaisuja. Kaippa sitäkin on pohdittu ja pohditaan, mutta toteuttamistapa on vain kovin hankala pähkinä purtavaksi.
Ei sitä nyt kyllä hirveän täsmällisesti kerrottu, missä kohtaa (rataa) nopeutta otetaan pois ja miten aggressiivisesti, miten se kuljettajalle ilmenee ym. Mutta jos nyt ajatellaan ja oletetaan niin että tuo järjelmä saadaan riittävän vakaaksi ja vauhdit otetaan pois suorilla ennen keltaista sektoria, eikä koskaan kesken mutkan, niin lienee ihan käyttökelpoinen järjestelmä.Tuossahan tuo on täsmällisesti: http://www.jamesallenonf1.com/2014/10/f1-to-trial-new-speed-control-system-for-yellow-flag-zones-in-austin/
Lähinnä tuossa on huonoa, että tuota kokeillaan yksittäiselle sektorille. F1-radat on niin lyhkäisiä, ettei tuohon Le Mansissa käytettyyn slow zoneen ole tarvetta, vaan koko radan voisi pistää kerralla slow zoneksi. Parempi olisi vain pistää koko rata samaan tilaan jolloin se olisi tasapuolinen kaikille ja hiljennys & kiihdytys tapahtuisi vain kerran.
Siis sinne tulee kello ruutuun ihan niinkuin ennenkin. Ei tuossa ole mitään uutta kuskin kannalta. Sektorin pituutta ei tosiaan mainita, mutta kai siinä jotain järkeä käytetään.Ei sitä nyt kyllä hirveän täsmällisesti kerrottu, missä kohtaa (rataa) nopeutta otetaan pois ja miten aggressiivisesti, miten se kuljettajalle ilmenee ym. Mutta jos nyt ajatellaan ja oletetaan niin että tuo järjelmä saadaan riittävän vakaaksi ja vauhdit otetaan pois suorilla ennen keltaista sektoria, eikä koskaan kesken mutkan, niin lienee ihan käyttökelpoinen järjestelmä.
Sunnuntainahan Fujissa nähtiin full course yellow, eli koko rata rajoittimella, mutta SC:ltä vältyttiin.Tuossahan tuo on täsmällisesti: http://www.jamesallenonf1.com/2014/10/f1-to-trial-new-speed-control-system-for-yellow-flag-zones-in-austin/
Lähinnä tuossa on huonoa, että tuota kokeillaan yksittäiselle sektorille. F1-radat on niin lyhkäisiä, ettei tuohon Le Mansissa käytettyyn slow zoneen ole tarvetta, vaan koko radan voisi pistää kerralla slow zoneksi. Parempi olisi vain pistää koko rata samaan tilaan jolloin se olisi tasapuolinen kaikille ja hiljennys & kiihdytys tapahtuisi vain kerran.
No ei se nyt mikään on/off-ratkaisu tietenkään olisi. Ja sitä paitsi: silloin kun yhtäkkiset moottoririkot olivat vielä yleisiä, kuinka usein auto suistui radalta yhtäkkisen tehon katoamisen vuoksi? Aivan, ei koskaan.Voisi kuvitella, että tietyssä tilanteessa kaasun etäkatkaisu voisi saada auton suistumaan radalta.
Viimeisin virallinen tieto taitaa olla se, että on. Suoraan sitä ei taidettu sanoa, mutten keksi mitä muutakaan "kriittinen tila" josta on riski kuolla hetkenä minä hyvänsä voisi merkitä tässä tapauksessa.Onkos Bianchi muuten koomassa vai ei? Tästä on olemassa montaa eri käsitystä.
Niin, sitä mäkin mietin. Että onko pitkä tajuttomuus aina kooma vai voiko olla jokin muukin tila.Viimeisin virallinen tieto taitaa olla se, että on. Suoraan sitä ei taidettu sanoa, mutten keksi mitä muutakaan "kriittinen tila" josta on riski kuolla hetkenä minä hyvänsä voisi merkitä tässä tapauksessa.
Luciano Burti, a former F1 driver and full-time pundit for Brazil's Globo, has bad news about the health of critically injured driver Jules Bianchi.
Little has been heard about the stricken French driver for the past week, some 18 days after he fell unconscious when he struck a recovery vehicle during the Japanese Grand Prix.
Burti, a former F1 driver for Jaguar and Prost, told Sao Paulo radio Jovem Pan: "Talking with people who know his situation better, the chance of recovery is very small.
"If he survives, it seems that his chances of living without consequences are also very small," said Burti.
"It's very sad to hear, as Bianchi is a young, talented driver, I saw him all the time - he was always together with Felipe Massa," he added.
"Unfortunately, we know that Bianchi's chances are not very good, but it's a miracle that he did not die instantly. Everyone is very aware of that," said Burti.
Bianchi on semmoisessa tilassa, että ei enää herää. Tai jos herää, niin jotain rohina ääntä sieltä ehkä tulee. Aivot on mennyttä.Onkos Bianchi muuten koomassa vai ei? Tästä on olemassa montaa eri käsitystä.
Emmä ainakaan ole kuullut mitään eri käsityksiä. Mies on koomassa ja tila on melko toivoton. Tuskin kukaan on oikeasti väittänyt Bianchin heränneen koomasta?Onkos Bianchi muuten koomassa vai ei? Tästä on olemassa montaa eri käsitystä.
Onkos sulla kovatkin edellytykset antaa näitä lausuntoja? Ilmeisesti tohtorin paperit taskussa ja sisäpiirin tietoa?Bianchi on semmoisessa tilassa, että ei enää herää. Tai jos herää, niin jotain rohina ääntä sieltä ehkä tulee. Aivot on mennyttä.
Sumin tapauksessa harmina oli verenpurkauma aivoissa, joista turvotusta yms. komplikaatioita joita piti leikata. Bianchilla taas se raju hidastuvuus tehnyt tuhoja.On tiettävästi edelleen koomassa. Toisin kuin muun muassa Schumacherin tapauksessa niin hermosolut voivat moninkertaisesti olla pahemmin vaurioituneita kuin Schumin pääosumassa. Eli ennuste on sinällään monta kertaa huonompi kuin Schumilla, mutta Bianchi on tosiaan paljon nuorempi ja myös sellaisessa huippu-urheilijan kunnossa. Kalle parani aikanaan kolmen viikon jälkeen omasta osumastaan tai silloin pikemminkin heräsi, mutta toipuminen otti oman aikansa ja ura oli häneltäkin ohi.
Silloin varmaan kannattaisi ilmaista viestissä, että kyseessä on oma mielipide, eikä esittää asiaa faktana.Näin onnettomuuden. Se riittää mulle. Näytäs mulle sääntö missä mun pitää omaa mielipidettä jollain linkeillä kompata?