Jules Bianchi menehtynyt saamiinsa vammoihin

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5275
Täysin toimiva tapa on jo käytössä WEC:n puolella, joten mitään isompia ongelmia tuskin pitäisi olla.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tuossa ei täsmennetty miten tuo nopeudenpudotus tapahtuisi turvallisesti. Jos se tehdään väärin, saadaan enemmän ongelmia kuin ratkaisuja. Kaippa sitäkin on pohdittu ja pohditaan, mutta toteuttamistapa on vain kovin hankala pähkinä purtavaksi.
Voisi kuvitella, että tietyssä tilanteessa kaasun etäkatkaisu voisi saada auton suistumaan radalta.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Tuossa ei täsmennetty miten tuo nopeudenpudotus tapahtuisi turvallisesti. Jos se tehdään väärin, saadaan enemmän ongelmia kuin ratkaisuja. Kaippa sitäkin on pohdittu ja pohditaan, mutta toteuttamistapa on vain kovin hankala pähkinä purtavaksi.
Tuossahan tuo on täsmällisesti: http://www.jamesallenonf1.com/2014/10/f1-to-trial-new-speed-control-system-for-yellow-flag-zones-in-austin/

Lähinnä tuossa on huonoa, että tuota kokeillaan yksittäiselle sektorille. F1-radat on niin lyhkäisiä, ettei tuohon Le Mansissa käytettyyn slow zoneen ole tarvetta, vaan koko radan voisi pistää kerralla slow zoneksi. Parempi olisi vain pistää koko rata samaan tilaan jolloin se olisi tasapuolinen kaikille ja hiljennys & kiihdytys tapahtuisi vain kerran.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tuossahan tuo on täsmällisesti: http://www.jamesallenonf1.com/2014/10/f1-to-trial-new-speed-control-system-for-yellow-flag-zones-in-austin/

Lähinnä tuossa on huonoa, että tuota kokeillaan yksittäiselle sektorille. F1-radat on niin lyhkäisiä, ettei tuohon Le Mansissa käytettyyn slow zoneen ole tarvetta, vaan koko radan voisi pistää kerralla slow zoneksi. Parempi olisi vain pistää koko rata samaan tilaan jolloin se olisi tasapuolinen kaikille ja hiljennys & kiihdytys tapahtuisi vain kerran.
Ei sitä nyt kyllä hirveän täsmällisesti kerrottu, missä kohtaa (rataa) nopeutta otetaan pois ja miten aggressiivisesti, miten se kuljettajalle ilmenee ym. Mutta jos nyt ajatellaan ja oletetaan niin että tuo järjelmä saadaan riittävän vakaaksi ja vauhdit otetaan pois suorilla ennen keltaista sektoria, eikä koskaan kesken mutkan, niin lienee ihan käyttökelpoinen järjestelmä.

Tämä järjestelmä myös mahdollisesti eliminoisi turva-auton käytön kauttaaltaan. Liputetaan koko rata keltaiseksi sektoriksi ja kaikki köröttelee satasta missä ikinä olivatkin. Toki tällöin mm. radan siivoaminen on hieman hankalaa, kun autot eivät ole yhdessä nipussa. Ehkäpä sitä turva-autoa ei ihan vielä tarvitse kuopata.
 

Loko

Ajatusrikollinen
Liittynyt
27.5.2011
Viestit
1325
Sijainti
Tampere
Ei sitä nyt kyllä hirveän täsmällisesti kerrottu, missä kohtaa (rataa) nopeutta otetaan pois ja miten aggressiivisesti, miten se kuljettajalle ilmenee ym. Mutta jos nyt ajatellaan ja oletetaan niin että tuo järjelmä saadaan riittävän vakaaksi ja vauhdit otetaan pois suorilla ennen keltaista sektoria, eikä koskaan kesken mutkan, niin lienee ihan käyttökelpoinen järjestelmä.
Siis sinne tulee kello ruutuun ihan niinkuin ennenkin. Ei tuossa ole mitään uutta kuskin kannalta. Sektorin pituutta ei tosiaan mainita, mutta kai siinä jotain järkeä käytetään.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Tuossahan tuo on täsmällisesti: http://www.jamesallenonf1.com/2014/10/f1-to-trial-new-speed-control-system-for-yellow-flag-zones-in-austin/

Lähinnä tuossa on huonoa, että tuota kokeillaan yksittäiselle sektorille. F1-radat on niin lyhkäisiä, ettei tuohon Le Mansissa käytettyyn slow zoneen ole tarvetta, vaan koko radan voisi pistää kerralla slow zoneksi. Parempi olisi vain pistää koko rata samaan tilaan jolloin se olisi tasapuolinen kaikille ja hiljennys & kiihdytys tapahtuisi vain kerran.
Sunnuntainahan Fujissa nähtiin full course yellow, eli koko rata rajoittimella, mutta SC:ltä vältyttiin.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Voisi kuvitella, että tietyssä tilanteessa kaasun etäkatkaisu voisi saada auton suistumaan radalta.
No ei se nyt mikään on/off-ratkaisu tietenkään olisi. Ja sitä paitsi: silloin kun yhtäkkiset moottoririkot olivat vielä yleisiä, kuinka usein auto suistui radalta yhtäkkisen tehon katoamisen vuoksi? Aivan, ei koskaan.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
eipä enää mitään
 
Viimeksi muokattu:

Water

Well-known member
Liittynyt
25.7.2013
Viestit
87
Onkos Bianchi muuten koomassa vai ei? Tästä on olemassa montaa eri käsitystä.
Viimeisin virallinen tieto taitaa olla se, että on. Suoraan sitä ei taidettu sanoa, mutten keksi mitä muutakaan "kriittinen tila" josta on riski kuolla hetkenä minä hyvänsä voisi merkitä tässä tapauksessa.

Mitään ei ole kuulunut vähään aikaan, joten lienevätkö sitten kaikki puheet muusta huhupuhetta vain.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Viimeisin virallinen tieto taitaa olla se, että on. Suoraan sitä ei taidettu sanoa, mutten keksi mitä muutakaan "kriittinen tila" josta on riski kuolla hetkenä minä hyvänsä voisi merkitä tässä tapauksessa.
Niin, sitä mäkin mietin. Että onko pitkä tajuttomuus aina kooma vai voiko olla jokin muukin tila.
No samahan se tietysti. Kunhan nyt ihmettelen kun en lääketiedettä tunne.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Muistaakseni sen suuntaista kuului onnettomuuden jälkeen, että alle kuukauden ei voi odottaa kuin huonoja uutisia.

Luciano Burtin suusta tainnut tulla uusin "uusi" tieto:

Luciano Burti, a former F1 driver and full-time pundit for Brazil's Globo, has bad news about the health of critically injured driver Jules Bianchi.

Little has been heard about the stricken French driver for the past week, some 18 days after he fell unconscious when he struck a recovery vehicle during the Japanese Grand Prix.

Burti, a former F1 driver for Jaguar and Prost, told Sao Paulo radio Jovem Pan: "Talking with people who know his situation better, the chance of recovery is very small.

"If he survives, it seems that his chances of living without consequences are also very small," said Burti.

"It's very sad to hear, as Bianchi is a young, talented driver, I saw him all the time - he was always together with Felipe Massa," he added.

"Unfortunately, we know that Bianchi's chances are not very good, but it's a miracle that he did not die instantly. Everyone is very aware of that," said Burti.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5275
Onkos Bianchi muuten koomassa vai ei? Tästä on olemassa montaa eri käsitystä.
Emmä ainakaan ole kuullut mitään eri käsityksiä. Mies on koomassa ja tila on melko toivoton. Tuskin kukaan on oikeasti väittänyt Bianchin heränneen koomasta?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14235
On tiettävästi edelleen koomassa. Toisin kuin muun muassa Schumacherin tapauksessa niin hermosolut voivat moninkertaisesti olla pahemmin vaurioituneita kuin Schumin pääosumassa. Eli ennuste on sinällään monta kertaa huonompi kuin Schumilla, mutta Bianchi on tosiaan paljon nuorempi ja myös sellaisessa huippu-urheilijan kunnossa. Kalle parani aikanaan kolmen viikon jälkeen omasta osumastaan tai silloin pikemminkin heräsi, mutta toipuminen otti oman aikansa ja ura oli häneltäkin ohi.
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1023
Bianchi on semmoisessa tilassa, että ei enää herää. Tai jos herää, niin jotain rohina ääntä sieltä ehkä tulee. Aivot on mennyttä.
Onkos sulla kovatkin edellytykset antaa näitä lausuntoja? Ilmeisesti tohtorin paperit taskussa ja sisäpiirin tietoa?

E: täällähän muuten aina käsketään kertoa lähde, josta tieto on peräisin, niin kerro nyt ihmeessä lähteesi.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
On tiettävästi edelleen koomassa. Toisin kuin muun muassa Schumacherin tapauksessa niin hermosolut voivat moninkertaisesti olla pahemmin vaurioituneita kuin Schumin pääosumassa. Eli ennuste on sinällään monta kertaa huonompi kuin Schumilla, mutta Bianchi on tosiaan paljon nuorempi ja myös sellaisessa huippu-urheilijan kunnossa. Kalle parani aikanaan kolmen viikon jälkeen omasta osumastaan tai silloin pikemminkin heräsi, mutta toipuminen otti oman aikansa ja ura oli häneltäkin ohi.
Sumin tapauksessa harmina oli verenpurkauma aivoissa, joista turvotusta yms. komplikaatioita joita piti leikata. Bianchilla taas se raju hidastuvuus tehnyt tuhoja.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Näin onnettomuuden. Se riittää mulle. Näytäs mulle sääntö missä mun pitää omaa mielipidettä jollain linkeillä kompata?
 

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1023
Näin onnettomuuden. Se riittää mulle. Näytäs mulle sääntö missä mun pitää omaa mielipidettä jollain linkeillä kompata?
Silloin varmaan kannattaisi ilmaista viestissä, että kyseessä on oma mielipide, eikä esittää asiaa faktana.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
En mä ole mitään faktana esittänyt. Se on sun ongelma jos näin luulit. Ei faktoja ole kuin Julesin lääkäreillä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös