Käsittääkseni Toyotalla oli optio Conwayhin, jonka he myös aikovat käyttää. Tai ainakin tällaisen käsityksen sain WEC-kisan selostuksesta.Mike Conway ei aja CFH Racingin autolla, Panostaako hän FIA WEC:hen?
CFH Racing muodostettiin yhdistämällä Sarah Fisher Hartman Racing ja Ed Carpenter Racing-tallit.
Suomessa kisat näyttää C More ExtremeTuleeko näitä Suomen tv:stä?
En ole käynyt, enkä menossa mutta mutupohjalta sanoisin että tuonne olisi jonkunlaisia bussikuljetuksia ("shuttle service") kaupungista. Eikö lippuja varatessa ollut mitään mainintaa parkkipaikoista? Vuokra-auton tuolla kuitenkin tarvitsee, ammoisissa Indyn F1-kisoissa käyneiltä muistelisin kuulleeni että - kuten isossa osaa muuallakin Yhdysvaltoja - siellä ei käytännössä pääse mihinkään tai voi tehdä mitään ilman autoa.Löytyykö kokemuksia ja vinkkejä Indy 500 kisasta paikan päällä?
Menossa katsomaan tänä vuonna. Liput hankittu, mutta hotellin kanssa vielä emmin, kun kuljetuksista yms. en oikein löydä tietoa.
Joo. Näin sitten teen. Lennot Chicagoo ja sieltä vuokra-auto viikoksi.En ole käynyt, enkä menossa mutta mutupohjalta sanoisin että tuonne olisi jonkunlaisia bussikuljetuksia ("shuttle service") kaupungista. Eikö lippuja varatessa ollut mitään mainintaa parkkipaikoista? Vuokra-auton tuolla kuitenkin tarvitsee, ammoisissa Indyn F1-kisoissa käyneiltä muistelisin kuulleeni että - kuten isossa osaa muuallakin Yhdysvaltoja - siellä ei käytännössä pääse mihinkään tai voi tehdä mitään ilman autoa.
AJ Foyt oli vasta nippa nappa aloittanut ajamisen vuonna 1958, eikä käynyt lähelläkään Monzaa kyseisenä vuonna - Enzo tuskin tiesi edes teksasilaisen nimeä vielä tuolloin. Ja tuskin F1 edes Foytissä paljon menettikään; vaikka ovaaleilla legendaarinen maine on täysin ansaittu, mutkaradoilla mies parhaimmillaankin vain ok-tason ratinvääntäjä.Onnea vain kaikkien aikojen Indycar-legendalle!:alppu:
Kerta kaikkiaan hieno mies on muutenkin ollut. Vielä niinkin myöhään kuin 1990 Meadowlandsin kilpailussa oli peräti viides ja siinä kyllä selostajilla ympäri maailmaa sinällään riitti ihmeteltävää, että miten silloinen 55-vuotias kuljettaja jaksaa vielä niin pitkään ja etenkin kun ei oltu edes A.J:n parhaalla maaperällä eli juuri Indyssä.
Muistaakseni Timppa tai Linkkukin jaksoivat ihmetellä kovaan ääneen sitä kuuluisaa jaksamista Kolmosen Indycar-selostuksissa ja vasta 1993 Indyn karsiutuminen riitti hänelle jättämään ajot vaikka vuoden 1994 Indy 500:n ajoon häntäkin kysyttiin. F1:siin ei A.J. Foyt ikinä mennyt vaikka paljon tarjouksia aikanaan saikin ja puhuttiin etenkin Kahden Maailman Kisan jälkeen Italian Monzassa kaudella 1958, että itse Enzo Ferrari olisi hänet halunnut Ferrarille. Ei vain kuitenkaan ikinä häntä ottanut eikä A.J itse oikein tainnut haluta tulla.
Yhdessäkään virallisessa kisassa ei ollut F1:ssä. Ellei sitten laske Indy 500-ajoja vuosien 1950-1960 välillä ja tuolla aikavälillä A.J oli mukana kolmessa kisassa. Sen verran kova mies oli, että vielä viimeisen Indy 500-ajonsa jälkeen kauden 1977-1978 talvikaudella häntä kyseltiin F1:siin ainakin Wolfille ja hän tosiaan oli vielä silloin 43 vuotta täyttävänä ja tuolloin 42-vuotiaana kuljettajana erittäin kova luu. Jopa itse Mario Andrettikin on sanonut hyvin harvojen olevan häntä kovempia kilpa-ajajia ja yksi niistä todella harvoista on juuri itse A.J Foyt.
No voihan nenä. Niin sitä vain tuli sotkettua Kahden Maailman Kisan ja Questorin tiedot keskenään. Tosin saatoin kyllä jotenkin muistella jonkun toisen Enzo Ferrarin pitämän tuon ajan yhdysvaltalaisen kuljettajan ajamisesta siinä kisassa ja sotkea hänet sittemmin Foytiin. Tuohon aikaan yritettiin vielä itse Maestroa eli Juan Manuel Fangiotakin saada vielä ajamaan F1:ssä eli siis tuon Kahden Maailman Kisan ja sen vuoden Indy 500:n kisaan.AJ Foyt oli vasta nippa nappa aloittanut ajamisen vuonna 1958, eikä käynyt lähelläkään Monzaa kyseisenä vuonna - Enzo tuskin tiesi edes teksasilaisen nimeä vielä tuolloin. Ja tuskin F1 edes Foytissä paljon menettikään; vaikka ovaaleilla legendaarinen maine on täysin ansaittu, mutkaradoilla mies parhaimmillaankin vain ok-tason ratinvääntäjä.
Kuriositeettina mainittakoon, että osallistuminen epäviralliseen F1-kisaan AJ:n tililtä kuitenkin löytyy.... http://8w.forix.com/questor.html
Ja nyt täytyykin myöntää, että tuli itse puhuttua paskaa. Foyt tosiaan otti osaa korvaavana kuljettajana kyseiseen Monzan kisaan, joten pahoitteluni asiavirheestä. En tosin Enzo-tarinaa ole itse kuullut, mutta kuulostaa jopa mahdolliselta kun AJ ajeli pitkäaikaisen Ferrari-kuski Trintignantin paikalla.No voihan nenä. Niin sitä vain tuli sotkettua Kahden Maailman Kisan ja Questorin tiedot keskenään. Tosin saatoin kyllä jotenkin muistella jonkun toisen Enzo Ferrarin pitämän tuon ajan yhdysvaltalaisen kuljettajan ajamisesta siinä kisassa ja sotkea hänet sittemmin Foytiin. Tuohon aikaan yritettiin vielä itse Maestroa eli Juan Manuel Fangiotakin saada vielä ajamaan F1:ssä eli siis tuon Kahden Maailman Kisan ja sen vuoden Indy 500:n kisaan.
Questorin pitopaikalla piti aikanaan ajaa myös toinen tai ehkä jopa kolmas Yhdysvaltain Grand Prix kaudella 1972. Ikävä kyllä ei koskaan sittemmin ajettu. AJ:n osalta mutkaradat olivat kyllä ongelma vähän aina jopa niinä USAC:n vuosinakin jolloin hän oli enemmän huipulla. IndyCar-sarjan alkuvuosina vielä jotakin potentiaalia oli myös mutkaisilla radoilla, mutta sitten ikä tuli vastaan jopa IndyCarinkin puolella. Tosin vain lähinnä paremman luokan kilpakuljettajana.
En halua ilkeillä, mutta ehkäpä Lightsit on F1-maksukuskien todellinen taso.Off-topikkina mainittakoon, että Max Chilton meinaa vissiin ajaa rapakon toisella puolella tänä vuonna...nimittäin Indy Lightsejä. :thumbup: http://en.espnf1.com/usracing/motorsport/story/189309.html
On muuten hieman sanoisinko koomista tuo keskustelu tuolla. Mutta saapa Indy Lights lisää autoja viivalle, kymmenkunta nimeä oli ennen Chiltonia. Eurokuljettajia kaipaisi sarja selvästi lisää, jotta jonkunlainen relevanssi säilyy uuden auton myötä.En halua ilkeillä, mutta ehkäpä Lightsit on F1-maksukuskien todellinen taso.
Onkohan promoottoreilta rahat lopussa vai kannattaisiko myöntää, että Indycar ei pärjää USA.n ulkopuolella.
No voi jeebus sentään.