Verizon Indycar Series 2015

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9724
Sijainti
Helsinki
Mike Conway ei aja CFH Racingin autolla, Panostaako hän FIA WEC:hen?

CFH Racing muodostettiin yhdistämällä Sarah Fisher Hartman Racing ja Ed Carpenter Racing-tallit.
 

Kaasujalka

Well-known member
Liittynyt
10.9.2007
Viestit
67
Mike Conway ei aja CFH Racingin autolla, Panostaako hän FIA WEC:hen?

CFH Racing muodostettiin yhdistämällä Sarah Fisher Hartman Racing ja Ed Carpenter Racing-tallit.
Käsittääkseni Toyotalla oli optio Conwayhin, jonka he myös aikovat käyttää. Tai ainakin tällaisen käsityksen sain WEC-kisan selostuksesta.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Joo tuohan oli tiedossa jo pitemmän aikaa.

Korvaajaksi omasta mielestä loogisin vaihtoehto olisi Daly tai Rossi (jenkit jne) - mutta Carpenter sanoi että kokenutta kaveria etsivät siihen, joten eiköhän joku pirun Briscoe saa viidennen mahdollisuutensa tiimin puolesta maksetussa autossa.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Stefano Coletti ajaa testin SPM:lle. Minusta ei mitenkään mielenkiintoinen tapaus, melkein ottaisin Valsecchin ennemmin, sentään mestaruus GP2:ssa.

Rodolfo Gonzalezkin mahdollinen SPM-kuski, vaikka ei tulokset GP2:sta kyllä vakuuta.
 

keke-82

Well-known member
Liittynyt
31.3.2009
Viestit
188
Sijainti
Espoo
Indianapolisiin

Löytyykö kokemuksia ja vinkkejä Indy 500 kisasta paikan päällä?
Menossa katsomaan tänä vuonna. Liput hankittu, mutta hotellin kanssa vielä emmin, kun kuljetuksista yms. en oikein löydä tietoa.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4620
Sijainti
Salo
Löytyykö kokemuksia ja vinkkejä Indy 500 kisasta paikan päällä?
Menossa katsomaan tänä vuonna. Liput hankittu, mutta hotellin kanssa vielä emmin, kun kuljetuksista yms. en oikein löydä tietoa.
En ole käynyt, enkä menossa mutta mutupohjalta sanoisin että tuonne olisi jonkunlaisia bussikuljetuksia ("shuttle service") kaupungista. Eikö lippuja varatessa ollut mitään mainintaa parkkipaikoista? Vuokra-auton tuolla kuitenkin tarvitsee, ammoisissa Indyn F1-kisoissa käyneiltä muistelisin kuulleeni että - kuten isossa osaa muuallakin Yhdysvaltoja - siellä ei käytännössä pääse mihinkään tai voi tehdä mitään ilman autoa.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Onnea vain kaikkien aikojen Indycar-legendalle!:alppu:

Kerta kaikkiaan hieno mies on muutenkin ollut. Vielä niinkin myöhään kuin 1990 Meadowlandsin kilpailussa oli peräti viides ja siinä kyllä selostajilla ympäri maailmaa sinällään riitti ihmeteltävää, että miten silloinen 55-vuotias kuljettaja jaksaa vielä niin pitkään ja etenkin kun ei oltu edes A.J:n parhaalla maaperällä eli juuri Indyssä.

Muistaakseni Timppa tai Linkkukin jaksoivat ihmetellä kovaan ääneen sitä kuuluisaa jaksamista Kolmosen Indycar-selostuksissa ja vasta 1993 Indyn karsiutuminen riitti hänelle jättämään ajot vaikka vuoden 1994 Indy 500:n ajoon häntäkin kysyttiin. F1:siin ei A.J. Foyt ikinä mennyt vaikka paljon tarjouksia aikanaan saikin ja puhuttiin etenkin Kahden Maailman Kisan jälkeen Italian Monzassa kaudella 1958, että itse Enzo Ferrari olisi hänet halunnut Ferrarille. Ei vain kuitenkaan ikinä häntä ottanut eikä A.J itse oikein tainnut haluta tulla.

Yhdessäkään virallisessa kisassa ei ollut F1:ssä. Ellei sitten laske Indy 500-ajoja vuosien 1950-1960 välillä ja tuolla aikavälillä A.J oli mukana kolmessa kisassa. Sen verran kova mies oli, että vielä viimeisen Indy 500-ajonsa jälkeen kauden 1977-1978 talvikaudella häntä kyseltiin F1:siin ainakin Wolfille ja hän tosiaan oli vielä silloin 43 vuotta täyttävänä ja tuolloin 42-vuotiaana kuljettajana erittäin kova luu. Jopa itse Mario Andrettikin on sanonut hyvin harvojen olevan häntä kovempia kilpa-ajajia ja yksi niistä todella harvoista on juuri itse A.J Foyt.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Tulevan kauden IndyCar-kausi tulee olemaan varsin mielenkiintoinen etenkin kun testejäkin on riittänyt ja näyttää siltä, että testirintamalla ollaan jatkossakin painamassa paljon töitä siinä missä F1:ssä ollaan taas kauden aikaista testausta vähentämässä ja ensi kaudesta lähtien häivyttämässä olemattomiin. Ellei sitten ihmeitä tapahdu.:dunno:
 

keke-82

Well-known member
Liittynyt
31.3.2009
Viestit
188
Sijainti
Espoo
En ole käynyt, enkä menossa mutta mutupohjalta sanoisin että tuonne olisi jonkunlaisia bussikuljetuksia ("shuttle service") kaupungista. Eikö lippuja varatessa ollut mitään mainintaa parkkipaikoista? Vuokra-auton tuolla kuitenkin tarvitsee, ammoisissa Indyn F1-kisoissa käyneiltä muistelisin kuulleeni että - kuten isossa osaa muuallakin Yhdysvaltoja - siellä ei käytännössä pääse mihinkään tai voi tehdä mitään ilman autoa.
Joo. Näin sitten teen. Lennot Chicagoo ja sieltä vuokra-auto viikoksi.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Onnea vain kaikkien aikojen Indycar-legendalle!:alppu:

Kerta kaikkiaan hieno mies on muutenkin ollut. Vielä niinkin myöhään kuin 1990 Meadowlandsin kilpailussa oli peräti viides ja siinä kyllä selostajilla ympäri maailmaa sinällään riitti ihmeteltävää, että miten silloinen 55-vuotias kuljettaja jaksaa vielä niin pitkään ja etenkin kun ei oltu edes A.J:n parhaalla maaperällä eli juuri Indyssä.

Muistaakseni Timppa tai Linkkukin jaksoivat ihmetellä kovaan ääneen sitä kuuluisaa jaksamista Kolmosen Indycar-selostuksissa ja vasta 1993 Indyn karsiutuminen riitti hänelle jättämään ajot vaikka vuoden 1994 Indy 500:n ajoon häntäkin kysyttiin. F1:siin ei A.J. Foyt ikinä mennyt vaikka paljon tarjouksia aikanaan saikin ja puhuttiin etenkin Kahden Maailman Kisan jälkeen Italian Monzassa kaudella 1958, että itse Enzo Ferrari olisi hänet halunnut Ferrarille. Ei vain kuitenkaan ikinä häntä ottanut eikä A.J itse oikein tainnut haluta tulla.

Yhdessäkään virallisessa kisassa ei ollut F1:ssä. Ellei sitten laske Indy 500-ajoja vuosien 1950-1960 välillä ja tuolla aikavälillä A.J oli mukana kolmessa kisassa. Sen verran kova mies oli, että vielä viimeisen Indy 500-ajonsa jälkeen kauden 1977-1978 talvikaudella häntä kyseltiin F1:siin ainakin Wolfille ja hän tosiaan oli vielä silloin 43 vuotta täyttävänä ja tuolloin 42-vuotiaana kuljettajana erittäin kova luu. Jopa itse Mario Andrettikin on sanonut hyvin harvojen olevan häntä kovempia kilpa-ajajia ja yksi niistä todella harvoista on juuri itse A.J Foyt.
AJ Foyt oli vasta nippa nappa aloittanut ajamisen vuonna 1958, eikä käynyt lähelläkään Monzaa kyseisenä vuonna - Enzo tuskin tiesi edes teksasilaisen nimeä vielä tuolloin. Ja tuskin F1 edes Foytissä paljon menettikään; vaikka ovaaleilla legendaarinen maine on täysin ansaittu, mutkaradoilla mies parhaimmillaankin vain ok-tason ratinvääntäjä.

Kuriositeettina mainittakoon, että osallistuminen epäviralliseen F1-kisaan AJ:n tililtä kuitenkin löytyy.... http://8w.forix.com/questor.html
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
AJ Foyt oli vasta nippa nappa aloittanut ajamisen vuonna 1958, eikä käynyt lähelläkään Monzaa kyseisenä vuonna - Enzo tuskin tiesi edes teksasilaisen nimeä vielä tuolloin. Ja tuskin F1 edes Foytissä paljon menettikään; vaikka ovaaleilla legendaarinen maine on täysin ansaittu, mutkaradoilla mies parhaimmillaankin vain ok-tason ratinvääntäjä.

Kuriositeettina mainittakoon, että osallistuminen epäviralliseen F1-kisaan AJ:n tililtä kuitenkin löytyy.... http://8w.forix.com/questor.html
No voihan nenä.:( Niin sitä vain tuli sotkettua Kahden Maailman Kisan ja Questorin tiedot keskenään. Tosin saatoin kyllä jotenkin muistella jonkun toisen Enzo Ferrarin pitämän tuon ajan yhdysvaltalaisen kuljettajan ajamisesta siinä kisassa ja sotkea hänet sittemmin Foytiin. Tuohon aikaan yritettiin vielä itse Maestroa eli Juan Manuel Fangiotakin saada vielä ajamaan F1:ssä eli siis tuon Kahden Maailman Kisan ja sen vuoden Indy 500:n kisaan.

Questorin pitopaikalla piti aikanaan ajaa myös toinen tai ehkä jopa kolmas Yhdysvaltain Grand Prix kaudella 1972. Ikävä kyllä ei koskaan sittemmin ajettu. AJ:n osalta mutkaradat olivat kyllä ongelma vähän aina jopa niinä USAC:n vuosinakin jolloin hän oli enemmän huipulla. IndyCar-sarjan alkuvuosina vielä jotakin potentiaalia oli myös mutkaisilla radoilla, mutta sitten ikä tuli vastaan jopa IndyCarinkin puolella. Tosin vain lähinnä paremman luokan kilpakuljettajana.
 

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
No voihan nenä.:( Niin sitä vain tuli sotkettua Kahden Maailman Kisan ja Questorin tiedot keskenään. Tosin saatoin kyllä jotenkin muistella jonkun toisen Enzo Ferrarin pitämän tuon ajan yhdysvaltalaisen kuljettajan ajamisesta siinä kisassa ja sotkea hänet sittemmin Foytiin. Tuohon aikaan yritettiin vielä itse Maestroa eli Juan Manuel Fangiotakin saada vielä ajamaan F1:ssä eli siis tuon Kahden Maailman Kisan ja sen vuoden Indy 500:n kisaan.

Questorin pitopaikalla piti aikanaan ajaa myös toinen tai ehkä jopa kolmas Yhdysvaltain Grand Prix kaudella 1972. Ikävä kyllä ei koskaan sittemmin ajettu. AJ:n osalta mutkaradat olivat kyllä ongelma vähän aina jopa niinä USAC:n vuosinakin jolloin hän oli enemmän huipulla. IndyCar-sarjan alkuvuosina vielä jotakin potentiaalia oli myös mutkaisilla radoilla, mutta sitten ikä tuli vastaan jopa IndyCarinkin puolella. Tosin vain lähinnä paremman luokan kilpakuljettajana.
Ja nyt täytyykin myöntää, että tuli itse puhuttua paskaa. Foyt tosiaan otti osaa korvaavana kuljettajana kyseiseen Monzan kisaan, joten pahoitteluni asiavirheestä. En tosin Enzo-tarinaa ole itse kuullut, mutta kuulostaa jopa mahdolliselta kun AJ ajeli pitkäaikaisen Ferrari-kuski Trintignantin paikalla.

--

Off-topikkina mainittakoon, että Max Chilton meinaa vissiin ajaa rapakon toisella puolella tänä vuonna...nimittäin Indy Lightsejä. :thumbup: http://en.espnf1.com/usracing/motorsport/story/189309.html
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4620
Sijainti
Salo
En halua ilkeillä, mutta ehkäpä Lightsit on F1-maksukuskien todellinen taso.
On muuten hieman sanoisinko koomista tuo keskustelu tuolla. Mutta saapa Indy Lights lisää autoja viivalle, kymmenkunta nimeä oli ennen Chiltonia. Eurokuljettajia kaipaisi sarja selvästi lisää, jotta jonkunlainen relevanssi säilyy uuden auton myötä.
 
Ylös