Saakohan ympäri vuoden ajaa kesärenkailla jos käyttää koko talven lumiketjuja?Tämähän tarkoittaa että sue:n bemariin pitää hankkia neljien renkaiden lisäksi lumiketjut :ahem:
Harhaanjohtavaa kirjoittaa latinankielisistä nimistä, tieteellinen nimi on oikea asu. Tieteilijät osaavat yleensä alansa tieteelliset nimet, mutta maallikotkin voivat ehkäpä helpommin tarkistaa kalalajinsa tutumman nimen tieteellisestä nimestä kuin esim. botswananalainen suomenkielisestä nimestä? Tosin Botswanassa ei hauki liene kovin yleinen?EU-asetus määrää: kalatiskiltä on löydyttävä nyt myös latinankieliset nimet
Pitäisiköhän lisätä virkakyöstejä tai ruveta ilmiantajaksi, koska itse en ainakaan ole kalatiskillä käydessä huomannut latinaa nähneeni.
Noin puolet on kreikankielistä alkuperää. https://www.cs.tut.fi/~jkorpela/takso.htmlOnkos näillä eläin- ja kasvimaailman lajeilla tieteellisiä nimiä muuksi kuin latinaksi?
En todellakaan tiennyt.Noin puolet on kreikankielistä alkuperää. https://www.cs.tut.fi/~jkorpela/takso.html
http://www.valvira.fi/files/ohjeet/alkoholimainonta.pdf
Lie paljon kulunut kampaviinereitä tuota 65 sivuista lärpäkettä pähkäillessä?
Kyllähän se on ihan hyvä että on nuo latinankieliset nimet näkyvillä. Kuluttajaa yritetään kusettaa joka välissä niin paljon kuin mahdollista. Siellä on seitsemää erilaista lohta, kuutta kuhaa ja kolme ahventa ja niitä kaikkia myydään sikin sokin ties milläkin nimellä. Kuka niistäkin tietää että mitä se oikeasti on. Ihan samalla tavalla meille myydään kahta erilaista kanelia samalla nimellä. Toinen on halpaa ja myrkyllistä. Toinen kallista lähes myrkytöntä.EU-asetus määrää: kalatiskiltä on löydyttävä nyt myös latinankieliset nimet
Pitäisiköhän lisätä virkakyöstejä tai ruveta ilmiantajaksi, koska itse en ainakaan ole kalatiskillä käydessä huomannut latinaa nähneeni.
Kerro toki muutama esimerkki elävästä elämästä miten nämä kusetukset kalatiskillä käytännössä toimivat ja miten kusettaja niistä hyötyy? Tiedän sitten olla varuillani.Kuluttajaa yritetään kusettaa joka välissä niin paljon kuin mahdollista. Siellä on seitsemää erilaista lohta, kuutta kuhaa ja kolme ahventa ja niitä kaikkia myydään sikin sokin ties milläkin nimellä.
pro meininkiä ely keskuksessa. Vittuillakseni, jne.."Tarkoittaisi rallien loppumista" - viranomaiselta tulossa raju vaatimus
Ely-keskus haluaa rallijärjestäjiltä kiinteän määrän mursketta takaisin teille kesät talvet.
Kansanedustaja Timo Heinonen (kok.) on jättänyt eduskunnalle kirjallisen kysymyksen "Autojen nopeuskilpailujen eli rallien järjestäjiä koskeva teiden kuntoonpanosopimus".
Edustajan mukaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus eli Ely-keskus valmistelee uutta pohjaa sorateiden rallikisojen kuntoonpanosopimukselle. Se on asiakirja teiden kunnostamisesta rallikisojen jälkeen.
"Uudessa sopimuspohjassa todetaan saamani tiedon mukaan seuraavasti: 'kulutuskerrosmursketta lisätään aina vähintään kymmenen tonnia yhtä tiekilometriä kohden'. Ely-keskus haluaa siis sopimukseen kirjauksen kiinteästä määrästä kulutuskerrosmursketta, vaikka ralli ajettaisiin talvella lumisella ja jäisellä tiellä", kysymyksessä todetaan.
"Tämä ei ole järkevää: esimerkiksi talvisin murskeen ajattaminen teille voi olla jopa haitallista. Lisäksi rallien jälkeiset korjaustarpeet eivät ole samanlaisia joka tieosuudella. Ne riippuvat tiestöstä, vuodenajasta sekä rallin kokoluokasta".
Timo Heinosen mukaan "järkevin toimintatapa olisi jatkaa nykyistä käytäntöä, jossa rallin järjestävä taho huolehtii korjaustöistä sekä harkinnanvaraisesti ajattaa kulutuskerrosmursketta".
Hänen mukaansa velvoitteet nostaisivat yhden erikoiskokeen kustannuksia 3 000-5 000 euroa.
– Käytännössä tämä tarkoittaisi rallien loppumista, Heinosen kysymyksessä todetaan.
Kysymyksessä tiedustellaan ministeriltä, onko järkevää kirjata normaalin tien korjauksen lisäksi "vielä kulutuskerrosmurskeen vähimmäismäärä sopimukseen ja siirtää alati heikkenevien teiden perusparannus rallien järjestäjille valtiolta, jolle se teiden omistajana oikeasti kuuluu".
Heinonen ihmettelee haluttua muutosta. Nykyisin "järjestävä taho on vastuussa tieosuuksista sekä niiden kunnostamisesta entiselleen nopeuskisojen jälkeen. Yleiset tiet tulevat jo nykyisellään rallia edeltävää parempaan kuntoon. Tämä käytäntö on ollut käytössä vuosikymmeniä, eikä sen tulkitsemisessa tai toteuttamisessa ole ollut ongelmia. Toimintatapa on myös kasvattanut ennätysmäärän maailmanmestareita".
Kymmenen tonnin kasa mursketta kilometrin välein.Rallipuolelta:
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=39647&p=2496972&viewfull=1#post2496972
pro meininkiä ely keskuksessa. Vittuillakseni, jne..
Siis ei ole välttämättä Suomessa mikään suuri ongelma vaan muualla EU:ssa. Eihän tätä suomalaista roskakalaa saa edes muualla myydä. Suomi älysi hakea poikkeusluvan että saadaan myydä myrkkyrajat ylittävää fisua kansalaisille kun sen pitäisi olla aktiivisesti etunenässä kieltämässä myyntiä.Kerro toki muutama esimerkki elävästä elämästä miten nämä kusetukset kalatiskillä käytännössä toimivat ja miten kusettaja niistä hyötyy? Tiedän sitten olla varuillani.