JVR
Banned
- Liittynyt
- 17.6.2007
- Viestit
- 2963
Aika osuva kuva Hymyileekö itse Alonsokin kuvassa vai onko harhaa?Kyllä tässä luonnetta Fernandolta kysytään..... "Se mikä ei tapa vahvistaa" lienee Samurai viisausten aatelia tällä hetkellä.
Aika osuva kuva Hymyileekö itse Alonsokin kuvassa vai onko harhaa?Kyllä tässä luonnetta Fernandolta kysytään..... "Se mikä ei tapa vahvistaa" lienee Samurai viisausten aatelia tällä hetkellä.
Say what!?? Nyt on paksu foliohattu syvällä päässäToisaalta säälittää Alonson ja McLarenin rämpiminen, mutta toisaalta olen myös sitä mieltä että ihan on oikein Samuraille nykyinen menestys. Ei sillä että rahakas sopimus varmaankin on tallin kanssa, mutta motivaatio voi olla koetuksella ajaa noista sijoista. Uskonkin että testien ulosajo oli tahallinen, harmittavasti vain sairaslomaa ei tullut tarpeeksi.
Kyllä tämä vuosi on taputeltu, ensi vuonna voi kantaa jo jotain hedelmää, mutta ei missään nimessä voittotaisteluun. 3 vuoden päästä viimeisellä sopimuskaudella alkaakin olla sitten se joutsenlaulu. Joko onnistuu tai sitten Alonso jättää F1:set ikuisena tupla-mestarina.
Ei hyvä luoja näitä. Joko ovelaa trollausta tai olet oikeasti pakaun foliokerroksen peitossa.Toisaalta säälittää Alonson ja McLarenin rämpiminen, mutta toisaalta olen myös sitä mieltä että ihan on oikein Samuraille nykyinen menestys. Ei sillä että rahakas sopimus varmaankin on tallin kanssa, mutta motivaatio voi olla koetuksella ajaa noista sijoista. Uskonkin että testien ulosajo oli tahallinen, harmittavasti vain sairaslomaa ei tullut tarpeeksi.
Kyllä tämä vuosi on taputeltu, ensi vuonna voi kantaa jo jotain hedelmää, mutta ei missään nimessä voittotaisteluun. 3 vuoden päästä viimeisellä sopimuskaudella alkaakin olla sitten se joutsenlaulu. Joko onnistuu tai sitten Alonso jättää F1:set ikuisena tupla-mestarina.
Höpsis. Ensinnäkään Honda ei ole tullut F1:een räpeltääkseen (ja japanilaisittain "menettämään kasvojaan"), joten sieltä suunnasta on vielä tulossa ihan jotain muuta kuin nyt on nähty. Kukaan järkevä ei ensimmäiseltä kaudelta oikein mitään odottanutkaan, jos nyt ei ihan näin ongelmaista alkuakaan (mutta sekin oli jo ennen kauden alkua tiedossa).Se on kovin äkkiä sulanut miehen markkina-arvo eikä paluuta voittaja-autoihin löydy.
Ai, ihan niin kuin viimekerrallakin?Höpsis. Ensinnäkään Honda ei ole tullut F1:een räpeltääkseen (ja japanilaisittain "menettämään kasvojaan"), joten sieltä suunnasta on vielä tulossa ihan jotain muuta kuin nyt on nähty..
Tilanteet muuttuu ja ovia voi aukeilla. "Oheispaskasta" sen verran, että eipä nuo Alonson lähdöt aiemmista talleista ole erityisen myrskyisiä olleet oikeastaan edellistä McLaren-kautta lukuunottamatta. Ja silti sinnekin paikka löytyi uudestaan.Sori ovet on kiinni. Kyllä ne tietää kaverin nopeuden, mutta se on se oheispaska mikä painaa kupissa aika paljon.
Eiköhän se ole tullut jo aika hyvin todistettua, ettei nuo "oheispaskat" ja kärhämät loppujen lopuksi ammattilasten silmissä vaikuta lainkaan niin paljon kuin fanipiireissä halutaan kuvitella.Sori ovet on kiinni. Kyllä ne tietää kaverin nopeuden, mutta se on se oheispaska mikä painaa kupissa aika paljon.
Kumma kun ne ovet huipputalliin vaan avautuu vuodesta toiseen ja Alonson on kaikkien tallipäälliköiden silmissä tähänkin asti yksi parhaista kuljettajista joka vuosi, vaikka tuntuu olevan yksi hankalimmista kuskeista. Ferrarikin järjesti kunnon läksärit, joten eipä tainnut lähteä henkilökunnan kanssa riidoissa. Eli taas jauhetaan siitä vuodesta 2007 ja Dennisin riidasta. Kappas Dennis se palkkas takasin tämän vaikean, henkilökunnan painajaisen. Eiköhän se vaakakupin toinen puoli ole antifanien luoma mielikuva jota paisutellaan ja poimitaan yleensä mehukkaimmat jutut jonkin turriskon blogeista.Tilanteet muuttuu ja ovia voi aukeilla. "Oheispaskasta" sen verran, että eipä nuo Alonson lähdöt aiemmista talleista ole erityisen myrskyisiä olleet oikeastaan edellistä McLaren-kautta lukuunottamatta. Ja silti sinnekin paikka löytyi uudestaan.
Toisien kohdalla paluu on tallin tappio, toisella taas kuskin.Webslave sanoi:Aika moni ajatteli, että paluu Ferrarille olisi Kimin osalta poissuljettu vaihtoehto potkujen jälkeen. Samaten Boullierin ennenaikaisten lausuntojen piti torpedoida Kimin paluu Lotuksen väreissä - toisin kävi. Ja Alonso palasi McLarenille sattuvasti juuri kun Ron Denniskin taas otti aktiivisempaa roolia tallin kanssa. Ties vaikka Fernando vielä Ferrarillakin ajelisi tulevaisuudessa. Ainakin se sopisi hyvin kuvioon.
Samaa mieltä kyllä tästä.Alonson kohdalla on uumoiltu että oli nimenomaan Hondan vaatimus että Alonso ajaa toista autoa ja että Honda olisi kukkaroineen Fernandon palkan maksamassa. Siinä taipuu jo peribritinkin selkäranka kun lyödään kymmeniä miljoonia puntia selvää rahaa nenän eteen. Ferrarin ja Fernandon erossa ei ollut kummallakaan osapuolella tarvetta lähteä syyttelemään tai osoittelemaan sormella koska ilmeisesti molemmat osapuolet joutuivat sopimuksen purkamisen myötä tukkimaan suunsa. Se olivatko ne potkut, halusiko Allu itse lähteä vai mitä jäänee harvojen tietoon.
Mies kyllä tuntuu jaksavan vielä ylläpitää positiivista virettä ehkä itsensä, ehkä tiiminsä tsemppaamiseksi mutta todellakin odottaisin sinne kauden puoliväliin alkaako äänen vire kiristymään. Button saattaa jossain vaiheessa piikitellä Alonsoa jos sattuu vaikka nappaamaan tuurilla tallin ensimmäiset pisteet tällä kaudella.
Dennisin tilalle on vieläkin heikompi kuin Alonson oli viime vuonna potkuja odotellessa. Talliin oli pakko saada iso nimi kuljettajaksi, koska Alonson kai toivottiin imevän peräänsä isoja espanjalaisia sponsoreita. Eipä ole toistaiseksi kuulunut mitään ja nykyisillä näytöillä hiljaisuuden voi vain odottaa jatkuvan.Tilanteet muuttuu ja ovia voi aukeilla. "Oheispaskasta" sen verran, että eipä nuo Alonson lähdöt aiemmista talleista ole erityisen myrskyisiä olleet oikeastaan edellistä McLaren-kautta lukuunottamatta. Ja silti sinnekin paikka löytyi uudestaan.
Alonson "potkuista" en tiedä, mutta jotenkin tuntuu, että Dennis vaatii liikaa sponsoreilta.Dennisin tilalle on vieläkin heikompi kuin Alonson oli viime vuonna potkuja odotellessa. Talliin oli pakko saada iso nimi kuljettajaksi, koska Alonson kai toivottiin imevän peräänsä isoja espanjalaisia sponsoreita. Eipä ole toistaiseksi kuulunut mitään ja nykyisillä näytöillä hiljaisuuden voi vain odottaa jatkuvan.
Dennis ei varmaankaan halua tinkiä, koska tallilla on tietty kulutaso, joka sen täytyy omasta mielestään pystyä säilyttämään noustakseen takaisin voittoihin. Sponsoripaikkojen myyminen alihintaan tarkoittaisi sitä, että puuttuvat miljoonat täytyy hankkia jostain muualta tai vaihtoehtoisesti on supistettava toimintaa.Alonson "potkuista" en tiedä, mutta jotenkin tuntuu, että Dennis vaatii liikaa sponsoreilta.
Koska Hondalla tiedetään miten formula ykkösissä voitetaan.Aikamoista räpeltämistä oli Hondan viime visiitti ykkösissä, joten miksi pitäisi odottaa jotain varmaa tulosta sieltä suunnalta. Yksi tuurivoitto Unkarissa 2006 viime visiitillä. Vau.
Hondan ja Toyotan vertailu on hieman sama asia kuin vertaisi Renaultia ja Peugeotia. Menestyminen rallin MM-sarjassa tai muussa rata-autoilussa on eri asia kuin menestyminen formula ykkösissä....mutta kuten historia on osoittanut, suuret resurssitkaan eivät aina takaa hyvää tulosta. Ainakaan Japanilaisille.:wink:
Ei muuten pitäisi unohtaa sitä, että Brawn BGP 001:n ns. Honda-prosentit olivat kohtalaisen korkeat.
OT mutta kisassa tuli Honda ja Mersu mieleen, kun selostaja totesi Buttonin koneesta hävinneen tehot, että juu-u talvitauon aikanahan ne hävisi.Jep, Mersun koneet Hondien tilalle ja muuta ei mestaruuteen tarvita..
Viittasin lähinnä siihen, että kummallakaan ei mennyt, suurista resursseista huolimatta, niin kauhean vahvasti viime kerralla F1:ssä. Toki Brawn GP 001 oli käytännössä Honda, mutta ei se menestys nyt ihan ensimmäisillä kausilla tullut, vaikka näin odotettiinkin. Miksi mikään olisi tässä mielessä oleellisesti muuttunut? Tällä hetkellä ei ainakaan näytä siltä. Käsittääkseni menestyminen on formula ykkösissä ollut pääsääntöisesti aina pitkäjänteisemmän työn tulosta, kuin vain yhden kauden. Voihan ne tietty vetää sen kaninkin hatusta, mutta se ei vaan mielestäni tunnu todennäköiseltä.Hondan ja Toyotan vertailu on hieman sama asia kuin vertaisi Renaultia ja Peugeotia. Menestyminen rallin MM-sarjassa tai muussa rata-autoilussa on eri asia kuin menestyminen formula ykkösissä.