F1-Uutisia 2015

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Marussian paluu voi vielä kaatua jos esimerkiksi Sauber vastustaa Marussian osallistumista tämän vuoden sarjaan, koska Marussian osallistumisoikeus vaatii sen, että kaikkien tallien on hyväksyttävä se.

Minä en kyllä näe mitään järkeä päästää Marussiaa mukaan viime vuoden autolla, koska he olisivat vain liikkuvia shikaaneja kisoissa eivätkä he missään tapauksessa ajaisi koko kautta.
107% sääntö on edelleen voimassa, joten liikkuvat shikaanit eliminoidaan jo aika-ajoissa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Aika löyhin perustein tuosta 107 %:n säännöstä on luistettu tällä vuosituhannella, se on valitettavaa. HRT:n autot taisivat kerran jäädä varikolle, kun tallilla ei ollut alla kierrostakaan ennen Australian kisaviikonloppua (liekö harjoituksetkin jäivät vähiin). Marussiahan on tulossa mukaan vain kerätäkseen velkojilleen muutaman miljoonan lisää, joten olisi parempi antaa ne rahat niille talleille, jotka ovat vielä oikeasti sarjassa mukana. Velkojia tuskin edes kiinnostaa, selviävätkö autot kisaan mukaan. Olisipahan vähemmän kustannuksia.
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Aika löyhin perustein tuosta 107 %:n säännöstä on luistettu tällä vuosituhannella, se on valitettavaa. HRT:n autot taisivat kerran jäädä varikolle, kun tallilla ei ollut alla kierrostakaan ennen Australian kisaviikonloppua (liekö harjoituksetkin jäivät vähiin). Marussiahan on tulossa mukaan vain kerätäkseen velkojilleen muutaman miljoonan lisää, joten olisi parempi antaa ne rahat niille talleille, jotka ovat vielä oikeasti sarjassa mukana. Velkojia tuskin edes kiinnostaa, selviävätkö autot kisaan mukaan. Olisipahan vähemmän kustannuksia.
Samaa olen minäkin ihmetellyt, miksi tuota sääntöä ei ole tahdottu viime vuosina oikein noudattaa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Samaa olen minäkin ihmetellyt, miksi tuota sääntöä ei ole tahdottu viime vuosina oikein noudattaa.
Onhan sitä noudatettu, myös sen loppuosan osalta, että milloin kisaan pääsee siitä huolimatta, ettei aikaa ole tai se ei riitä.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8280
Marussia (Manor) Tiedossa ei ole, milloin talli aloittaisi testaamisen, mutta ensi kaudella kilpailtaisiin kuitenkin vuoden 2014 autolla.
Force India sanoo ei.

Marussia's chances of a Formula 1 return this season have been dealt a severe blow after Force India rejected their request to use last year's car.

The team hope to race again under a new name after ceasing trading in October and missing 2014's last three races.

But, with the new season starting in Australia next month, they do not have time to build a new car.

The request to use their old car required unanimous agreement from rival teams but Force India voted against.

Force India declined to provide reasons for rejecting the request, while Marussia were unavailable for comment.

Marussia needed unanimous agreement from the other teams as their request amounted to a rule change - and the cut-off point for those was the end of June last year.
..

Koko artikkeli: BBC
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Naurettava veto FI:ltä. Ottaen huomioon että heidän osallistuminen on yhtälailla täysin kyseenalaista.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Naurettava veto FI:ltä. Ottaen huomioon että heidän osallistuminen on yhtälailla täysin kyseenalaista.
Marussian osalta tuo oli silkkaa sirkusta. Osallistutaan vain ja ainoastaan, jotta sais jokusen millin tilille velkojien mieliksi. Ei niillä ole tarkoituskaan ajaa kilpaa tai panostaa enää "penniäkään". Ei edes tuomarit voisi pelastaa heitä.. eihä ne pääsis lähellekkään 107% aikaa, nii melko spedeilyä olis tuomareilta antaa mitään poikkeuslupia. Onko heillä edes moottoreita? Viimevuotisilla koneilla mentäis? Vähä rassausta ja ne "on kuin uusia"?
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Sekin oli tosiaan epäselvää, millaisilla moottoreilla talli olisi voinut osallistua. Ferrarin koneilla varmaan, mutta mikäli uudet moottorit eivät olisi sopineet vanhaan Marussiaan, niin olisiko Ferrarin muka pitänyt alkaa tuottaa viimevuotisia moottoreita muun toiminnan ohessa? Tosin voi olettaa, että vanha moottori olisi ollut uutta isompi ja siten uusi kone olisi sopinut vanhaan autoon. Mutta yhdyn täysin siihen mielipiteeseen, ettei Marussian mukaan ottamisessa olisi ollut urheilullisessa mielessä mitään järkeä, ja taloudellisista näkökulmistakin hyöty olisi puhtaasti ollut tallin velkojien suuntaan. Velkojien ainoa motiivi oli imeä Marussialle tulevat palkintorahat maksuna vanhoista veloista, jonka jälkeen talli olisi suljettu uudestaan. Tuskin olisivat edes koko kautta olleet mukana, mikäli uusia ostajaehdokkaita ei olisi ilmaantunut.

Marussiallahan ei tällä hetkellä edes ole varsinaisesti mitään omistajaa, vaan talli on ulosottomiesten hallinnossa. Velkojat olisivat ainoastaan vetäneet pois konkurssihakemuksensa siksi ajaksi, kunnes talli olisi saanut palkintorahat tililleen.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Naurettava veto FI:ltä. Ottaen huomioon että heidän osallistuminen on yhtälailla täysin kyseenalaista.
Höpö höpö. Olisivat tulleet mukaan vain siksi, että muutama sijoittaja sais miljuunansa, ja se olisi ollut pois näiltä nykyisiltä talleilta, jotka on tuolla ajamassa kilpaa.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Höpö höpö. Olisivat tulleet mukaan vain siksi, että muutama sijoittaja sais miljuunansa, ja se olisi ollut pois näiltä nykyisiltä talleilta, jotka on tuolla ajamassa kilpaa.
Itsekin epäilen, että kyseessä on maailman vanhin motivaattori - eli raha.

Ilmeisestikin kun yhteiselle potille tulee enemmän jakajia, niin muut saavat vähemmän. Jos FI:lle olisi pöydän alta - tai päältä, annettua pari miljoonaa niin mieli olisi varmastikin toinen.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Itsekin epäilen, että kyseessä on maailman vanhin motivaattori - eli raha.

Ilmeisestikin kun yhteiselle potille tulee enemmän jakajia, niin muut saavat vähemmän. Jos FI:lle olisi pöydän alta - tai päältä, annettua pari miljoonaa niin mieli olisi varmastikin toinen.
Force India ei edes ollut ainoa joka äänesti Marussian osallistumista vastaan, koska ainakin Red Bull ja Toro Rossokin äänestivät samoin kuin Force India eli millään rahalla Marussia ei olisi saanut osallistumisoikeutta itselleen.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Force India ei edes ollut ainoa joka äänesti Marussian osallistumista vastaan, koska ainakin Red Bull ja Toro Rossokin äänestivät samoin kuin Force India eli millään rahalla Marussia ei olisi saanut osallistumisoikeutta itselleen.
No itsekin tahdon uskoa, että takana olisi ihan urheilullisiakin syitä (joka tapauksessa hyvä näin), mut jos joku, niin Red Bull on rahan vuoksi bisneksessä mukana. Oli heillä kuinka paljon tahansa rahaa, nii esim. "vain" miljoonakin lisää on MILJOONA LISÄÄ kassassa. Sitähän en tiedä, kuinka paljon marussian poissaolo lopulta vaikuttaa red bulliin noiden tallien kautta.

No oli vaikka satatonnia, nii kyllähän sekin ilolla vastaanotetaan. Eri asia olisi, jos kyseessä olisi talli, jonka läsnäolo vaikuttais koko bisneksen näkyvyyteen (ja sitäkautta muidenkin tallien talouteen). Marussiaa ku aika harva jää kaipaamaan..
 
Viimeksi muokattu:

abish

Well-known member
Liittynyt
14.10.2011
Viestit
193
No oli vaikka satatonnia, nii kyllähän sekin ilolla vastaanotetaan. Eri asia olisi, jos kyseessä olisi talli, jonka läsnäolo vaikuttais koko bisneksen näkyvyyteen (ja sitäkautta muidenkin tallien talouteen). Marussiaa ku aika harva jää kaipaamaan..
Onhan se niin, että tuollainen jatkuva perällä roikkuminen ei katsojaa niin lämmitä, mutta jos esim. työpaikkoja ajatellaan, niin tilanne on vähän toinen. Jos henkilö x on valmistunut paikasta y tai tehnyt töitä paikassa/tasolla z, niin työpaikan saaminen F1-tiimistä on varmasti monella tapaa askel eteenpäin, vaikka kuinka ollaan jämäsijoilla. Se tuntuu unohtuvan monelta oikeastaan aina. Työstettävän projektin budjetti voi esim. kymmenkertaistua. Se tuskin jää näkymättä työympäristössä. Tämä oli yön ot, anteeksi.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Köyhä köyhää vastaan, ikivanha kusetus. Sekään ei yllätä, että veto-oikeutta käyttäneistä juuri Intian-Voima nostetaan tikunnokkaan. Näyttäytyvät v-mäisinä nillittäjinä ja Marussian satumaisen paluun kampittajina. Muutenkin MM-tilanteen kannalta joku McLarenin ja Ferrarin niskaan tosissaan hönkinyt Force India ei edes kilpaile peränpitäjiä vastaan, vaan juuri se teinikuskien Toro Rosso. Mallyaa ymmärrettävästi risoo tilanne, jossa paikalliset friikkiviranomaiset lyövät jatkuvasti kapuloita rattaisiin bisnesten osalta ja rakkaan tallin pyörittämiseen liikenee entistä vähemmän täppää ahneiden rohmutessa kaiken mitä irti lähtee.

Työpaikkojen esilletuonti on hyvä pointti abishilta. Arvelisin, että jopa Andrea Modan ja Lifen kaltaisissa huumoriviritelmissä henkilökunnasta ainakin osa on jatkanut varikkouraa eri vermeissä. Nämä ovat hyviä kasvualustoja nuorille kyvyille.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18217
Bööni ottaa faksin lisäksi muutkin sähköiset laitteet haltuunsa:



**-Forum ja **-fanit, **:n asialla.
Onkohan tällä jutulla mitään tekemistä sen kanssa, että F1Rejects-sivusto on poistunut internetistä? Tuli vaan mieleen.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Onkohan tällä jutulla mitään tekemistä sen kanssa, että F1Rejects-sivusto on poistunut internetistä? Tuli vaan mieleen.
No voi hemmetti :dunno:
Mielenkiintoinen sivusto oli kyllä.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
McLaren-pomo: F1-pääsponsorit ovat historiaa

- Pääsponsoria ei ole enää käsitteenä olemassa. Normaalisti pääsponsori toisi mukanaan noin 40-50 prosenttia tallin budjetista.
Kun ajatellaan kilpailukykyisten tallien nykyisiä budjetteja, niin yksikään yritys ei tuo enää sellaisia rahoja mukanaan, Dennis kommentoi Autosportin mukaan.

- Pääsponsori on siksi leikeltävä pieniin osiin, jotta saadaan joukko samanlaisella filosofialla varustettuja yrityksiä mukaan autoon.
Meillä on autossamme tilaa suuremmille brändeille, mutta todellisuudessa olemme sellaisessa asemassa,
että liiketoimintamme teknologinen puoli tarjoa tuottoja erilaisella dynamiikalla, Dennis muotoili.
- MTV Sport

Että erilaisella dynamiikalla ollaan McLaren liikkeellä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös