F1-Uutisia 2015

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5726
Ei se ole Hornerin kommentti, kun Horner ei osaa suomea. Maikkarin väki on todennäköisesti evottanut. Näinhän sen täytyy olla, koska Hornerkin tietää, että moottorikehitys on sallittua jälleen kaudella 2017 kaikissa mahdollisissa skenaarioissa.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Eikös se olisi sitten jo ihan sama, että Mersu toimitaisi kaikille koneet. Ainakin silloin joka tallilla olisi tasapuolinen mahdollisuus.
Toi on merkkiluokkien ideologiaa. Ykkösissä ei ole koskaan ollut kaikilla samanlaisia autoja ja moottoreita, tai tasapuolisia mahdollisuuksia. Eikä ole tarkoituskaan.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei se ole Hornerin kommentti, kun Horner ei osaa suomea. Maikkarin väki on todennäköisesti evottanut. Näinhän sen täytyy olla, koska Hornerkin tietää, että moottorikehitys on sallittua jälleen kaudella 2017 kaikissa mahdollisissa skenaarioissa.
Motorsport.com (eli Maikkarin lähde)
Motorsport.com sanoi:
"From Renault's perspective, it is the worst thing for them," he [Horner] said. "Then, the engines are effectively frozen forever after.

"If you have missed it by February 28, the scale of difference is unachievable in that timeframe.

"So really as these regulations still are relatively immature, it would be sensible, as this year, to allow development in the season."
Tiedä sitten mitä Horner tuolla tarkoitti, mutta kaiketi puhui enemmän kuvainnollisesti (tai viittasi siihen, että jos Renault lähtee, niin heidän perspektiivistään jäädytys on ikuinen).
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
Toi on merkkiluokkien ideologiaa. Ykkösissä ei ole koskaan ollut kaikilla samanlaisia autoja ja moottoreita, tai tasapuolisia mahdollisuuksia. Eikä ole tarkoituskaan.
Mites IRL? Eikös siellä ole melko vähän valmistajia, mitä yks päivä katoin. Pari moottorin- ja runkovalmistajaa.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Toi on merkkiluokkien ideologiaa. Ykkösissä ei ole koskaan ollut kaikilla samanlaisia autoja ja moottoreita, tai tasapuolisia mahdollisuuksia. Eikä ole tarkoituskaan.
Hohhoijaa... kyseessä oli vain sarkastinen heitto pohjautuen Mersun ylivoimaan ja (ilmeisesti) haluun jäädyttää moottorikehitys.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
http://www.autosport.com/news/report.php/id/119511?source=mostpopular

Paul Hembery on sitä mieltä että fanit ovat yksinkertaisia ja tykkäävät väreistä. Eli hän ehdottaa että värejä ja "seoksia" olisi samat kuin ennenkin mutta esim. kovaksi sanottua ja väritettyä rengasta olisikin 3 eri seosta eri radoille, tai vaikka Monacon ja Singaporen supersoftit olisikin eri seokset niin silti nimi on supersofti ja väri sen mukainen.

Totta että kisan aikana ehkä turha toistella että nyt ajetaa supersoftin seoksella x tai keksiä uusia nimiä kuten superhypersoft tai superhard.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Kokeneen Pat Symmondsin mietteitä formuloista:

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=290817

Tuo tekniikka on nykyään isossa roolissa. Toisaalta se on väistämätön kehitys, mutta jotenkin enemmän sitä ajoa pitäisi saada, että sun pitää hanskalla osata händlätä se auto eikä sillä, että pääset takasiiven avulla ohi DRS-alueella, koska sun autossa on tehoja enemmän.
 

Porsche Martini

Well-known member
Liittynyt
16.6.2015
Viestit
110
Kokeneen Pat Symmondsin mietteitä formuloista:

http://www.sportti.com/uutinen.asp?CAT=1-1&ID=290817

Tuo tekniikka on nykyään isossa roolissa. Toisaalta se on väistämätön kehitys, mutta jotenkin enemmän sitä ajoa pitäisi saada, että sun pitää hanskalla osata händlätä se auto eikä sillä, että pääset takasiiven avulla ohi DRS-alueella, koska sun autossa on tehoja enemmän.
Eikös Vettelkin keskeyttänyt joskus viime vuonna softavian vuoksi? Vaikka en mikään Vettelin suuri fani olekaan, harmitti hänen puolestaan tuollainen keskeytys.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5726
Michelin hakee rengastoimittajaksi alkaen 2017
...ehtona kuitenkin se vanha tuttu vaihdos isompiin, 18-tuumaisiin vanteisiin. Hakuaika umpeutuu huomenna (17.6.) ja ilmeisesti Michelin on ainoa Pirellin haastaja tällä haavaa.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/119511?source=mostpopular

Paul Hembery on sitä mieltä että fanit ovat yksinkertaisia ja tykkäävät väreistä. Eli hän ehdottaa että värejä ja "seoksia" olisi samat kuin ennenkin mutta esim. kovaksi sanottua ja väritettyä rengasta olisikin 3 eri seosta eri radoille, tai vaikka Monacon ja Singaporen supersoftit olisikin eri seokset niin silti nimi on supersofti ja väri sen mukainen.

Totta että kisan aikana ehkä turha toistella että nyt ajetaa supersoftin seoksella x tai keksiä uusia nimiä kuten superhypersoft tai superhard.
No ohhoh! Hembery varsinainen ruudinkeksijä. Bridgestonellahan oli ainoastaan kaksi väriä käytössä kausilla 2007-2009, kun se oli ainoa rengastoimittaja sarjassa. Olen aina sanonut, ettei noilla seosten nimillä ole hevonvittua väliä katsojille, kun tärkeintä on tietää, kumpi on pehmeämpi ja mikä kovempi seoksista. "Todelliset fanit" osaavat kaivaa tarkemmat tiedot käytetyistä gummeista ilman että se esitetään kryptisesti värikoodeilla, jotka ovat helvetin sekavia muutenkin. (Punainen = pehmein, paitsi että joskus punaoranssi onkin kovin...)

Pirellin nykyinen värikoodisto on yhtä järkevä kuin renkaan kylkeen painettu epäsymmetrinen logo. Tosin tuon uutisen perusteella Pirellin pyrkimys on sekoittaa huonoa käytäntöä entisestään sen sijaan, että siitä tehtäisiin selvempi. Retards, we all know one.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös