GT & Protot 2015

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tattis!

Poijjaat pitää aika komeaa notskia radan varrella.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Jotain kolarihässäkkää ja tulipalon poikasta siellä on. Tuolla ei taida olla valoja edes mutkissa niinku Le Mansissa, autojen valotkaan ei kovin kauas näytä.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9723
Sijainti
Helsinki
Perinteinen kestävyyskisojen lähettäjä Radio Le Mans äänessä.. :D Nyt on pilkkopimeää.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Satelee.

Mikä on tuo prosenttiluku joka näkyy onboard-kuvissa ihmisen pään kuvan kohdalla?
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Stressitaso. Tai aivotoiminnan taso kuten toiset tuolla chateissa sanoo...

Joku uusi gimmick minkä tuoneet mukaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Minkälaiset nuo nopeusrajoitussäännöt ovat? Onko vaan Flugplatz-Aremberg -osuus rajoitettu?
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Jotkut sanoneet että olisi 250 ja 200-alueet tietyissä kohdissa.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Minkälaiset nuo nopeusrajoitussäännöt ovat? Onko vaan Flugplatz-Aremberg -osuus rajoitettu?
***In order to prevent cars from getting airborne, the speed at critical locations Flugplatz, Schwedenkreuz and Antoniusbuche will be reduced.

***This will be achieved by a speed limit of 200 km/h (250 km/h on the ‘Döttinger Höhe’ straight) a few hundred meters before these parts of the track.

***Speed limits are enforced by GPS with heavy fines in place for infringements. Once cars have passed the speed limit zone, acceleration will be allowed again.

***At Flugplatz, Schwedenkreuz, Metzgesfeld and Pflanzgarten, access to certain spectator zones will be limited until reconstruction work has been completed to allow full access again.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Johan siihen profiiliin on koskettu jo lukemattomia kertoja aiemminkin.
Tuota kun katsoin racingcircuits.info ja theracingline.net/racingcircuits, niin ei kyllä Nordschleifen profiilista suuria muutoksia löytynyt, muuta kuin kierroksen lopun mutkat, jotka tulivat jo ennen nykyisen GP-radan tekemistä. Tietysti pitkä rata, niin ei välttämättä profiilin muutokset kartassa erotu.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tuota kun katsoin racingcircuits.info ja theracingline.net/racingcircuits, niin ei kyllä Nordschleifen profiilista suuria muutoksia löytynyt, muuta kuin kierroksen lopun mutkat, jotka tulivat jo ennen nykyisen GP-radan tekemistä. Tietysti pitkä rata, niin ei välttämättä profiilin muutokset kartassa erotu.
1971 muutokset kuulemma tuhosivat jo radan. Ainakin Phil Hill näin loihe lausuman tuoreeltaan tuolloin.

Mm. Brünnchenin ja Döttinger Höhe -suoran aiemmat hyppyrit tasoitettiin tuolloin.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
1971 muutokset kuulemma tuhosivat jo radan. Ainakin Phil Hill näin loihe lausuman tuoreeltaan tuolloin.

Mm. Brünnchenin ja Döttinger Höhe -suoran aiemmat hyppyrit tasoitettiin tuolloin.
Niin no, olihan Silverstonen muutaman vuoden takaiset muutoksetkin joidenkin mielestä väärin, vaikka edellinen profiilikaan ei ollut edes 20v. Eipä silti, kyllä Nordschleife on jo saavuttanut iän, jossa sitä ei pitäisi muutella, ainostaan ylläpitää (esim. uudelleenasfaltointi tarpeen mukaan) ja korkeintaan parantaa turvallisuutta (esim. kaidemateriaalit) viemättä radan haastetta (ei parkkipaikkoja mutkiin). Niille luokille, joille Nordschleife on liian vaarallinen, on GP-rata eteläpuolella.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
WEC-sarjan Gt-autovalikoima on kyllä kovin köyhä tähän verrattuna. Nättejä nuo Bentleyt, Lexukset ja erityisesti tämä:

 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Meinasin jo tämän unohtaa kun tuossa parisenkymmentä minuuttia sitten heräilin(katsoin Nascar All starsin ja se loppui joskus kuuden jälkeen) mutta onhan vielä pari tuntia jäljellä.

Oliko aamulla mitään spektaakkelia vai onko ollut tylsää? ELMS muuten myös alkoi juuri Imolassa, ainakin Motors näyttää.

edit, Tuosta WEC:n GT-tylsyydestä samaa mieltä, kaikille autoille pitäisi antaa sinnekin lupa. Täysin käsittämätöntä että Mersut, Lambot ja muut(oliko Bemarikin vielä poissa sieltä) puuttuvat vaikka ovat GT-sarjojen peruskamaa. Voisi luulla että Porsche ja Ferrari ovat lahjoneet FIA:n pitämään muut merkit ulkona.
 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4618
Sijainti
Salo
Voisi luulla että Porsche ja Ferrari ovat lahjoneet FIA:n pitämään muut merkit ulkona.
Luulo on eri asia kuin tieto. Muita merkkejä ei WEC:issä näe siitä yksinkertaisesta syystä, että Mercedes, Lamborghini, Audi, McLaren, Bentley ym. eivät ole luokitelleet ACO:n GTE-sääntöjen mukaista autoa, vaan ovat valinneet helpomman tien tekemällä autonsa SRO:n GT3-sääntöihin. Tai eihän GT3-luokassa sääntöjä ole, sanotaan ovat tehneet auton jolla ajetaan GT3-luokassa.

Tietenkin se muuttaisi paljon, jos WEC aukeaisi myös GT3-autoille, jos tätä tarkoitettiin sillä "luvan antamisella", jolloin nykyisillä autoilla voisi osallistua suoraan ilman esim. keinotekoista kuutiotilavuuden pienentämistä (GTE max. 5500 cc, Mercedes SLS ~6200 cc).
 
Viimeksi muokattu:

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
GT3 ja GTE autot tuskin ovat kovin kaukana toisistaan joten ei varmaankaan
olisi vaikeaa saada yhteensopivuutta aikaaa. Jos halutaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
WEC-sarjan Gt-autovalikoima on kyllä kovin köyhä tähän verrattuna. Nättejä nuo Bentleyt, Lexukset ja erityisesti tämä:
Glickenhaus on kyllä tullut suht yllättäen automaailman kartalle.

Ei nämä pikkuluokan bemaritkaan rumia ole:
 
Ylös