GT & Protot 2015

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Kunnon mikkoalatalo-keli! Oli jo rata kuivumassa ja taas lorautti.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8527
Sijainti
Helsinki
Kilpailu puolessavälissä ja AF Racing johtaa. Prototyyppiautot ovat teknisiltä ominaisuuksiltaan kun F1:siä, joissa on lokasuojat.

K. Augusthan totesti, että kestävyyskisat eivät uhkaa F1:sten asemaa kuninkuusluokkana niiden tallikeskeisyyden vuoksi. Kilpailullisesti ne voivat olla formuloita viihdyttävimpiä. Olenko oikeassa?
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4412
Sijainti
Salo
Marc VDS:llä näyttäisi live timingin mukaan olevan turvallinen kierroksen mittainen johto GTE-luokassa.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8527
Sijainti
Helsinki
Thiriet by TDS Racing on varmuudella voittaja.

E: Kyseinen talli otti kilpailun voiton. Greaves Motorsport on vuoden 2015 ELMS-mestari.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Taisi tuokin belgialaistiimin Bemari eläköityä voittajana.
Onnittelut Jesselle!
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4412
Sijainti
Salo
Arvokas loppu Marc VDS:n autopuolen tiimille, kun museo-Bemarilla vielä nappasivat luokkavoiton.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18371
Marko Helistekangas/Fredrik Blomstedt nappasivat voiton Euro Series by Nova Race (GT4) viimeisestä Mugellon osakilpailusta.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Mestaruustaisto saikin sitten päätöksen, jossa nähtiin myös draamaa. Sade yllätti JOTAn Simon Dolanin todenteolla ja kierroksen jäivät jälkeen. Lisäksi vaikeuksia saada auto käyntiin pysähdysten jälkeen; se saattoi jopa maksaa kisan kakkospaikan ja mestaruuden.

Erinomainen suoritus Thiriet/TDS:ltä, varsinkin Nicolas Lapierreltä. Greaves sai huonon startin, mutta nousi sen jälkeen hyvin, hyödynsi JOTAn vaikeudet, ja rangaistuksesta huolimatta ajoi kakkoseksi ja mestaruuteen.

Ja hieno päätös MarcVDS:n taruun autokilpailuissa sekä Z4:lle BMW:n GT-autona. Mielelläni näkisin myös M6:n Euroopankin puolella GTE-luokassa, vaikkei sen IMSA GTLM -versio puhdas GTE olekaan.

K. Augusthan totesti, että kestävyyskisat eivät uhkaa F1:sten asemaa kuninkuusluokkana niiden tallikeskeisyyden vuoksi. Kilpailullisesti ne voivat olla formuloita viihdyttävimpiä. Olenko oikeassa?
Eri tavalla viihdyttäviä. Makuasia mistä kukin tykkää, molemmilla on paikkansa sydämessäni.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8527
Sijainti
Helsinki
Mestaruustaisto saikin sitten päätöksen, jossa nähtiin myös draamaa. Sade yllätti JOTAn Simon Dolanin todenteolla ja kierroksen jäivät jälkeen. Lisäksi vaikeuksia saada auto käyntiin pysähdysten jälkeen; se saattoi jopa maksaa kisan kakkospaikan ja mestaruuden.

Erinomainen suoritus Thiriet/TDS:ltä, varsinkin Nicolas Lapierreltä. Greaves sai huonon startin, mutta nousi sen jälkeen hyvin, hyödynsi JOTAn vaikeudet, ja rangaistuksesta huolimatta ajoi kakkoseksi ja mestaruuteen.

Ja hieno päätös MarcVDS:n taruun autokilpailuissa sekä Z4:lle BMW:n GT-autona. Mielelläni näkisin myös M6:n Euroopankin puolella GTE-luokassa, vaikkei sen IMSA GTLM -versio puhdas GTE olekaan.



Eri tavalla viihdyttäviä. Makuasia mistä kukin tykkää, molemmilla on paikkansa sydämessäni.
Kiitoksia vastauksesta, halusin saada keskustelua aikaiseksi. Itse pidän nykyään monista autoluokista. Se on vaan kiva katsoa kovaa kulkevia autoja :D
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4412
Sijainti
Salo
Mitä tulee tiimikeskeisyyteen, niin urheiluautoissahan ei aina ole edes kuljettajien mestaruuksia jaettu. Kuljettajien mestaruudet ovat näin aina olleet toisarvoinen asia, koska johtuen minimiajoajoista sun muista tekijöistä, joskus kuljettajien titteliin on oikeutettu vain yksi kuljettaja, joskus kaksi. Sitten on vielä nämä villit kortit, jotka saattavat kauden päätöskisassa tuoda auton ruutulipulle ykkösenä, mutta eivät välttämättä ole oikeutettuja edes pisteisiin.

Sellaiselle ihmiselle joka ei ole tällainen hieman "autistinen" tosifani, systeemi on liian sekava. Avopyöräisissä tyhmempikin kaveri ymmärtää, että se kuljettaja joka tuo auton maaliin ensimmäisenä, on voittaja.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1405
Sijainti
Home
Mark Webber/Timo Bernhard/Brendon Hartley nappasivat paalupaikan FIA WEC - Shanghai aika-ajossa. GTE-Pro:n paalulla Vilander/Bruni. Eurosport lähettää huomenna kisan, joka alkaa klo 5:00 ja sen selostavat Henri Karjalainen ja Jakke Honkanen.

Marko Helistekangas pitää yhtenä ensi vuoden vaihtoehtona Lamborghini Super Trofeo sarjaa.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8527
Sijainti
Helsinki
Shanghain kuuden tunnin kilpailu ajettiin sateisissa olosuhteissa ja voittoon ajoi Porsche #17 kuljettajinaan Mark Webber, Timo Bernhard ja Brendon Hartley. Kautta hallinnut Porsche varmisti valmistajien maailmanmestaruuden.

AF Corsen Ferrari #51 Bruni/Vilander oli GTE Pro-luokan toinen, voittoon ajoi Porsche #91 Richard Lietz/Michael Christenssen.

Kausi päättyy kuun 22. päivä Bahrainin iltavaloissa.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Kävin eilen Montmelón radalla katsomassa International GT Open -sarjan päätöskilpailua. Oon samassa kilpailussa ollut kerran aiemmin, neljä vuotta sitten. Oheisluokat on sen jälkeen vaihtuneet ja valitettavasti pääluokan automäärä jokseenkin puolittunut.

Päivän aluksi ja lopuksi oli tunnin mittaiset Radical European Masters Championship -lähdöt. Autoja 15-16. Euroformula Openit ajoivat puolen tunnin lähdön, 18 ihan pätevän kuuloista formulaa. Päivän viihdyttävin lähtö oli Seat Leon Eurocupissa. 31 Seattia saivat ensimmäisillä kierroksilla aikaiseksi esimerkillistä vakioautovääntöä, kun pääsuoralle ahdettiin parhaimmillaan viisi autoa rinnan.

GT-autoja oli viivalla 17, harmillisesti kolme keskeytti jo ensimmäisiin mutkiin. Ykkösmutkassa jossa olin katsomassa oli sen jälkeen vartin verran keltaiset liput, hinauksissa vaikutti olevan elämää suurempaa pulmaa. Hyvää taistelua oli kuitenkin aivan lähdön loppupuolella. Merkkikirjo ilahduttavan värikästä, peräti kolme McLareniakin mukana. Renault oli myös yllättävän tyylikäs, harmi kun jäi jo toiseen mutkaan.

Varikolla en tällä kertaa käynyt. En tiedä olisiko sinne rahvas päässytkään, mutta aikataulu oli sen verran tiukka ja kävelymatka ykkösmutkasta pitkä etten harkinnutkaan. Sitä paitsi GT-autot oli pilttuissa. Sisäänpääsy oli ilmainen ja Katalonian aurinkoa nauratti, mutta yleisöä ei silti montaa sataa ollut.

Muutama kuva

 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4412
Sijainti
Salo
Päivän viihdyttävin lähtö oli Seat Leon Eurocupissa. 31 Seattia saivat ensimmäisillä kierroksilla aikaiseksi esimerkillistä vakioautovääntöä, kun pääsuoralle ahdettiin parhaimmillaan viisi autoa rinnan.
On näemmä kuvaankin ikuistunut :thumbup: Tuollaista vakioautoväännön pitäisi aina olla, eikä DTM:n tyylistä jonoajelua.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Viimeksi muokattu:

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Tämä viikonloppuna Macaon GP:n yhteydessä ajettava GT-kisa on saanut FIA GT World Cup -arvon.

Huomenna klo. 6:15 12 kierroksen aika-ajokisa, sunnuntaina klo. 6:55 18 kierroksen päälähtö. Stream löytyy https://livestream.com/fia

Urheiluautoille harvinaisemmin vain yksi kuski per auto. Paalulla aika-ajokisassa Astonin Stefan Mücke, kakkosena Audin Edoardo Mortara ja kolmosena Mersun Maro Engel, vaikka kolaroikin aika-ajossa.

________________

Huomenna tietenkin myös WEC-kauden päättävä Bahrain 6h, klo. 14 alkaen. No. 17 Porsche paalulla, No. 18 Porsche kakkosena, No. 7 Audi kolmosena ja No. 8 Audi nelosena. GTE-Prossa Vilander/Bruni paalulla. Pahin vastustaja, No. 91 Porsche vasta kuudes. Porschen Lietzille toki 8:s sijakin takaa kuljettajien mestaruuden, mutta tallipisteissä No. 91 Porsche tarvitsisi podiumsijoituksen, jos Tonin/Gimmin No. 51 Ferrari voittaisi. Ja valmistajien pisteissä Ferrari johtaa Porschea viidellä pisteellä ennen huomisen kisaa.
 
Viimeksi muokattu:

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1405
Sijainti
Home
Stefan Mucke voitti FIA GT World Cup kisan Macaussa, toiseksi sijoittui Marol Engel.
 
Ylös