Länsimetro & Treen ratikka - Infraa kaupunkilaisille jämsäänien selkänahasta

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Tv-uutisissa ei äsken puhuttu ruuhkasta mitään. Hyvin meni kuulemma, pelkkää kehua.
Aiemmin olivat huolissaan muistaako autoilijat mennä tunnelin kautta ja uskaltavatko. Näköjään huoli siitä oli turha.

Ei muuta ku puomia eteen vaan. Siitä tuli uusi uittotunneli. Kattellaan jos 40 vuoden päästä keksivät jotain uusiokäyttöä.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Muistaakohan kukaan muu enää niitä aikoja kun jämsääneistä sai vitosen päänahalta? Ja silloinhan syntyi sanontokin, njotta ainoa hyvä jämsiääni oli kuollut jämsiääni. Nythän ne on siel reservaatioissa jemmapaikassa kaikki jämsiäänit, mokomatkin resupersheet.:nope: Mutta Wyatin kanssa käytiin aina kaljarahat hankkimassa biisoneilta ja jämsiääneiltä. Se oli aikaa se. Silloin miehet oli vähä eri kalibeeria, nythän noi on lähes kaikki jotain turkkulaisia, tamperisteja, homsjoja tai laheest. :mad:
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Tampereella taitaa olla melkoisia valopäitä päästetty ratkaisemaan ruuhkaongelmaa, koska sen ongelman ratkaisuksi keksitään viedä liikenne tunneliin jossa kaistoja ei ole sen enempää kuin mitä Kekkosentiellä oli ja sitten vielä vähennetään keskustaan suuntautuvan liikenteen liittymien määrää.

Nyt siellä varmaan ihmetellään, että miten ihmeessä ruuhkaongelma ei ratkennutkaan tunnelin rakentamisella ja samalla ei lainkaan huomata sitä, että liittymien määrän vähentäminen lisäsi liikennettä jäljelle jääneillä liittymillä puurouttaen siksi liikenteen niiden kohdalla.

Olisi ehkä kannattanut idästä tulevalle liikenteelle jättää käyttöön reitti keskustaan Tampellan kautta ja olisi saatu liikenne vetämään paremmin.
 

Dallaran urkuri

Well-known member
Liittynyt
7.4.2016
Viestit
1460
Tampereella taitaa olla melkoisia valopäitä päästetty ratkaisemaan ruuhkaongelmaa, koska sen ongelman ratkaisuksi keksitään viedä liikenne tunneliin jossa kaistoja ei ole sen enempää kuin mitä Kekkosentiellä oli ja sitten vielä vähennetään keskustaan suuntautuvan liikenteen liittymien määrää.

Nyt siellä varmaan ihmetellään, että miten ihmeessä ruuhkaongelma ei ratkennutkaan tunnelin rakentamisella ja samalla ei lainkaan huomata sitä, että liittymien määrän vähentäminen lisäsi liikennettä jäljelle jääneillä liittymillä puurouttaen siksi liikenteen niiden kohdalla.

Olisi ehkä kannattanut idästä tulevalle liikenteelle jättää käyttöön reitti keskustaan Tampellan kautta ja olisi saatu liikenne vetämään paremmin.
Paras ratkaisu olisi poistaa kaikki liittymät Tampereelta, jolloin Tamperelaiset pysyisivät Tampereella ja voisivat puurouttaa liikennettä keskenänsä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
Ei taidettu päättäjille kertoa ettei ruuhkaa seisotetakaan tunnelissa vaan päästetään sinne vain sen verran autoja kuin vetää. Tarkoitus oli saada ruuhkat pois hipsterien maisemaa pilaamasta.
 

Örfil

Guest
Älkääs nyt hötkyilkö sen tunnelin kanssa.

Points 1) nykyiset liikennejärjestelyt eivät ole pysyviä
Points 2) autoilijoilla kestää hetki oppia reitit
Points 3) tunneliturismi kun vähenee, vähenee osa myös turhasta liikenteestä
Points 3b) hartsa Tampereelle!
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Kai nyt jokainen tajuaa ettei tunnelilla ole mitään mahdollisuutta, tai edes tilausta poistaa ruuhkia.
Jos neljä maanpäällistä ajokaistaa vaihdetaan neljään maanalaiseen ajokaistaan niin mikä niitä ruuhkia silloin vähentäisi? Keinovalossa ajaminen varmaan.
Mutta sensijaan Tampereella on nyt monen monta Näsijärven rantatonttia kaavoitettavana. Tästä kiittävät niin kaupungin herrat, rakennuttajat kun Kiinteistövälittäjätkin.
 

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Liittynyt
24.4.2009
Viestit
18077
Sijainti
Syylien välissä
Kai nyt jokainen tajuaa ettei tunnelilla ole mitään mahdollisuutta, tai edes tilausta poistaa ruuhkia.
Jos neljä maanpäällistä ajokaistaa vaihdetaan neljään maanalaiseen ajokaistaan niin mikä niitä ruuhkia silloin vähentäisi? Keinovalossa ajaminen varmaan.
Mutta sensijaan Tampereella on nyt monen monta Näsijärven rantatonttia kaavoitettavana. Tästä kiittävät niin kaupungin herrat, rakennuttajat kun Kiinteistövälittäjätkin.
Tämähän se on, ei tuon tunnelin tarkoitus ollutkaan mitään liikenneongelmia ratkoa, vaan tuoda Näsijärven rannat rakennuskäyttöön.
 

Örfil

Guest
Jos en nyt ihan väärin muista, niin jokuset liikennevalot jää pois tunnelin myötä.

Kaupunki kehittyy, hyvä siitä tulee.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Tarkoitus oli saada ruuhkat pois hipsterien maisemaa pilaamasta.
Mistä tää 'tamperelaiset on hipstereitä'- vitsi on oikein lähtenyt? FB:ssa tuota kuulee nyt koko ajan.

Jos neljä maanpäällistä ajokaistaa vaihdetaan neljään maanalaiseen ajokaistaan niin mikä niitä ruuhkia silloin vähentäisi?
Liikennevalojen ja liittymien loistaminen poissaoloillaan.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Teiden kapasiteetin lisääminen ei poista ruuhkia, vaan lisää liikennettä. Tutkittu juttu.
 
Ylös