Toivottavasti Mikalle vielä riittää ajopaikka. Smithin kiinnitys tuli monille ihan puskista. Tuskin ne de Puniet ja Lüthi käy KTM:ää testaamassa vain koska mopolla on kiva ajaa radalla. Molemmat vielä ihan parhaassa kilpailuiässä.
Qatarissa Moto2 ja Moto3 näytti odotetun tasaisilta. Moto2-kisa valitettavasti pilattiin varaslähdöistä annetuilla rangaistuksilla. Osa kävi jo kisan aikana kärsimässä läpiajorangaistuksen ja osa sai penaltia vasta maalissa. Lopulta kahdeksaa kuljettajaa rangaistiin. Lähinnä kyse oli liikkumisesta paikallaan, ei varsinaisesta varastamisesta.
Huiman ammattimaista kilpailua jo Moto3-tasolla. Kukaan ei tee älyttömiä ylilyöntejä. Kaikki puristaa äärirajoilla ja pysyy vielä pystyssä. 125-luokan aikaan meni aina iso osa nurin kesken kisan. Toki nämä nelarit on varmaan vähemmän äkkivääriä ajettavia. Sekin on hienoa, että kisan voitosta taisteltiin kaikilla kolmella merkillä. Tai onhan siellä pari Peugeottia mukana, mutta ovat tarratuunattuja Mahindroja.
MotoGP-luokassa huolestuttaa Yamahan ylivoima. Ducatit tuntuu kulkevan vain suorilla, eikä heillä ole ihan terävimmän tason kuljettajaa. Iannonella on yhden kierroksen vauhtia, mutta ei se vielä riitä mestaruustaisteluun. Honda ilmeisesti jatkaa 2014 rungolla, eivätkä saa uusia "yleissähköjä" toimimaan. Sähköbugit vaivaa, joista johtui esimerkiksi Crutchlown kaatuminen (ei siis aina hänen oma vika). Suzukin kehitys on vähän taantunut. Moottorista puuttuu vielä tehoja, mutta syheröisemmillä radoilla saattaa Viñales pystyä jopa podiumiin (katseet Jereziin). Erikoismainintana pyöriin kiinnitetään toinen toistaan rumempia siipiä. :wall: