GT&Protot 2016

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Kiva että Patrick Kujala jatkaa Super Trofeo -sarjassa, mutta menee kyllä ihan hukkaan tuossa pro-am -aliluokassa... miksiköhän ei saanut jaksaa yksinään, rahat tallilta loppu?
Tuskin tuolla tallit maksaa kenenkään ajoja, joten rahat lienee loppu jostain muualta. Tarpeeksi kun lyö pätäkkää tiskiin, saa ajaa yksin tai yhdessä ihan itse valitsemallaan autolla.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9808
Sijainti
Helsinki
IMSA-sarjaa ajettiin legendaarisella Laguna Secan radalla, voittoon ajoivat Michael Shank Racing Ligier JS2 #60 kuljettajinaan John Pew ja Oswaldo Negri. Ford Gt sai myös avausvoiton, kun ruutulipulle ajoivat #67 Ryan Briscoe/Richard Westbrook.

Toni Vilander ja Giancarlo Fisichella sijoittuivat #62 Ferrarillaan Gt-luokan viidenneksi. Seuraavan kerran ajetaan kuukauden päästä Detroitin Belle Islen katuradalla.

Tulokset: http://www.imsa.com/sites/default/files/race_result_files/2016_MazdaRaceway_P_GTLM_UnofficialRace.pdf
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Tuskin tuolla tallit maksaa kenenkään ajoja, joten rahat lienee loppu jostain muualta. Tarpeeksi kun lyö pätäkkää tiskiin, saa ajaa yksin tai yhdessä ihan itse valitsemallaan autolla.
No sitähän mä tarkoitin. Toiset kuskit vaan maksaa enemmän ja amatöörikuskin prototyyppi on se rikas, mutta hidas herrasmies.

http://www.bonaldimotorsport.com/en/team/driver/adrian-amstutz/
http://squadracorse.lamborghini.com/de/europe/drivers/series-2015/adrian-amstutz/

Bonaldilla on monta autoa ja myös pro-luokassa yhdellä kuskilla, mutta näköjään edellisen vuoden mestaruus ei sitten merkkaa mitään.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Kävin eilen GT masters -kisassa Sachsenringillä. Saavuin parahiksi paikalle TCR-luokan lähdön alkaessa ja ensimmäinen kuulemani biisi oli Maamme-laulu. Ei sen kunniaksi, että löysin paikalle vaan Antti Burihan tuon lähdön voitti. Mukana oli ADAC Formula 4 -luokka, jonka molemmat sunnuntain lähdöt näin. Nelisenkymmentä teiniä formuloineen hiekalla reunustetulla radalla oli ehkä liikaa, sillä molemmissa puolen tunnin lähdöissä kävi turva-auto radalla neljä kertaa. Jälkimmäistä lähtöä johti pitkään Simo Laaksonen, mutta harmittavasti pääsi kaveri ohi ihan viimeisillä kierroksilla. Kakkossijakin noin runsaassa joukossa upea suoritus ja taakse jäi myös Mick Schumacher.

Päivän päälähtö kesti tunnin ja sen jälkeen oli puoli tuntia samanlaista mörinää STT-lähdössä. Molemmissa lähdöissä yli 30 autoa. Oon kerran aiemmin ollut GT mastersia katsomassa Hockenheimissa 2010. Silloin katsomoon pääsi ilmaiseksi, nyt maksoi ennakkoon ostettuna 20€, portilta 25€. Silti porukkaa oli Sachsenringillä enemmän. Liikaakin, sillä pitwalkin jälkeen tuli melkoinen tungos radan alittavan tunnelin suulle. Luulin jo, etten ehdi pääluokan starttia näkemään, kun ei jono liikkunut mihinkään. Enkä ihan haluamalleni paikalle ehtinytkään, sillä ykkösmutkan viereen oli pitkä kävelymatka varikolta, koska piti kiertää radan takaosassa olevan ylikulkusillan kautta.

Ratavarikko on pieni ja varikko jatkuukin toisella puolella pääsuoraa. Katettuja katsomoita ei ole, mutta pari penkkirakennelmaa on. Joskaan niihin ei normilipulla päässyt. Mutta mikäs oli istuskellessa auringon lämmittämällä asvaltilla, kun perseenpärisyttäjiä riitti. Aika lähelle rataa pääsi katsomaan eikä ollut verkkoaitaa kuvaamista haittaamassa. Vehreitä kukkuloita on tuolla seudulla paljon ja radassakin on korkeuseroja enemmän kuin tv-kuvasta uskoisi. Yksi screeni tuolla oli, mutta itse en sitä vastapäätä kauaa ollut enkä juuri päälähdön kisatapahtumista pysynyt kärryillä.

Kuvia tuolla.

 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Miltä nuo Bentleyt kuulostavat luonnossa nähtynä?
Katselupaikkani oli sellainen, että pörinää kuului joka ilmansuunnasta, ei sieltä erottunut juuri muuta kuin Mersun ääni.
Ulkonäöllisesti Bentley erottuu edukseen 'nuolikärkisten' kanssakilpureiden joukosta.

Kovassa huudossa tuntuu gt-autoilu olevan ainakin tuossa kolkassa Saksaa. Tv-tuotantoonkin aika paljon panostettu, varmaan lähetyksilläkin katsojia riittää. Paljolti samanlainen meininki oli kuin Span WEC-kisassakin.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Perinteinen auton viipalointi Eau Rougessa.

Tosin vartin oon vasta kisaa katsonut, etten tiedä onko enemmänkin ollut rusinatehtailua.
edit: no siinähän ne hailaitit näytettiin. Yksi kaatokin ollut.
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Eikös autosta lentänyt kuminriekale samalla kun lähti lapasesta vai näinkö väärin?
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9808
Sijainti
Helsinki
Audi #8 Di Grassi/Duval//Jarvis voittoon, toiseksi kurvaili #2 Porsche Lieb/Jani/Dumas ja kolmas oli Rebellion Racing #13 Tuscher/Kraihamer/Imperatori.

Sam Birdille ja Davide Rigonille toinen perättäinen voitto Ferrarilla GTE-luokassa.

Sitten kohti legendaarista Le Mansia.
 

FCY

Well-known member
Liittynyt
12.3.2016
Viestit
92
IndyCar 6 Hours of Spa-Francorchamps...olipahan kisa. 6 tuntia pelkkää viihdettä, höystettynä satunnaisella kilvanajolla.

Muutamia huomioita:

- P1-tehdasautojen tekniset ongelmat. Ei näin. Rebellion kiittää ja kuittaa. Le Mans:sta tulee erittäin mielenkiintoinen kokonaiskisan voittajan osalta.

- Buemin eka stintti oli maaginen, ja taistelu Bernhardin kanssa aivan huikea.

- #2 -Possu ajoi liki koko kisan ilman hybridisysteemiä, ja sijoittui silti toiseksi. 5# -Tojo teki lopussa päinvastaisen tempun, ja ajoi koko kierroksen pelkällä sähköllä. Energiaa oli käytettävissä 8 megajoulea plus sen mitä jarrutuksista saa talteen (max. 6,4 MJ Spa:ssa) , joka on "aika paljon" vähemmän kuin normaali ICE:n ja hybridijärjestelmän yhteismäärä eli 77,7 MJ

- Fordilla putosi kertaallen hiekkasäkit kyydistä keskisektorilla (taisi olla #67 lopun LMP2-kahinoiden keskellä), ja GT pysyi nätisti P2-protojen kyydissä. Suorillahan laite on jo nyt nopein GTE-auto. Mitkäs ne kertoimet Fordin Le Mans -voitolle olivatkaan...?

- P2-luokka tarjoisi jälleen mainiota kilvanajoa. Varsinkin lopun Lapierre/Derani/Merhi/Albuquerque -matsi oli todella heno, joka huipentui aikaisemmin mainittuun #67 -hampurilaiseen Campus-mutkassa. Merhi ohitti vielä Albuquerquen viimeisellä kierroksella ei-niin-puhtaalla ohituksella, mutta kaikki lasketaan.

- Virallinen striimi toimi mainiosti, joskin aivan kisan lopussa laatu putosi melkoisen alas. Liekö palvelimilla ollut ruuhkaa?
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Paun kaduilla ajetaan myös GT4 European -sarjaa. Ensimmäinen lähtö tänään 21:50, toinen lähtö huomenna 12:30. Todennäköisesti ne näkee tuolta. Saattaa olla sadekelin kisa ainakin tänään.

Pakko nostaa hattua Paun kaupungin moottoriurheiluhengelle, kun katsoo aikataulua. Kahtena peräkkäisenä viikonloppuna kisataan, koska viikon päästä on historic-kisa. Eilenkin arkipäivänä ratatapahtumat alkaneet aamukahdeksalta ja tänään ajetaan melkein yhteentoista asti.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2406
VLN-kauden kolmannen kisan voittoon Jesse Krohn, Jörg Müller ja Marco Wittmann. Kolmoisvoitto BMW M6:lle.
 

Ilu

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
260
Sijainti
Helsinki
Jesse Krohn, Jörg Muller ja Marco Wittmann voittivat juuri päättyneen VLN sarjan kolmannen kisan. Jesse ajoi eilen tiimin paalulle :thumbup:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
GT4-luokan äskeinen startti oli yks hämmentävimmistä ikinä. Autot lähti normaalisti matkaan, kunnes toisena ajanut BMW laittoi hätävilkut päälle ja hidasti. Kukaan ei ohittanut sitä ja selostajakin puhui, että turva-auto tuli radalle ja lähtö uusitaan. Samalla autoille liputettiin vihreää ja kärkikuski karkaa. Turva-autona tuolla on samanlainen valkoinen Bemari, mut tuo joukkoa vetänyt auto oli kilpailija. Lähtö keskeytettiin punaisella lipulla, koska lähtövaloissa kuulemma vikaa.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18506
Absolute Racingin (Bentley) kuskit Keita Sawa/Jonathan Venter voittivat GT Asia kauden avaavan Korean viikonlopun molemmat osakilpailut.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26892
Niin olihan GT4-sarjassa suomalaiskuskikin, Marko Helistekangas oli tänään kahdeksas. Voittaja-auto tuli maaliin melkoisen huonokuntoisena, koska kärkikaksikko kolaroi rajusti toiseksi viimeisellä kierroksella. Porsche näytti ensin kärsivän enemmän, mutta pääsikin 720 asteen pyörähdyksen jälkeen jatkamaan ja Bemari joutui keskeyttämään.
Mielenkiintoisia automerkkejä tuossa sarjassa ja rata on viihdyttävä. Etenkin eilisen kisan loppu, pimeässä ajo pikkukaupungin sateisilla kaduilla oli hienoa katseltavaa. Sellaista ei oikein muissa kisoissa näe.
 
Ylös