IndyCar 6 Hours of Spa-Francorchamps...olipahan kisa. 6 tuntia pelkkää viihdettä, höystettynä satunnaisella kilvanajolla.
Muutamia huomioita:
- P1-tehdasautojen tekniset ongelmat. Ei näin. Rebellion kiittää ja kuittaa. Le Mans:sta tulee erittäin mielenkiintoinen kokonaiskisan voittajan osalta.
- Buemin eka stintti oli maaginen, ja taistelu Bernhardin kanssa aivan huikea.
- #2 -Possu ajoi liki koko kisan ilman hybridisysteemiä, ja sijoittui silti toiseksi. 5# -Tojo teki lopussa päinvastaisen tempun, ja ajoi koko kierroksen pelkällä sähköllä. Energiaa oli käytettävissä 8 megajoulea plus sen mitä jarrutuksista saa talteen (max. 6,4 MJ Spa:ssa) , joka on "aika paljon" vähemmän kuin normaali ICE:n ja hybridijärjestelmän yhteismäärä eli 77,7 MJ
- Fordilla putosi kertaallen hiekkasäkit kyydistä keskisektorilla (taisi olla #67 lopun LMP2-kahinoiden keskellä), ja GT pysyi nätisti P2-protojen kyydissä. Suorillahan laite on jo nyt nopein GTE-auto. Mitkäs ne kertoimet Fordin Le Mans -voitolle olivatkaan...?
- P2-luokka tarjoisi jälleen mainiota kilvanajoa. Varsinkin lopun Lapierre/Derani/Merhi/Albuquerque -matsi oli todella heno, joka huipentui aikaisemmin mainittuun #67 -hampurilaiseen Campus-mutkassa. Merhi ohitti vielä Albuquerquen viimeisellä kierroksella ei-niin-puhtaalla ohituksella, mutta kaikki lasketaan.
- Virallinen striimi toimi mainiosti, joskin aivan kisan lopussa laatu putosi melkoisen alas. Liekö palvelimilla ollut ruuhkaa?