F1-Uutisia 2016

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Salmisen Jone kyseli lähteitä minun Williams evoluutio puheille. Ei alkuperäinen mutta todiste kuitenkin. Eli puheet uudesta autosta voi vetää vessanpöntöstä alas.

http://www.suomif1.com/2016/01/valtteri-bottaksen-pomo-lupaa-suuria-yksi-suurimmista-edistysaskeleista/

"Tuleva automme on vain evoluutiomalli viimekautisesta. Siinä tullaan kuitenkin näkemään joitain mielenkiintoisia ratkaisuja erityisesti etusiiven ja auton pohjan osalta. Myös peräpäässä tulette huomaamaan muutoksia, Smedley toteaa Autosportille."

Huutelin jo viime kauden puolessa välissä Williamsin perustavista ongelmia alustan kanssa. Tämä suunnittelu linja tarkoittaa sitä että jatkossa Vale ei voi enää suojata sijoitusta "v*tun kovaa suoralla" -moottorikartalla.
 
Viimeksi muokattu:

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
No niinpä. Jos saavat autoon downforcea, niin kyllä se rokottaa vähän huipuista väkisin. Kierrosajat voi tykätä, mutta sijoituksen suojaaminen/ohittaminen pelkällä huippunopeudella ei enää onnistu.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Toisaalta lisä downforce auttaa rengaskulumaan, joka oli useissa viimekauden kisoissa Williamsin ongelma.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Voikohan nykysäänöillä edes tehdä kokonaan eri ajatuksella rakennettua autoa, että oikeastaan kaikki ovat edellisen evoluutioita? Säännöt määrittä pitkälle auton ulkonäön, joka taas määrää pitkälti auton aeron. Luulen, että kaikilla tiimeillä on aikalailla sama ajatusmalli aeron kannalta. Williamsin ongelmat nopeudessa ja renkaissa tulivat esiin hitaissa mutkissa jolloin downforcen osuus vähenee. Ongelmat siis lienee enemmän mekaanisen pidon puolella.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Voikohan nykysäänöillä edes tehdä kokonaan eri ajatuksella rakennettua autoa, että oikeastaan kaikki ovat edellisen evoluutioita? Säännöt määrittä pitkälle auton ulkonäön, joka taas määrää pitkälti auton aeron. Luulen, että kaikilla tiimeillä on aikalailla sama ajatusmalli aeron kannalta. Williamsin ongelmat nopeudessa ja renkaissa tulivat esiin hitaissa mutkissa jolloin downforcen osuus vähenee. Ongelmat siis lienee enemmän mekaanisen pidon puolella.
Ainakin Haas kertoi, että ottivat perinteisemmän lähestymistavan auton suunnittelussa, kuin 'emotalli' Ferrari. Keulahan määrittää aika pitkälle sen, miten aero toteutetaan. Nyt lähtee Ferrari lyhentämään (huhujen mukaan) nokkaa. Aikoivat jo kesken viime kauden tehdä sen, mutta kuljettajat hanasivat vastaan, koska pitkä nokka totteli kuskeja hyvin. Eli kaipa ne sitä sitten kokeili simulaattorissa, koska kuljettajat eivät siitä tykänneet.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Symondsin mukaan uusiin autoihin ei olisikaan tulossa niin isoja muutoksia aeroon mitä alunperin suunniteltiin. Renkaita ollaan silti leventämässä ja sehän olisi juuri oikea suunta.

"What we are left with is a car which is now two metres wide and it's got bigger tyres - 300mm front, 400mm rear," Symonds told Autosport at the Autosport International show.

I think it has quite an attractive look to it but the bodywork width which was going to be 1800mm has come back down to 1400mm, which is what it is now.

It was going to have a very big diffuser, but it has been made smaller and is basically the same as what we have now."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/122510
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5645
Ainakin Haas kertoi, että ottivat perinteisemmän lähestymistavan auton suunnittelussa, kuin 'emotalli' Ferrari. Keulahan määrittää aika pitkälle sen, miten aero toteutetaan.
Keula on vain yksi osa muiden joukossa. Molempina kausina uusien sääntöjen aikakaudella tallit ovat tehneet kesken kauden muutoksia keulan suunnitteluun. Viime kauden autoista Ferrari ja McLaren suunniteltiin kai enemmän ns. lyhyen keulan mukaan, mutta Ferrari ei koskaan lopulta kyseistä keulamallia käyttänyt, ja McLarenkin vaihteli niiden välillä, koska osalla radoista toinen toimi toista paremmin. Sauberin suunnitelmista en tiedä, mutta hekin vaihtoivat uuteen nokkaan kesken kauden.

Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että kaikki haluavat mahdollisimman lyhyen keulapalan. Suurin osa selvistä eroista tulee käytetystä moottorista, jonka arkkitehtuuri määrittää auton keskiosan muodot. Kuten viime kaudella suuren kyttyrän ainakin Williamsin ja Mersun moottorikatteissa.
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
No niinpä. Jos saavat autoon downforcea, niin kyllä se rokottaa vähän huipuista väkisin. Kierrosajat voi tykätä, mutta sijoituksen suojaaminen/ohittaminen pelkällä huippunopeudella ei enää onnistu.
Ei kai se downforce silti 1:1 ole ilmanvastukseen muutoin. Eli jospa saavat samasta ilmanvastusmäärästä enemmän downforcelle, niin suoravauhti pysyy, mutkavauhdit paranee.
 

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Pirelli kiisti Räikkösen kritiikin

- Eihän hän löytänyt suuria eroja vanhaan, mikä ei tietenkään ole yllätys. Yksi tavoitteistamme oli parantaa vain aavistuksen täyden sadekelin renkaan suorituskykyä.
Saisko tähän jonkun asiallisen kommentin, eikä pelkkää hymiötä.

Yks vähemmän asiallinen tuli mieleen, mutta siitä olisi napsahtanut vähintään kuukausi. :D
 
Viimeksi muokattu:

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
F1: Kuljettajien palkat julkistettiin, Räikkönen sijalla 4

http://www.uusisuomi.fi/autot/168928-f1-kuljettajien-palkat-julkistettiin-raikkonen-sijalla-4

F1-kuljettajien palkkataulukko 2016

1. Sebastian Vettel Ferrari 48 milj. €
2. Fernando Alonso McLaren 38,4 milj.
3. Lewis Hamilton Mercedes 29,8 milj.
4. Kimi Räikkönen Ferrari 26,9 milj.
5. Nico Rosberg Mercedes 14,9 milj.
6. Jenson Button McLaren 12,5 milj.
7. Felipe Massa Williams 4,8 milj.
8. Nico Hülkenberg Force India 4,8 milj.
9. Romain Grosjean Haas F1 4,3 milj.
10. Daniel Ricciardo Red Bull 3,8 milj.
11. Valtteri Bottas Williams 2,4 milj.
12. Esteban Gutiérrez Haas F1 1,9 milj.
13. Sergio Perez Force India 1,9 milj.
14. Pastor Maldonado Renault F1 Team 1,4 milj.
15. Jolyon Palmer Renault F1 Team 864 000
16. Daniil Kvyat Red Bull Racing 816 000
17. Carlos Sainz, Jr Toro Rosso 624 000
18. Max Verstappen Toro Rosso 624 000
19. Felipe Nasr Sauber 432 000
20. Marcus Ericsson Sauber 432 000

Kimi palkkakuopassa?!
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
F1: Kuljettajien palkat julkistettiin, Räikkönen sijalla 4
Ei julkistettu, niin kuin ei koskaan ennenkään.. Jälleen kerran jonkun toimittajan hatustaan heittämä veikkaus palkoista, joka ei ole yhtään sen uskottavampi kuin mikään aiemmistakaan palkkataulukoista yms.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
F1: Kuljettajien palkat julkistettiin, Räikkönen sijalla 4

http://www.uusisuomi.fi/autot/168928-f1-kuljettajien-palkat-julkistettiin-raikkonen-sijalla-4

F1-kuljettajien palkkataulukko 2016

1. Sebastian Vettel Ferrari 48 milj. €
2. Fernando Alonso McLaren 38,4 milj.
3. Lewis Hamilton Mercedes 29,8 milj.
4. Kimi Räikkönen Ferrari 26,9 milj.
5. Nico Rosberg Mercedes 14,9 milj.
6. Jenson Button McLaren 12,5 milj.
7. Felipe Massa Williams 4,8 milj.
8. Nico Hülkenberg Force India 4,8 milj.
9. Romain Grosjean Haas F1 4,3 milj.
10. Daniel Ricciardo Red Bull 3,8 milj.
11. Valtteri Bottas Williams 2,4 milj.
12. Esteban Gutiérrez Haas F1 1,9 milj.
13. Sergio Perez Force India 1,9 milj.
14. Pastor Maldonado Renault F1 Team 1,4 milj.
15. Jolyon Palmer Renault F1 Team 864 000
16. Daniil Kvyat Red Bull Racing 816 000
17. Carlos Sainz, Jr Toro Rosso 624 000
18. Max Verstappen Toro Rosso 624 000
19. Felipe Nasr Sauber 432 000
20. Marcus Ericsson Sauber 432 000

Kimi palkkakuopassa?!
Toisen lähteen mukaan Kimin palkka 6 milj.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Tästä tulee kyllä Suomen meteorologit mieleen. Yks ennustaa 15 pakkasta, toinen saman verran plussaa, muut jotain muuta. Joku aina välillä osuu vahingossa sinne päin. Jos Räikkösen palkaksi on veikkailtu 6 tai 27 miljoonaa niin kyllähän tää on ihan samaa lottoamista vuodesta toiseen. :D

Kimi palkkakuopassa?!
Ei toi Kimille esitetty luku kuulosta niin pahalta, toisin kuin Valtterilla.
 
Viimeksi muokattu:

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5645
Aivan järjetön ajatus, että Kimille maksettaisiin kymmentä miljoonaa enempää tästä kaudesta. Miehellehän neuvoteltiin aivan uusi sopimus tälle kaudelle, eikä se perustunut siihen edelliseen diiliin tai mihinkään optioihin. Hän sai jäädä talliin, koska Bottasista pyydettiin liian suurta siirtokorvausta ja toisaalta tänä kesänä tulee olemaan parempiakin korvaajia vapailla markkinoilla.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös