F1-Uutisia 2016

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Kotikatsomo

Well-known member
Liittynyt
24.2.2012
Viestit
277
Aika-ajojen muutos kotimaisella kielellä.

Q1: (kesto 16 minuuttia)

- Seitsemän minuutin jälkeen hitain kuljettaja tippuu

- Sen jälkeen aina puolentoista minuutin välein putoaa hitain kuljettaja (ruutulippuun saakka)

- Kokonaisuudessa putoaa seitsemän kuljettajaa, 15 jatkaa toiseen osioon

Q2: (kesto 15 minuuttia)

- kuuden minuutin jälkeen hitain putoaa

- sen jälkeen aina puolentoista minuutin välein putoaa hitain kuljettaja (ruutulippuun saakka)

- kokonaisuudessa putoaa seitsemän kuljettajaa, 8 jatkaa kolmanteen osioon

Q3: (kesto 14 minuuttia)

- viiden minuutin jälkeen hitain putoaa

- sen jälkeen aina puolentoista minuutin välein putoaa hitain kuljettaja (ruutulippuun saakka)

- kaksi kuljettajaa lisää viimeisillä puolellatoista minuutilla.

MTV
Omasta näkökulmasta ihan mielenkiintoinen, mutta aika sekavaksi alkaa mennä, jos halutaan saada lisää katsojia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Onpa taas fiksu muutos. Juuri kun on ollut puhetta että sitä jatkuvaa sääntöspedeilyä pitäisi karsia niin taas säädetään vähän lisää.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Kuulostaa turhan monimutkaiselta. Nykyinen systeemi on ihan hyvä, jos osioihin jaettu aika-ajo kerran pitää olla olemassa.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Aika-ajojen muutos kotimaisella kielellä.



Omasta näkökulmasta ihan mielenkiintoinen, mutta aika sekavaksi alkaa mennä, jos halutaan saada lisää katsojia.
Entäs kesken olevat kierrokset?
Mites ne jotka on pudonnu ja on jäähdyttelykierroksella, eikö se ole nopealla kierroksella olevien tappioksi?
 

Punainen

Well-known member
Liittynyt
4.2.2002
Viestit
713
Päitä vadille, kenen idiootin idea tälläinen pelleily on?

Käytössä ollut aika-ajo on ollut mielestäni erittäin onnistunut formaatti. Ehkä ainoa parempi formaatti kuin klassinen tunnin vapaa rykäisy.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4390
Hitaampi edessä aika-ajokierroksella ja se oli siinä. Uutta yritystä et enää saa. 7 min riittää lämppäriin ja 1. kierroksen vetoon, 2. nopeata et enää kerkeä ajamaan jos täsmällisesti 7. minuutin kohdalla hitain tippuu.

:wall::wall::wall::wall::wall::wall:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Olen ollut tyytyväinen nykyiseen formaattiin, mutta tuolla ehdotuksella estetään se nykysysteemiä hieman vaivaava ongelma, että jotkin kuskit käyvät ajamassa vain yhden aikakierroksen aivan session lopussa.

Toinen ilmiselvä tavoite on se, että kun perinteisessä tunnin aika ajossa ratkaisevia hetkiä oli vain yksi, kolmen session systeemissä kolme, niin uudessa formaatissa kulminaatiohetkiä on pitkin tunnin sessiota.
 
Viimeksi muokattu:

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Mites sitte ku on monta autoo ilman aikaa vielä 7min kohdalla?
 

Hakkis

Hitain hämäläinen
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
2450
Voi yhdennen kerran. Kun luetellaan asioita, mitkä ovat F1:sissä pielessä, aika-ajo formaatti ei edes kuulut tälle listalle.

Vähän vaikuttaa siltä, että kokouksessa on ollut fiilis "pakko saada jotain aikaan, mutta kun tekniikkaan ja autoihin liittyvät asiat ovat niin vaikeita asioita, niin päätetään jostain muusta". Ja sitten joku neropatti sanoo, että aika-ajon muuttaminen on helppoa, sen kun vain muuntelee nykyistä sääntöä. Ja näin kaikki päättävät kokouksen iloisina saavutetusta ratkaisusta.
:wall::wall::wall:
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Tuohan tuo lisää mielenkiintoa pidemmällä jaksolla läpi aika-ajon. Miinuksena seuraamisen hankaluus. Toivottavasti ruutugrafiikka saa vimein päivitystä ja käynnissä olevia aikoja näkyy entistä enemmän ruudulla. Motogp hoitaa tuon mallikkaasti eikä live timingia tarvitse kärryillä pysymiseen.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
"Laji on mennyt liian monimutkaiseksi, jota suuren yleisön on hankala ymmärtää" Ja tuloksena lajista tehdään entistä monimutkaisempi.

Se, että auton ulkonäköön ei vielä puututa säännöillä on mielestäni hyvä asia. Erot jälleen vain kasvaisi. Pikku hiljaa erot ovat tasoittumassa, kuten yleenäs käy, jos sääntöjä ei muutella jatkuvasti. Eikös moottoreiden osalta kuitenkin ole jo tehty päätös, ettei niitä kauden aika kehitetä ja myös niiden eroja pyritään säännöillä tasoittamaan?
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Periaatteessa koko kolmen session systeemin voisi tuon myötä lopettaa kokonaan. Sovitaan vain, että aina kymmenen minuutin välein tippuu kolme tuloslistan senhetkistä viimeistä. Viimeiseen kymeneen minuuttiin jäisi silloin seitsemän kuskia viimeiseen kymmenen minuutin paaluotatukseen.
 
Viimeksi muokattu:

korona

Well-known member
Liittynyt
5.7.2011
Viestit
643
Täsmensivät just että tuo ballasti-systeemi oli keskusteluissa muttei mennyt läpi, eikä edelleen pöydällä niinkuin alunperin luki. Sentään.

Monacon aika-ajoista tulee hieno spektaakkeli.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Aika-ajosysteemi, jossa q1 ja q2 olisvat nykyisenlaiset ja q3 ajettaisiin yksi kerrallaan olisi täydellinen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös