No katsopas uudestaan, ponttoonien kulmat ei edestä jyrkkene mersulla tai Ferrarilla niin ylhäältä -aivan, mutta ovat etenkin Ferkulla jouhevammat -tarkoitan pituusakselilla. Toron ja Mclarenin tornit vaikka kuinka kapeana(Mclaren) tulevat suorempaa ilmavirtaa vastaan kuin Ferkulla ja myös Mesellä jossain määrin.
edit. Mielestäni olet jäljillä, mutta dilemma on tuossa toro mäc mersu -sopassa. Jos Toro rosso ja Ferrari yrittää ohjata enemmän ilmaa diffuusorin päälle, niin miksi Mäcillä on virtaukset edestä sinne niin?
Nyt on aika vaikea ymmärtää mitä koitat sanoa. Voisitko kuvailla vähän tarkemmin?
"tornit vaikka kuinka kapeana"?
Toro Rossosta pitää huomioida myös pienimmät jäähdytysaukot, eli vaikka ponttoonin etuosa olisi jostain kohtaa hieman jyrkempi kuin muilla, niin se on vastaavasti alaosastaan kapeampi tai ainakin jäähdytysaukko sulkeutuu ylempänä kuin muilla.
Toro Rossolla lienee Ferrarin vaihdelaatikko? Ja varmaan vuosimallia 2016 vaikka moottori on 2015? Sikäli ei yllätä perän samankaltaisuus.
Diffuusorin efektiivistä korkeuttahan tuolla nostetulla vaihdelaatikolla pyritään kasvattamaan, joka taas tuottaa downforcea käytännössä kokonaan ilman kasvanutta ilmanvastusta.