Vuoden 2016 F1-autojen esittelyt/vertailut

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Tietääkö joku muuten miksi Toro Rosson maalit on tuommoiset? Ei Red Bullin logoa edes? Testiväritys on varmasti, mutta miksi ei ole jotenkin sutattu siihen logoa?
Toro Rosso tekee kuviot maalaamalla, eivätkä ehtineet maalata testeihin. Yleensä tiimiet tekevät kuvat/kuviot teippaamalla ja suuremmat yksiväriset alueet maalataan, jostais syystä Toro Rosso haluaa tehdä enemmän maalaamalla.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Renaultille tuli tänään uusi nokka ja etusiipi.

 
Viimeksi muokattu:

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756

pluto

Well-known member
Liittynyt
12.9.2006
Viestit
159
Renaultille tuli tänään uusi nokka ja etusiipi.
Upean simppelin näköinen etusiipi. Mut varmaan härpäkkeillä varustettu kisaan... Ja FO110K:lle pointsit hienosta kuvakollaasista. Siinä käy juuri ilmi se, että Mclareniin verraten Toro Rosson ponttooni on edestä suhteessa pysty, eikä missään nimessä voi päästää virtauksia niin esteettömästi taakse. Ferrari on joka tavalla aika optimaalinen tästä kuvakulmasta. Mersu taas ei oikein säväytä, jostain syystä se on viime ja tänä vuonna näyttänyt joltain gp2-autolta. Lisäksi mua suorastaan kuvottaa tuo hopean ja turkoosin värin yhdistelmä.

edit. anteeksi ot. Onhan tuossa Renoon etusiivessä jo ne perushärpäkkeet. Mikä on uutta? profiilien määrä? Vai muoto?

edit 2. Vai kenties kenties nuo todella jännät endplatet?
 
Viimeksi muokattu:

pluto

Well-known member
Liittynyt
12.9.2006
Viestit
159
Onko tämä ihan normaalia kehitystä vai muuttuivatko säännöt sallivammiksi härpäkkeille tälle kaudelle?

Onneksi ollaan silti vielä kaukana tästä :D:
No muistele Sitä Bemarin härpäkehässäkkää samalta vuodelta 2008, huh! Mut koitetaan pysyä aiheessa :)
 

pluto

Well-known member
Liittynyt
12.9.2006
Viestit
159
Viimeisimmässä kuvakollaasissa myös Toro Rosso näyttää kyllä tajuttoman hyvältä -erilainen kuin muut. Mut mihin hävisi ferrari? Ei näy millään mun kolmesta selaimesta??
 

pluto

Well-known member
Liittynyt
12.9.2006
Viestit
159
Kyllä mun puolesta nykyaikaiset formulat sais näyttää tolta. Näyttää nopeelta! :cool:
Mun mielestä näyttää huolelliselta paperilennokilta :D Yksi kamalimmista Mclareneista. Onneksi kaikki muut Mäcit näyttää huomattavasti Formulammilta -vai miten se pitäisi vääntää..:eek:

edit. härpäkkeet pois niin näyttäis hyvältä, eli lähinnä vuoden 2006 Mclarenilta. Eli runko on kaunis kyllä, varsinkin verraten vuoden 2009 jättiläiseen.
 
Viimeksi muokattu:

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4293
Sijainti
Maalla
Mersu vaan jatkaa kylmää kyytiä. Nyt on Mersulla ajettu 2:ssa päivässä 5 kilpailun kierrokset.
Koskahan ne alkaa keskittymään vauhtiin ... :)
 

Professori

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
208
Eipä nykyinen kapea ja korkea takasiipi ole sen paremmin ilo silmälle.
No ei kieltämättä. Mikäli nykyautoissa olisi vanhanmalliset leveämmät ja matalammat takasiivet, olisivat autot kokonaisuutena ulkonäöllisesti aika miellyttäviä.
 

pluto

Well-known member
Liittynyt
12.9.2006
Viestit
159
Yhdyn Matalat ja leveämmät takasiivet ry:n periaatteeseen!
 

pluto

Well-known member
Liittynyt
12.9.2006
Viestit
159
Onpa kiva olla taas vuosien jälkeen tällä foorumilla kun maikkarijunnut ovat nähtävästi keksineet jotain muuta viihdykettä ja keskustelu on asiallista ja asiantuntevaakin :)
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
f1technicalin puolelta napattu kuva, aika mielenkiintoinen kollaasi
Näytä liitetiedosto 22345
Hyvin näkyy erot etenkin rungon muodossa nokan kohdalla ja noiden sivuponttoonien muodot.
Ferrarikaan ei näytä ihan niin "paksulta" tässä kuvakulmassa....
Ferrari ja Toro Rosso yrittää ohjata selvästi enemmän ilmaa diffuusorin päälle verrattuna muihin.
Muilla näyttäisi laskevan perä leveältä alemmas verrattuna Ferrarin ja Toro Rosson ratkaisuihin.
Mahdetaanko tuolla korkeammalla ilmatilavuudella saavuttaa huomattavaakin etua duffuuserin luoman downforsen suhteen?

Edit. Nyt kun katsoo tarkemmin niin Toro Rossolla ja McLarenilla näyttää ponttoonien etukulmassa olevan vahva muotoilu ilman taakseppäin ohjaamiseen, toisin kuin Mersussa tai Ferrarissa.
 
Viimeksi muokattu:

pluto

Well-known member
Liittynyt
12.9.2006
Viestit
159
Ferrari ja Toro Rosso yrittää ohjata selvästi enemmän ilmaa diffuusorin päälle verrattuna muihin.
Muilla näyttäisi laskevan perä leveältä alemmas verrattuna Ferrarin ja Toro Rosson ratkaisuihin.
Mahdetaanko tuolla korkeammalla ilmatilavuudella saavuttaa huomattavaakin etua duffuuserin luoman downforsen suhteen?

Edit. Nyt kun katsoo tarkemmin niin Toro Rossolla ja McLarenilla näyttää ponttoonien etukulmassa olevan vahva muotoilu ilman taakseppäin ohjaamiseen, toisin kuin Mersussa tai Ferrarissa.
No katsopas uudestaan, ponttoonien kulmat ei edestä jyrkkene mersulla tai Ferrarilla niin ylhäältä -aivan, mutta ovat etenkin Ferkulla jouhevammat -tarkoitan pituusakselilla. Toron ja Mclarenin tornit vaikka kuinka kapeana(Mclaren) tulevat suorempaa ilmavirtaa vastaan kuin Ferkulla ja myös Mesellä jossain määrin.

edit. Mielestäni olet jäljillä, mutta dilemma on tuossa toro mäc mersu -sopassa. Jos Toro rosso ja Ferrari yrittää ohjata enemmän ilmaa diffuusorin päälle, niin miksi Mäcillä on virtaukset edestä sinne niin?
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
No katsopas uudestaan, ponttoonien kulmat ei edestä jyrkkene mersulla tai Ferrarilla niin ylhäältä -aivan, mutta ovat etenkin Ferkulla jouhevammat -tarkoitan pituusakselilla. Toron ja Mclarenin tornit vaikka kuinka kapeana(Mclaren) tulevat suorempaa ilmavirtaa vastaan kuin Ferkulla ja myös Mesellä jossain määrin.

edit. Mielestäni olet jäljillä, mutta dilemma on tuossa toro mäc mersu -sopassa. Jos Toro rosso ja Ferrari yrittää ohjata enemmän ilmaa diffuusorin päälle, niin miksi Mäcillä on virtaukset edestä sinne niin?
Nyt on aika vaikea ymmärtää mitä koitat sanoa. Voisitko kuvailla vähän tarkemmin?
"tornit vaikka kuinka kapeana"?

Toro Rossosta pitää huomioida myös pienimmät jäähdytysaukot, eli vaikka ponttoonin etuosa olisi jostain kohtaa hieman jyrkempi kuin muilla, niin se on vastaavasti alaosastaan kapeampi tai ainakin jäähdytysaukko sulkeutuu ylempänä kuin muilla.

Toro Rossolla lienee Ferrarin vaihdelaatikko? Ja varmaan vuosimallia 2016 vaikka moottori on 2015? Sikäli ei yllätä perän samankaltaisuus.
Diffuusorin efektiivistä korkeuttahan tuolla nostetulla vaihdelaatikolla pyritään kasvattamaan, joka taas tuottaa downforcea käytännössä kokonaan ilman kasvanutta ilmanvastusta.

 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Williamsin perä on täynnä kaikenlaista härpäkettä.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Ei ole Mersun vaihdelaatikon alapuoli yhtä avoin kuin Ferrarissa tai Toro Rossossa. Ferrarissa oli jo viime vuonna yhtä avointa kuin nyt Mersussa.
 
Ylös