Vähän vaikuttaa, että VAG-konsernin vehkeitä on vaivannut ja vaivaa saman kaltainen ongelma, jonka eteen Opel ajautui joskus 20 vuotta sitten. Tuo romutti Opelin siihen asti luotettavan maineen ja firma kärsi toista vuosikymmentä heikon laadun maineestaan.
Opel tehosti tuolloin taloudellisesti toimintaansa esim. kilpailuttamalla muualta hankkimansa osat verisesti aivan luilleen, ja tämä puolestaan pakotti alihankkijat alentamaan laatua, jotta osia ei tarvinnut tehdä ooppelille tappiolllisesti. Tämä johti lopulta siihen, että automerkkiä vaivasi erinäiset luotettavuutta heikentäneet vaivat ja viat.
Kun kuluttajat äkkäsivät tämän kestävää laatua olevan probleeman, Opelista tuli hyljeksitty merkki, myynti laski ja maine meni. Markkinaosuudet syöksyvät maanrakoon.
Epäluotettavan auton maine kestää pitkään vaikka valmistaja parantaakin tapansa.
Vagilla on paljon ongelmia, tuo öljynkulutus on yksi, egr-venttiilit paukkuu, 1.4 TSI koneet on maineensa menettänyt, DSG-lootissa on vikoja, jne jne.
Kaverin A7 EGR-paketti piti vaihtaa just keväällä 4 vuotiaaseen autoon, hintalappu oli 2500 euroa.
Sälli vaihtoi sen kiroillen - ja vaihtoi kesällä myös automerkkiä.