Oli joo. Paras uuden tallin avaus sitten 2002 Toyotan ja Mika Salon. Aika-ajossakin Haas antoi aika paljon tasoitusta päästäen molemmat kuskit radalle liian myöhään jonka myötä kohtalona varhainen karsiutuminen. Hyvät pisteet Haasille :thumbup:Mainio alku oli kyllä Haasilta, vaikka vähän tuuriakin oli mukana.
Juu, vähän eri kaliiperia ku Caterhamit sun muut Super Agurit.Tämä kisa vahvisti sen, että Haas on täysin vakavasti otettava talli.
Saihan toi Super Aguri sentään pisteitä, toisin kuin Caterham.Juu, vähän eri kaliiperia ku Caterhamit sun muut Super Agurit.
Niin muuten saikin, sekoitin mielessäni HRT:hen. Eivät siis noi "tulokastiimit" tällä vuosituhannella ole liikaa mieleen jääneet. :alppu:Saihan toi Super Aguri sentään pisteitä, toisin kuin Caterham.
Agurilla oli osan ajasta auto ja kuljettajat, joilla olisi voinut saavuttaa paljon enemmänkin. Tosin Hondan avustus oli samaa luokkaa, kuin mitä Toro sai ykköstallilta ja enempi, kuin Haas saa Ferrarilta.Saihan toi Super Aguri sentään pisteitä, toisin kuin Caterham.
Loppuen lopuksi onnistumisen kannalta Toro Rosson RB-tuki ja Haasin Ferrari tuki oli paljon parempaa kuin Super Agurilla. Eka kausi Agurilla meni pipariksi, koska auto oli oma tekele ja ekat kisat ajettiin Arrowsin raadolla. Ei kai Haasin menestys tullut sinäänsä yllätyksenä (ottaen huomion tekniikan Ferrari-kytköksen laajuuden), koska auton tekniikka on Ferrarilta peräisin. Itse luulin, että vain vaihteisto ja moottori olisi Ferraria, mutta auton sisuskalut taitaa olla likipitäen Ferraria jousitusta myöten. Ainoastaan auton runko on "omaa suunnittelua", jossa tosin Ferrari on ollut mukana suunnittelijoiden osalta.Agurilla oli osan ajasta auto ja kuljettajat, joilla olisi voinut saavuttaa paljon enemmänkin. Tosin Hondan avustus oli samaa luokkaa, kuin mitä Toro sai ykköstallilta ja enempi, kuin Haas saa Ferrarilta.
Kiitti listasta!Nämä Haasinkin pitää itse suunnitella.
http://www.jamesallenonf1.com/2016/01/more-than-a-b-team-the-story-so-far-of-formula-1s-newest-team-haas-f1/
• Monocoque
• Survival cell
• Front-impact structures
• Roll-over structures
• Bodywork – except airboxes, exhausts, and prescribed bodywork geometries
• Wings
• Floor
• Diffuser
Ei Ferrari tai muutkaan tiimit itse rakenna kaikkea. Alihankintana tehdään paljon, ainakin pikkutiimeissä. Kaikki taitavat käyttää Mclarenin elekrtoniikkaosia autoissaan. Kuvista ainakin pystyy havaitsemaan monia osia jotka löytyvät täältä.
http://www.mclarenelectronics.com/
Saihan toi Super Aguri sentään pisteitä, toisin kuin Caterham.
Ei se caterhamin menestyskään kuskeista jäänyt kiinni. Kovalainen, Petrov, Pic ja Kobayashi ainakin on kaikki toisinaan menestyviä ihan keskitason kuskeja.Agurilla oli osan ajasta auto ja kuljettajat, joilla olisi voinut saavuttaa paljon enemmänkin.
Maxin kisalähetyksessä muistettiin vartin välein kertoja mainita että Mika Salo oli Toyotalla tallin avauskisassa 6. Melbournessa 2002.Kiitti listasta!
Lienee kuitenkin fakta, että aika vahvaa tukea on Ferrarilta saanut, koska onko kukaan muu F1-tiimi aloittanut vuosikymmeniin yhtä vahvasti ekalla kaudella?
Niin, ajoihan Lotuksella/Caterhamilla sentään kaksi osakilpailuvoittajaakin - ja vielä samaan aikaanEi se caterhamin menestyskään kuskeista jäänyt kiinni. Kovalainen, Petrov, Pic ja Kobayashi ainakin on kaikki toisinaan menestyviä ihan keskitason kuskeja.
Kuka siellä Heikin lisäks oli voittaja?Niin, ajoihan Lotuksella/Caterhamilla sentään kaksi osakilpailuvoittajaakin - ja vielä samaan aikaan
Lähinnä ajattelin täysin uusia talleja. Salon menestys perustui puhtaasti tuuriin ja ei menestys ollut loppusellaan kummoista loppukaudesta. Haasilla on potentiaalia olla vakiopisterohmu. Aika-ajoissakin olisi riittänyt viimeiseen aika-ajoon.Maxin kisalähetyksessä muistettiin vartin välein kertoja mainita että Mika Salo oli Toyotalla tallin avauskisassa 6. Melbournessa 2002.
Brawn GP:n debyytti 2009 meni muistaakseni myös ihan ok jos laskee uudeksi talliksi.