Ajoiko Massa tämän viikonlopun samoilla osilla kuin Bottas? Meinaan, että kisan alussa Bottas oli samoilla bensoilla ja renkailla ihan älyttömän paljon nopeampi ja ajoi sen startin jälkeisen eron kiinni parissa kierroksessa.
Sattuu niitä virheitä muillekin kuin Kimille kuten esimerkiksi Hamiltonille joka teki viikonlopun aikana useita ajovirheitä joista karkeimpana seinään osuminen aika-ajoissa ja sen aiheuttama eturenkaan ripustusten hajoaminen.Se vaan, että se paketti on viimeiset kaksi-kolme vuotta ollut kaikkea muuta kuin kasassa ja lähes tulkoon joka viikonloppu tullut joku moka, josta sitten makseltu enemmän tai vähemmän kalliisti. Sitten jos ei ole jotain selkeää mokaa sattunut, on vaan ollut nopeus totaalisen hukassa.
Hieno homma toki, jos nyt saisi lopultakin kurssin käännettyä, mutta sitä ollaan vaan jo aika kauan saatu odotella.
Samaa mieltä. Se on muuten jännä juttu oli laji mikä tahansa niin suomalaiset kyllä jaksaa kovasti haukkua omiaan. Positiivisia asioita ei juuri koskaan sanota, mutta negatiiviset asiat sanotaan hyvinkin herkästi.Sattuu niitä virheitä muillekin kuin Kimille kuten esimerkiksi Hamiltonille joka teki viikonlopun aikana useita ajovirheitä joista karkeimpana seinään osuminen aika-ajoissa ja sen aiheuttama eturenkaan ripustusten hajoaminen.
Tuntuu hieman siltä, että tällä foorumilla Kimin kohdalla pienikin virhe on valtava katastrofi, mutta kenen tahansa muun kuljettajan kohdalla virheen pitää olla iso ennen kuin kuljettaja haukutaan samalla tavalla kuin Kimi pienistäkin virheistä.
Löytämässäni säännöstössä asia muotoillaan näin:Suomen TV:ssä arveli tämä Aaro-kuski, että tuo sääntö olisi joillakin radoilla erilainen. Kuten täällä joku muukin totesi, niin kyllähän viivaa yliteltiin. Joten logiikkakin eroaa kuten esim. tästä tunnetusta säännöstä, että ulostulossa ei saa edes yksi pyörä mennä viivan yli! Silloin kun Schumi kikkaili pyöränsä viivan päälle ulostulossa, niin sääntöä tarkennettiin että viivan päälle saa ajaa mutta ei yli. Onko nyt siis sisääntulossa eri logiikka, eli kahdella tai kolmella pyörällä saa ajaa väärälle puolen kokonaan, mutta ei kaikilla neljällä? Tai kenties yhdellä ja puolella saa ajaa?
Kaivakaapas näsäviisaat sääntö esiin.
Näin tuntoo homma olevan ikävä kyllä... Ja ollut jo helvetin kauan. Noh mut se on vaa tää suomalainen luone vissii semmonen. Tosin ei päde ihan kaikkiin suomi-kuskeihin vissiinSattuu niitä virheitä muillekin kuin Kimille kuten esimerkiksi Hamiltonille joka teki viikonlopun aikana useita ajovirheitä joista karkeimpana seinään osuminen aika-ajoissa ja sen aiheuttama eturenkaan ripustusten hajoaminen.
Tuntuu hieman siltä, että tällä foorumilla Kimin kohdalla pienikin virhe on valtava katastrofi, mutta kenen tahansa muun kuljettajan kohdalla virheen pitää olla iso ennen kuin kuljettaja haukutaan samalla tavalla kuin Kimi pienistäkin virheistä.
Sitten muistetaan se, että Hamilton on ottanut pari edellistä maailmanmestaruutta, kun taas Kimi on ottanut pari edellistä kautta tallikaverilta pisteissä pataan pahemmin kuin kukaan muu (huippu)kuski vähään aikaan. Ihan selkeitä ajovirheitäkin sattunut parin viime kauden aikana jäätävä määrä: Kanadan spinnailut, jäätymiset parissa peräkkäisessä startissa viime kaudella, Monacon seinäänajo yms. Siihen sitten päälle nykyinen kyvyttömyys ajaa kylmällä säällä, sateella, vetotankojousituksella jne.Sattuu niitä virheitä muillekin kuin Kimille kuten esimerkiksi Hamiltonille joka teki viikonlopun aikana useita ajovirheitä joista karkeimpana seinään osuminen aika-ajoissa ja sen aiheuttama eturenkaan ripustusten hajoaminen.
Tuntuu hieman siltä, että tällä foorumilla Kimin kohdalla pienikin virhe on valtava katastrofi, mutta kenen tahansa muun kuljettajan kohdalla virheen pitää olla iso ennen kuin kuljettaja haukutaan samalla tavalla kuin Kimi pienistäkin virheistä.
Hamiltonin nostikin yhtä virheherkäksi kaveriksi. Silloin kun kulkee, on aivan loistava. Sit kun tökkii, tökkii kunnolla.Hamiltonin viikonloppu oli täysi pannukakku, täysin miehen omista syistä.
Kimin viikonloppu oli oikein hyvä. Marginaalinen virhe on nyt suurennuslasin alla jokapaikassa.
Pääasia on se, että mies oli jälleen Vettelin kanssa samassa iskussa eikä Kanadan tasonlasku ole mikään loppukauden mitta.
Itseäkin ihmetyttää, että otantana käytetään paria viime kisaa tai vaikkapa Bahrainia. Kyllä ajanjakso, jossa vauhti (ja virheettömyys) on kohdallaan, pitää olla pidempi. Eikä tälläinen sahaliike Ylös-Alas-Ylös-Alas vauhdin suhteen kerro kovin varmasta kuljettajasta.Sitten muistetaan se, että Hamilton on ottanut pari edellistä maailmanmestaruutta, kun taas Kimi on ottanut pari edellistä kautta tallikaverilta pisteissä pataan pahemmin kuin kukaan muu (huippu)kuski vähään aikaan. Ihan selkeitä ajovirheitäkin sattunut parin viime kauden aikana jäätävä määrä: Kanadan spinnailut, jäätymiset parissa peräkkäisessä startissa viime kaudella, Monacon seinäänajo yms. Siihen sitten päälle nykyinen kyvyttömyys ajaa kylmällä säällä, sateella, vetotankojousituksella jne.
Mitä?Miinukset myös Ferrarille siitä, etteivät antaneet kisata Kimin ja Sebastianin keskenään, vaikka samasta sijoituksista tappeli. Muissa talleissa ei moinen olisi käynyt päinsä. Se tosin jäi itse myös mietityttämään, olisiko Sebastian edes päässyt Kimi ohi.
Kerran Kimillä oli 5 sekunnin aikasakko niskassa tallikaverin kanssa kisaaminen ei olisi muutenkaan hyödyttänyt sijoitusmielessä, miksi taistella jos tilanne on jo jopatapauksessa hävitty.Mitä?
Kimillä oli paljon vanhemmat renkaat alla ja kun Seb meni ohi niin nähtiin se todellinen vauhtiero kun Seb repäisi kaulaa.
Keskenään kisaillessaan Ferrarit olisivat vaan turhaan tuhonneet renkaansa ja sen seurauksena Perez olisi mahdollisesti kuitannut lopussa molemmat.
Tuossa tilanteessa asemien vaihto radalla oli aivan päivänselvä juttu. Sillä varmistettiin tallille P2.
Eikunii joo. En muistanut, että siinä vaiheessa oli jo sakko!Mitä?
Kimillä oli paljon vanhemmat renkaat alla ja kun Seb meni ohi niin nähtiin se todellinen vauhtiero kun Seb repäisi kaulaa.
Keskenään kisaillessaan Ferrarit olisivat vaan turhaan tuhonneet renkaansa ja sen seurauksena Perez olisi mahdollisesti kuitannut lopussa molemmat.
Tuossa tilanteessa asemien vaihto radalla oli aivan päivänselvä juttu. Sillä varmistettiin tallille P2.
Ferrarin nykyisessä tilanteessa podium-paikat ovat ivailua tallin kyvyttömyydelle voittaa osakilpailuita. Virhe maksoi Kimille pari pistettä, ei muuta.Kaksi kisaa ei ole kovin suuri meriitti! Tämänpäiväinenkin oli virhe, joka maksoi taistelun podium-paikasta, joten enpä sanoisi ihan pikku virheeksi.
Kyllä mä sanoisin, että Kimi ajoi jo kaudella 2014 enemmän puhtaita viikonloppuja kuin kourallisen verran. Hän vain oli hidas silloin. Tämä kausi on ollut kenties hänen Ferrari-uransa paras toistaiseksi. Eikä Kimi ollut Lotuksellakaan aivan niin hirveän tasainen kuin ihmiset ehkä mielikuvissaan olettavat. Kaudet 2012 ja 2013 olivat paljon tasaisempia voimasuhteiden osalta, joten tulosten vaihtelevuus antoi paljon anteeksi. Nyt kun Ferrari on lähes radalla kuin radalla ollut selvästi Mersua hitaampi ja selvästi muita haastajia nopeampi, niin neljäs tai viides sija vaikuttaa paljon suuremmalta fiaskolta kuin mitä se oikeasti on.Räikkönen ei ole saanut ajettua kuin kourallisen puhtaita viikonloppuja toisen Ferrari-uran aikana.
Vähän parempi juttu sentään jollei kaikkiinNäin tuntoo homma olevan ikävä kyllä... Ja ollut jo helvetin kauan. Noh mut se on vaa tää suomalainen luone vissii semmonen. Tosin ei päde ihan kaikkiin suomi-kuskeihin vissiin
Varmasti. Kourallinen oli kyllä liian kärjistetysti sanottu! Onhan se vauhti parantunut huomattavasti, jos vaikka miettii Alonson tallitoveruus-aikoja. Tuskin silti olen ainut, joka miettii Kimin suoritusten olevan kärkikuskiksi alakanttiin, koska potkuhuhujen kohteenahan hän on ollut jo kolmatta vuotta. Silti kova kuski ja parhaimillaan ehkä sarjan nopein. Pitäisi vaan löytää oikeat renkaat, sopiva auto sekä sopiva mielentila. Silloin mennään ja kovaa.Ferrarin nykyisessä tilanteessa podium-paikat ovat ivailua tallin kyvyttömyydelle voittaa osakilpailuita. Virhe maksoi Kimille pari pistettä, ei muuta.
Kyllä mä sanoisin, että Kimi ajoi jo kaudella 2014 enemmän puhtaita viikonloppuja kuin kourallisen verran. Hän vain oli hidas silloin. Tämä kausi on ollut kenties hänen Ferrari-uransa paras toistaiseksi. Eikä Kimi ollut Lotuksellakaan aivan niin hirveän tasainen kuin ihmiset ehkä mielikuvissaan olettavat. Kaudet 2012 ja 2013 olivat paljon tasaisempia voimasuhteiden osalta, joten tulosten vaihtelevuus antoi paljon anteeksi. Nyt kun Ferrari on lähes radalla kuin radalla ollut selvästi Mersua hitaampi ja selvästi muita haastajia nopeampi, niin neljäs tai viides sija vaikuttaa paljon suuremmalta fiaskolta kuin mitä se oikeasti on.
Euroopan GP:n lopputulokseen vaikutti myös Ferrarin toinen perättäinen taktiikkavirhe. Kimiä ei olisi pitänyt ottaa varikolle niin aikaisin. Red Bullit olivat selvästi Ferrareita hitaampia eikä heidän tekemisistään olisi pitänyt välittää, mutta jostain kumman syystä spageteilla meni kasetti sekaisin ja he alkoivat panikoida.
No keltainen lehdistö kirjoittaa nyt mitä vaan, lehtiä myydäkseen. Samallahan tässä ollaan jo jatkopahvia tekemässä.Tuskin silti olen ainut, joka miettii Kimin suoritusten olevan kärkikuskiksi alakanttiin, koska potkuhuhujen kohteenahan hän on ollut jo kolmatta vuotta.