FIA rakentaa rallia.

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7571
Oma valinta olisi ehdottomasti assuralli Japaniin. Tiet on niin hienot, jos paikka olisi se mistä joku aika sitten oli juttua. Tuoko Chile Argentiinan, Meksikon jne. lisäksi mm-sarjaan mitään uutta?
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3348
Sijainti
Lahti
Rallissa on se hyvä puoli, että se ei ole F1. Kaikella kunnioituksella.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki
Safarin paluusta puhuttiin tässä ketjussa aiemmin. Pätkien reitit näyttää aika hurjilta kun niillä on monta kilsaa pitkiä suoria. Toki mahdotonta sanoa miten röykkyisiä teitä ne on, ettei ihan rajoitinta vasten ajeta, mutta nopeimmalla pätkällä on paikalliset Fabia R5 ja Mitsu Evo X -kuskit ajaneet 120 km/h:n keskinopeutta. Miten kovaa sitten menisikään tehdastallin nyky-WRC joustovaroineen ja aeroineen kun kokenut kuski ajaa limitillä?

https://www.rally-maps.com/Safari-Rally-2018
https://www.ewrc-results.com/results/44275-safari-rally-2018/
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Kannatan että palattaisiin takas takavuosikymmenten systeemiin jossa aloitettiin kukonlaulun aikaan ennenkuin syyskaste oli ehtinyt hälventyä ja lopetellaan joskus puolen yön tietämissä.... Joka jätkä vetelee kyllä päiväsaikaan kun vireystila on tapissaan, mutta tosi vetomiehet vetää pohja-aikoja myös aamulla kuuden korvilla ja illalla 11:a jälkeen vaikka väsy jo painaa.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Kaikella kunniotuksella arvon rallifanit jotka haikalee 70,80 ja 90-luvun alkuun, mutta en näe että se on mahdollista edes turvallisuussyistä, että palattais ajamaan enemmän pimeään. Toki se toimii muutamana ek:na rallissa, mutta ei isommassa kaavassa. Mistä kulukarsinnat?? Aikoinaan vietiin muussirenkaat jotka huononsi turvallisuutta. nyt voitas ajaa enemmän yhteenkertaan ajettavia, että ne renkaat ja Toyotan osat säästyis. :D Ralleja ei saa enää tästä min.300km lyhentää. Itse epäilen, että juuri rallien pituudesta ruvetaan karsimaan. Nyky WRC-tykit on varmasti aika hurjia löbösyöppöjä jo muutenkin, saati että ne renkaat voisi tehdä kovemmasta seoksesta, että ne kestäisi ajaa kauemmin. :thumbup:
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4577
Sijainti
Salo
Jos syyskastetta mielii, niin onhan kotimaan viimeiset "kesärallit" silloin lokakuun alkupuolella jo melko viileitä. Sinne vaan pätkän varteen hytisemään, talvikaudella aurinko laskee jo ennen kärkiautojen maaliintuloa.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3348
Sijainti
Lahti
Jos syyskastetta mielii, niin onhan kotimaan viimeiset "kesärallit" silloin lokakuun alkupuolella jo melko viileitä. Sinne vaan pätkän varteen hytisemään, talvikaudella aurinko laskee jo ennen kärkiautojen maaliintuloa.
He heh! Sitä on niin helppo värittää varhaisimpia ja kämyisimpiä rallimuistojansa ihquiksi. Muistan sellaisenkin kerran, kun anivarhain puolipimeässä ja vesisateessa hankkiuduttiin pätkän varteen. Saipi siinä lämpimikseen rämpiä märässä metsikössä ja upottavan mutaista tienvartta pitkin ties kuinka kauan, ohitettiin siinä matkan varrella yksikin ikkunat huurussa parkissa sivutiellä seisova h-auto, joka hytkyi niin perkuleesti kun sisällä käytiin kiihkeätä sylipainia, kunnes viimein päästiin katsomaan ralliautojen ohipyyhkäisyjä. Palelti ja väsytti, mutta nyt sitä muistelee hauskan eksoottisena kokemuksena. Ihan mahdotonta olisi myydä mokoma nykyihmiselle!
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7571
Eli shakedown-tyylisesti ajettaisiin samaa tietä yhteen suuntaan? Ihan mielenkiintoinen idea.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki
Niin siis nykyiset JWRC:ssäkin käytettävät R2-etuvetokilpurit jatkaisi R4-luokassa ja ”lähes vakiomallin” R1-autoista tulisi R5
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3535
Sijainti
JKL
Siinä nämä uuden säännön WRC:t menikin perseelleen kun sallittiin liikaa siipiä ja vapautettiin keskilukko mutta ei laitettu muita rajoitteita mitkä hillitsisi. Mutkanopeudet on liian suuria. Pitäisi rajoittaa joustovaroja tai jotain että saa vauhdit mutkissa alas. Huippunopeudet on suorilla kuitenkin sen noin 200km/h eikä se suoraan ajo vaarallista olekaan. Jos Ouninpohjassa ajetaan käytännössä kokoajan 6-vaihteella niin silloin mun mielestä joku on mennyt säännöissä pieleen...
 
Ylös