Jokaiselle eläkkeelle jäävälle valtion tulisi antaa suurehko moottoripyörä käyttöön kahdeksi vuodeksi verottomaan omakustannushintaan. Jos ei kahdessa vuodessa henki ole lähtenyt, niin sitten lasku automaattisesti perään ko. hyödykkeen perimättä jätetyistä veroista.edit: Ja useimmiten tieliikenteessä menehtyvä motoristi on eläkeikäinen tai hyvin lähelle sitä, eli yhteiskunnalle pelkkä taakka.
NHL?Ymmärrän kyllä, vuosien aikana kertyneen teknisen tietämyksen, joskin edelleen vajavaisen, kautta, että änäri on helppo asentaa
Miksi eduskunnan puhemiestä ei kutsuta eduskunnan puhenaiseksi silloin kun eduskunnan puhemiehenä on nainen? Tai puhehenkilöksi?Eduskunnan puhemies Maria Lohela (ps) kertoo poistaneensa viime toukokuussa kansanedustajat Pirkko Mattilan (ps) ja Katja Hännisen (vas) illallispöydästä puhemiesvaltuuskunnan matkalla Ruotsissa, koska kansanedustajat olivat juovuksissa.
Lohela kertoo nuhdelleensa kansanedustajia tapahtuneen jälkeen.
Suomen veromarkat valuu Ruotsiin. Ei ihan ensimmäinen kerta. Jestas että me ollaan tolloja.Sweco on hoitanut hommansa hienosti. Länsimetro venyy osittain konsulttiyhtiön tunaroinnin takia -> konsulttiyhtiön tili pullistelee rahnulista. Ei kai siinä.
Koska nainen voi nykyaikana edetä urallaan jopa mieheksi asti.Lohela poisti kaksi kansanedustajaa illalliselta Ruotsissa juopumuksen takia
Miksi eduskunnan puhemiestä ei kutsuta eduskunnan puhenaiseksi silloin kun eduskunnan puhemiehenä on nainen? Tai puhehenkilöksi?
Myös esim. yksittäiset järjestyspoliisit ovat aina poliisimiehiä sukupuolesta riipumatta.Miksi eduskunnan puhemiestä ei kutsuta eduskunnan puhenaiseksi silloin kun eduskunnan puhemiehenä on nainen? Tai puhehenkilöksi?
Tytöt tahtoo pitää hauskaa...
Harvemmin sitä ketään jätetään palkatta vaikka huonoa työtä tekisikin ja tuskin kukaan palkatta tekee lisää töitä.Sweco on hoitanut hommansa hienosti. Länsimetro venyy osittain konsulttiyhtiön tunaroinnin takia -> konsulttiyhtiön tili pullistelee rahnulista. Ei kai siinä.
Eikö motoristit kannattaisi teloittaa suoraan...Koska niiden myymisestä syntyy suoraan ja välillisesti valtiolle verotuloja. Ja jokaisen motoristikuoleman myötä Suomessa on yksi rikollinen vähemmän.
edit: Ja useimmiten tieliikenteessä menehtyvä motoristi on eläkeikäinen tai hyvin lähelle sitä, eli yhteiskunnalle pelkkä taakka.
Ihan hyvämeriittinen laitos näyttää olleen, joten ihmettelen miten se nyt noin.Sweco on hoitanut hommansa hienosti. Länsimetro venyy osittain konsulttiyhtiön tunaroinnin takia -> konsulttiyhtiön tili pullistelee rahnulista. Ei kai siinä.
SMOTOn kanta on, että moottoripyörien katsastus olisi väistämättä pintapuolista tarkastelua. Suomessa ei ole esimerkiksi olemassa moottoripyörien jarruille sopivia testilaitteita, eikä sellaista löydy myöskään tien päällä käytettäväksi.
Jarrut pitäisi testata ajamalla tien päällä katsastusta tehtäessä, mikä sisältää suuria riskejä. Katsastushenkilöt eivät todennäköisesti halua tuota riskiä ottaa.
Katsastushenkilöillä tulee myös olla moottoripyörän ajo-oikeus: mistä saadaan riittävästi A-kortin omaavia katsastajia? Lisäksi heillä on oltava tarvittava ajotaito tehokkaisiin jarrutuksiin kaikilla moottoripyörätyypeillä ml. omavalmisteet.
Yhteenvetona: On samantekevää, tehdäänkö katsastus konttorilla vai tien päällä. Silmämääräinen moottoripyöräkatsastus ei sisällä mitään sellaista mitä ajoneuvostaan huolehtiva kuljettaja itse ei tarkastaisi tai mitä hänen pitäisi tarkastaa.
Se, mitä katsastuksissa voitaisiin hetkellisesti valvoa, on melu. Tien päällä tehtävä valvonta olisi yllättävää ja pelotteen vuoksi tehokkaampaa kuin katsastuskonttorilla kerran kahdessa-kolmessa vuodessa tehtävä. Tässä on kuitenkin huolehdittava siitä, että tien päällä tehtävät melumittaukset ovat taustaäänien, sääolosuhteiden ja rakennetun ympäristön kannalta kaikissa tarkastuspisteissä identtiset. Muussa tapauksessa melumittaukset eivät ole tasapuolisia eivätkä hyväksyttäviä.
SMOTOn käsitys on, että moottoripyörien määräaikaiskatsastuksen hyöty Suomessa olisi kustannuksiinsa nähden mitätön. SMOTO toteaa, että muilla liikenneturvallisuutta parantavilla toimilla saataisiin paljon parempia tuloksia. Mm. vapaaehtoisen kuljettajakoulutuksen kehittäminen ja sitä kautta kuljettajien osaamiseen ja asenteisiin vaikuttaminen olisi eräs tehokas keino.
Lisätietona tähän väliin: tekninen vika on syynä n. 1% onnettomuuksista eli yhteen sadasta.Suurin yksittäinen moottoripyöräonnettomuuksien tyyppi on yksittäisonnettomuus, joten siinä mielessä niitä on hankala ja vaikea välttää. Moottoripyörien katsastus ei tuo niihin apua, sillä se ei vaikuta itse ajotapahtumaan. Siihen vaikuttavat asiat muodostuvat aina tilannekohtaisista tekijöistä
Kattanee aika hyvin sen, mistä olen täällä aiemmin kirjoittanut. Äänihomman suhteen olen skeptinen, mutta se on oma murheeni se.Suomessa tekninen vika aiheuttaa vain noin prosentin moottoripyöräonnettomuuksista. Tällöin on vastoin hallituksen normien purkutavoitteita alkaa rankaista koko moottoripyöräilyalaa katsastuspakolla. Tämä vain siksi, että tilastoilla voitaisiin osoittaa ”yhden toimenpiteen vaikutuksesta saatu muutos”. Samaan aikaan vapaaehtoisella toiminnalla edetään joka tapauksessa useilla sektoreilla. Katsastuspakon ainoat hyötyjät olisivat ulkomaiset katsastusyritykset.
Heh, ÄÖ.Eli kaikki ÄÖ-tasoltaan ylivertaiset