Lööpitystä, uutisia, ym. sälää / SYYSKAUSI 2016

  • Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
SMOTO sanoi:
SMOTOn kanta on, että moottoripyörien katsastus olisi väistämättä pintapuolista tarkastelua. Suomessa ei ole esimerkiksi olemassa moottoripyörien jarruille sopivia testilaitteita, eikä sellaista löydy myöskään tien päällä käytettäväksi.
No sitten on hankittava moiset testilaitteet katsastusasemille, että saadaan moottoripyörien jarrut kuntoon ja asetusten mukaisiksi.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26885
Paljonko olitte juonut, ministeri Mattila?

– Ei mitään lärvejä, todellakaan! Siellä oli illallisviinit. Eihän sitä taannehtivasti voi sanoa.

Oliko teillä niin sanottuja pohjia?

– Se tieto, että olisimme puolessatoista tunnissa vetäneet lärvit on ihan mahdoton ajatus. Tietenkin kaikkea, mikä on huonoa käytöstä, pitää nuhdella ja puhemies on toiminut oikein ja hän vetää rajat ja sanoo sitten, että nyt pois.

Mikä oli huonoa käytöstä?

– Varmaan vessaan poistuminen, niinkö? Siihen liittyy sekin, että puhemies ei pitänyt siitä, että lentosyistä me ja muutama muukin poistuimme seurueesta seuraavana päivänä aikaisemmin kuin muut. Tämä on puhemiehen rajanveto ja minä hyväksyn, että puhemies ottaa puheeksi, että lähdette pois.

Mitä teille sanottiin siellä vessassa?

– Että haluaisitteko lähteä kotiin, siis hotellille, aiemmin, haluaisitteko, nimenomaan tässä muodossa.

Mitä sanoitte?

–Että haluan, ei siinä sen kummempaa.

Ymmärsittekö, miksi teitä pyydettiin poistumaan?

– Kuten sanoin, paheksun kaikkea huonoa käytöstä ja sitä pitää pyytää anteeksi.

Paheksutteko omaa käytöstänne?

– Ei kun kaikkea huonoa käytöstä.

Myös omaa?

– Hyvänen aika, olen käynyt läpi sen puhemiehen kanssa ja se nuhtelu on minulle sanktio ja minä tyydyn siihen.

Olitteko jo tullessa ”hyvissä pohjissa”?

– Mitään lärvejä en ole vetänyt. Kaikkea huonoa käytöstä pitää pyytää anteeksi ja tyydyn puhemiehen nuhteluun ja hän vetää linjat ja rajat.

Pyydättekö te anteeksi?

– Totta kai, puhun omasta puolestani. Jos joku kokee, että olen häntä kohtaan käyttäytynyt huonosti missä asiassa tahansa, niin minun tulee pahoitella sitä.

Miten alkoholiasioista vastaavana ministerinä koette tilanteen?

– Meidän täytyy ministeriössä ottaa lainsäätäjinä siihen kantaa.

Anteeksi, mihin?

– Lainsäädännöllisesti, ministerihän säätää lakeja.

Tarkoitin tätä Tukholman tapausta.

– Se on oma tapauksensa ja olen sen käynyt läpi ja puhemies on johtanut delegaatiota hyvin. Meillä on hyvä puhemies.

Miten paljon olitte juonut? Tätä on kysytty myös miehiltä (kokoomuksen puoluesihteeri) Pekka Kivelästä (normaalit ruokajuomat, toim.huom.) alkaen, eikö ole reilua kysyä myös naisilta?

– En ole vetänyt lärvejä. Se on kokonaisuus, se matka. Matka meni hyvin, siellä oli hyvät järjestelyt ja puhemies johti matkaa hyvin.

Entä te itse?

– Olen pahoitellut käytöstäni, mutta ei puolessatoista tunnissa mitään lärvejä vedetä.

Joitteko ennen illallisia?

– En pysty kuvailemaan.

Kuvailemaan mitä?

– Ei puolessatoista tunnissa lärvejä vedetä.

Mitä siinä ajassa voi vetää?

– Varmaankin vaikka vettä.

Entä te?

– Kuten sanoin, sain nuhtelut ja asia on loppuun käsitelty. Tämä on puolen vuoden takainen asia.

Ette enää muista?

– Muistan.

Kertoisitteko?

– En ole lärvejä vetänyt, en ole tanssinut pöydällä, en ole oksennellut eikä minua ole kannettu mistään.

Olitteko niin sanotusti ”tukossa” vai mikä herätti muiden huomiota?

– Varmaankin se vessaan poistuminen.

Eikö se ole ihan normaalia?

– Varmaan sitäkin.

Mikä siinä oli tällä kertaa erikoista?

– Kaikkea huonoa käytöstä pitää paheksua ja pahoitella ja jos olen jotakuta loukannut missään tilanteessa, niin se pitää käydä läpi henkilökohtaisesti, kuten puhemies on käynyt.

– Mutta ei, ei. Ei puolessatoista tunnissa pohjia vedetä!

IS
Jäi vähän epäselväksi, ehtiiköhän puolessatoista tunnissa vetää lärvit.
 

Örfil

Guest
Heh, SMOTOn kannanotto onkin erinomaisen objektiivinen. :rolleyes:

Roskiin.
Arvasin satavarmasti tällaisen kommentin tulon ja mietin jo vastauksen valmiiksi :D

Samaan syssyyn voidaan dissata mikä tahansa etujärjestö, aloitetaan vaikkapa ammattiyhdistysliikkeestä, koska nehän ajaa vaan jäseniensä etuja - "mikä röyhkeys!" Tuntematonta lainatakseni :thumbup:

Eli lyhyesti: etujärjestöt ovat jäävejä kommentoimaan alansa asioita? Nyt alkaa mennä nytkyllä vaikeaksi päätöksenteko Suomessa, jos tähän mennään ;)
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Arvasin satavarmasti tällaisen kommentin tulon ja mietin jo vastauksen valmiiksi :D

Samaan syssyyn voidaan dissata mikä tahansa etujärjestö, aloitetaan vaikkapa ammattiyhdistysliikkeestä, koska nehän ajaa vaan jäseniensä etuja - "mikä röyhkeys!" Tuntematonta lainatakseni :thumbup:

Eli lyhyesti: etujärjestöt ovat jäävejä kommentoimaan alansa asioita? Nyt alkaa mennä nytkyllä vaikeaksi päätöksenteko Suomessa, jos tähän mennään ;)
Roskaa, on myös teidän KERHOLAISTEN kannustus Hämeenlinnalaista jääkiekkoa!:ahem:
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Arvasin satavarmasti tällaisen kommentin tulon ja mietin jo vastauksen valmiiksi :D

Samaan syssyyn voidaan dissata mikä tahansa etujärjestö, aloitetaan vaikkapa ammattiyhdistysliikkeestä, koska nehän ajaa vaan jäseniensä etuja - "mikä röyhkeys!" Tuntematonta lainatakseni :thumbup:

Eli lyhyesti: etujärjestöt ovat jäävejä kommentoimaan alansa asioita? Nyt alkaa mennä nytkyllä vaikeaksi päätöksenteko Suomessa, jos tähän mennään ;)
Esität tämän nimenomaisen etujärjestön auktoriteettina, jota mikään etujärjestö ei ole.
 

Örfil

Guest
Se on taho, jolla on alan kokemukseen perustuva näkemys. Tuossa asemassa ei voi puhua etujärjestönä soopaa, vaan tuoda tosiasiat esiin, koska ovat alan asiantuntijoita. Smoton sivuilta löytyy myös artikkeli Fagerholmin mainitsemasta negatiivisestä verokertymästä. Asia oli minullekin uusi. Luotan, että katsastusasiassa Smoton asiantuntijat tietävät asiasta enemmän kuin yleisvirkamies liikennevirastossa, asiantuntijoitahan hekin joutuvat kuulemaan. Smoto on siinä yksi taho. Jos tästä katsastuksen selvästä turvallisuuslisäyksestä olisi näyttöä, tuskin he jäseniensä etujen ja hengen vastaista asiaa ajaisivat silkasta vastustamisen ilosta.

Niin tai näin, isot pojat tämänkin päättää, me voimme vaan jutustella asiasta.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Luota vaan. Mie luotan etujärjestöjen ajavan yksisilmäisesti vain omiensa etuja välittämättä muista hevonpaskaa. Koska niinhän ne tekee.
 

Örfil

Guest
Me Naiset 3/2017

Kauneusvinkit katsastukseen!

Katso Kärpäsen ja Lampelan ihanat kuvat: katsastamme pyörämmekin nykyään yhdessä

"Iskin nuoren katsastusmiehen, olenko puuma" varttunut motoristinainen elämänsä käännekohdassa
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös