Taisi lähinnä Ferrarin palkka, mahdollisuus olla idolinsa kaltainen (Schumacher ajoi ja loi sen tietynlaisen todella, todella tunnetun maineensa Saksassa ja muuallakin varsinkin paljon nuoremman sukupolven silmissä nimenomaan Ferrarilla vaikka ensimmäiset mestaruudet ajoikin Benettonilla.) ja ilmeisesti muutoin vain opportunistisista syistä kun näki Ricciardossa liikaa haastetta.
Eräs Hamiltonin Lewiksen tapaista Vettelissä on ollut myös se, että ensin ollaan niin mielin ja kielin siihen omaan kasvattitalliin joka antaa kaiken ja enemmän ja sitten kun tulee jotakin odottamatonta ongelmaa niin hypätään myös ensimmäisenä pois. Makuasia lienee, että kumpi kesti enemmän näistä kahdesta herrasta sitä todellista painetta ennen kuin pinna katkesi. Hamilton sentään jaksoi pysyä McLarenilla pidempään huolimatta siitä, että hänellekin otti kuuppaan kuulla Jenson Buttonin paremmuudesta ja samaan aikaan taisi vähän ne naisasiat päätä kiristää liikaa.
Vettelillä taas alun perinkin aikamoisella marttyyriasenteella hankittu ykköskuskin asema Mark Webberin kustannuksella olisi jäänyt saamatta mikäli vain Red Bullilla ei aikanaan olisi ollut niin munatonta porukkaa johtoelimissä tavallaan. Siinäkin tallin olisi pitänyt Vettelin 'temppujen' jälkeen kyllä pistää kaveri kylmästi vilttiketjuun kisan tai parin ajaksi niin olisi ne tavatkin parantuneet. Myöhemmin saikin sitten Red Bullilla keisaroida miten halusi kun ei rangaistusta tullut ei sitten mistään ja ongelmien tullessa niin talli kuin FIA silittivät päätä.
Vielä ei tämän hetken asioista puhuttaessa ilmeisesti olla Jolyon Palmeria ulos potkimassa Rellulta kun ainakin Span kisan alustavassa kuskiluettelossa on mukana. Taitanee saada ajetuksi tämän kauden loppuun, mutta ilman muuta pisteitä on tultava ja mieluusti aika paljonkin koska yksittäinen hyväkään pistesija ei taida riittää. Ellei se sitten olisi luokkaa sijat 1-6 mihin en ehkä viimeistä sijaa tuosta huomioimatta juuri ja juuri usko ja sekin vaatisi todella hyvää onnea ja lukuisia edestä keskeyttäjiä.
Muutoin pitäisi ottaa pisteitä sijoilta 7-10 ja paljonkin tai ainakin edes se pari-kolme sijoitusta. Mielellään kyllä aina enemmän. Muutoin tulee potkut ja se olisi kyllä aika huono juttu. Tosin jos ei kerran taso sitten riittäisi niin ei riittäisi vaikka toki murheellisesti Bakun ja Silverstonen kisat olivat sellaisia mihin ei voinut mitenkään vaikuttaa kun toisessa ei kisaan edes päässyt ja toisessa auto vaurioitui vähän lähdön jälkeen hajoten lopulta myöhemmin kokonaan ja Tapaus Gutierrezia tuskin toistetaan kun Gutierrez tavallaan sai kolme kautta aikaa näyttää kykynsä joskin lisäksi yhtenä vuotena oli myös vain testaaja mikä saattoi olla kohtalokasta kun olisi pitänyt silloinkin olla ajamassa.
Ja mikäli niin huonosti käy niin Palmerilla ei taida olla muita vaihtoehtoja kuin vain Sauber ja sielläkin pitäisi maksaa. Aina on toki olemassa F1:n jälkeen Formula E ja ei aivan välttämättä Indycarkaan hassumpi paikka olisi yrittää.
Tosin kun Rellun kokonaista kautta miettii niin eihän edes Nico Hülkenbergikään aivan alkukaudesta menestynyt yhtään sen paremmin kuin Palmerkaan vaikkakin edes silloinkaan Nico ei ajanut kovin huonosti ja ainoa todella huono viikonloppu Hülkenbergiltä on ollut vain Red Bull Ringillä.
Tosin veikkaan melko lailla oikeaksi tai ainakin melko oikeaksi sitäkin näkökulmaa, että Palmer tuskin koskaan olisi saanut näinkään paljon kritiikkiä mikäli esimerkiksi Hülkenbergilläkin se todellinen ajotaso juurikin Rellun auton huonouden takia pyörisi myös siellä jäännöspisteen tai muutaman jäännöspisteen tuntumassa korkeintaan vaikka ajotaidot Hülkenbergillä ovatkin sitten jo toista luokkaa.
Ja eihän edes viime vuonna Grosjeanin ja Gutierrezinkaan ero niin hirvittävä Haasilla ollut, mutta siellä sattuikin sitten se alkukauden pistepotti juurikin Grosjeanin nimiin mikä sitten sitä tosiasiallista eroa loppupelissä kasvattikin vaikka jälkikäteen Gutierrezinkin tilanne oli oikeastikin melko huono kaikkiaan ja Palmerilla sentään ihan oikeasti on tapahtunut jotain kehitystä jopa vastoinkäymisiäkin vasten siinä missä Gutierrezilla niitä ei tapahtunut oikeastaan melkein koskaan.
Muutenkin kun Palmeria on kritisoitu niin ainakaan niitä ilmeisesti aikanaan Oskari Saaren propagandan seurauksena suomalaiskatsojien usein manaamia tai manattuja kolareita itsessään ei ole paljoa esiintynyt nimenomaan itse kisoissa.
Nykyisin osaa jopa väistelläkin verrattuna vielä debyyttikauden tilanteisiin nähden. Monacossa pysyi kolaroimatta, muutamassa muussakin kisassa on pysynyt myös radalla kolaroimatta ja lisäksi juuri Hungaroringillä jos olisi ollut niin kädetön kuin mitä välillä on väitetty niin eiköhän se kolari olisi tullut sittenkin siinä ihan alkurytäkässä...
Mitä ei tietenkään tullut.:frank: