Oliko 5 per yksikkö? Yksiköt polttomoottori, M-h, M-k, turbo, akku ja ecu???Paljonko osien vaihdosta tulee lähtöruuturangaistuksia?
Technical Delegate’s Report
The drivers entered in the 2018 Formula One Championship have used the below listed
number of power unit elements during this season so far:
ICE Internal Combustion Engine TC Turbo Charger
MGU-H Motor Generator Unit – Heat MGU-K Motor Generator Unit – Kinetic
ES Energy Store CE Control Electronics
N° Car Driver ICE TC MGU-H MGU-K ES CE
44 Mercedes Lewis Hamilton 3 3 3 2 2 2
77 Mercedes Valtteri Bottas 4 4 4 3 3 3
05 Ferrari Sebastian Vettel 3 3 3 2 2 2
07 Ferrari Kimi Räikkönen 3 3 2 2 2 2
03 RBR TAG Heuer Daniel Ricciardo 4 4 4 4 4 4
33 RBR TAG Heuer Max Verstappen 3 3 2 3 2 2
11 Force India Mercedes Sergio Perez 3 3 3 2 2 2
31 Force India Mercedes Esteban Ocon 3 3 3 2 2 2
18 Williams Mercedes Lance Stroll 3 3 3 2 2 2
35 Williams Mercedes Sergey Sirotkin 3 3 3 2 2 2
27 Renault Nico Hülkenberg 5 6 5 4 4 4
55 Renault Carlos Sainz 4 4 4 3 3 3
28 Toro Rosso Honda Brendon Hartley 6 5 5 5 3 3
10 Toro Rosso Honda Pierre Gasly 5 5 5 4 3 3
08 Haas Ferrari Romain Grosjean 3 3 3 2 2 2
20 Haas Ferrari Kevin Magnussen 3 3 3 2 2 2
14 McLaren Renault Fernando Alonso 3 3 3 3 2 2
02 McLaren Renault Stoffel Vandoorne 4 4 4 3 3 3
09 Sauber Ferrari Marcus Ericsson 4 3 3 2 2 2
16 Sauber Ferrari Charles Leclerc 3 3 3 2 2 2
Juu. Näin Sauber ilmoittaa :Giovinazzi vahvistettu Sauberin kuljettajaksi.
Anto_Giovinazzi will be an Alfa Romeo Sauber F1 Team driver from 2019
Antonio will line-up alongside #Kimi7 for us next season
Who's excited to see these two together?
We are delighted to announce that ericsson_marcus will continue to be part of our team
Marcus will be taking on the role of Third Driver and Brand Ambassador
Che schifo?Ferrarin valitsema italialaiskuski Alfa-Romeo Sauberille… Ei tule helpot pari vuotta Räikköselle.
"Ragazzi tutti grazia mamma mia forza Alfa Romeo Quadrifoglio verde!"![]()
Yksitellen ajaessa se säälotto nimenomaan nousisi isompaan rooliin jos sade alkaa tai loppuu session aikana.Samaa oon pohtinut jo pidemmän aikaa. Kaksi ekaa sessiota karsitaan kahdeksan parasta ja viimeinen ajetaan yksitellen. Tämä lieventäisi myös kelin muodostamaa tuurielementtiä kun ei voi enää vesisateen sattuessa pudota kärkikuski viimeiseksi.
Niinhän se tekee, mutta tässä mallissa vähemmän kuin aiemmin käytössä ollella mallilla, koska pääsemällä viimeiseen osioon olisi vähintään kahdeksan joukossa. Hyvänä puolena olisi sitten puolestaan se, että lähtöjärjestyksessä olisi enemmän vaihtelua, koska virheitä ei voisi paikata uudella yrityksellä.Yksitellen ajaessa se säälotto nimenomaan nousisi isompaan rooliin jos sade alkaa tai loppuu session aikana.
Tämä on toki hyvä, mutta olisi toki tuo Suomi-Ruotsi-asetelmakin ollut tavallaan ihan herkullinen. Tosin jonkun Ericssonin pieksäminen ei olisi ollut kummoinen meriitti. Mielenkiintoinen asetelma toki tämäkin, Ferrari-junnu vs. Ferrari-pappa.Jes, yksi maksukuski pois sarjasta!
He's back! Scuderia Toro Rosso is pleased to welcome back @kvyatofficial for the 2019 season!
He will replace Pierre Gasly, who is moving to Red Bull Racing.
Helmut on sekoittanut monen lupaavan kuskin pään. Mainittakoon myös Niko Kari, joka kuuluu tuohon joukkoon.On Kvjat ihan rattimies, mutta Helmut sekoitti sen pään.
Lähetetty minun SM-N950F laitteesta TapatalkillaHelmut on sekoittanut monen lupaavan kuskin pään. Mainittakoon myös Niko Kari, joka kuuluu tuohon joukkoon.
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/bridgestone-mann-beraet-hankook-tests-mit-altem-williams/Hankook is serious. The Korean tire manufacturer is applying for the Formula 1 contract from 2021. The FIA has issued Hankook the Formula 1 maturity. It turned out that the Koreans are already much further than expected.
The race for the new tire contract for Formula 1 from 2020 has started. Hankook takes on Pirelli. For Hankook it is a prestige project. A Formula 1 contract would make the Korean manufacturer known worldwide. The FIA has given Hankook the green light after a detailed investigation. The Korean manufacturer is technically and logistically able to build Formula 1 tires. That was the condition for being able to take part in the bidding process against Pirelli.
The Formula 1 management is now catching up on the financial offers of the two tire manufacturers. Pirelli sporting director Mario Isola confirms: "Our president has already clarified our position. I do not want to add anything to that. We have our point of view and will make an offer. I think Pirelli has done a good job over the last eight years and always did what we wanted. "
Is there already a fear that Hankook Formula One is worth a much higher bid, which would bring Liberty and the teams more money? Formula One management will scrutinize the two commercial offers. The process has no official deadline, but should be completed by the end of October. Whoever gets the contract, must still be approved by the FIA World Council.
Two tire developments in two years
Hankook is already preparing for Formula One at full throttle. As a consultant, the former Bridgestone race director Hirohide Hamashima was set. The Japanese has good contacts to the World Association and the rights holders. His word will have weight. The new development center in Deajon impressed the FIA examiners. It is equipped with the most modern tire test stands. Here, the FIA could also convince themselves that Hankook can build safe tires. These tests take place exclusively on test benches.
But Hankook is already testing on the racetrack. Excluded from the public. The Koreans have bought a 2011 Williams FW33 with Cosworth engine. In addition a Formula 2 car, which they converted to the current tire widths of the formula 1. The test driver should be a former Formula E driver.
If the choice falls on the Koreans, they would have to resort to a more recent test car, with which one can also simulate the torque of the hybrid drives. It will be difficult. To drive the hybrid monster, it needs a technician staff of up to 10 people. The teams can not provide this, because that would mean a knowledge advantage for the corresponding team. Hankook would be waiting for a big job anyway. You would need to build tires for 13 inches in 2020 and 18-inch wheels a year later. This is doubly difficult for a newbie.
Tuleekohan kohta Hilan kisaennakko?Saksalaislehti paljastaa: Ferrarin vauhti katosi mystisesti, kun autoihin asennettiin uusi mittauslaite - ”Me näemme sen selvästi”
Saksalaislehti Auto Motor und Sport on päässyt jyvälle siitä, miten Mercedes on yhtäkkiä noussut selvästi Ferraria nopeammaksi autoksi.
Ferrari on saattanut menettää vauhtietunsa sen vuoksi, että se joutui FIA:n erikoistarkkailun kohteeksi oltuaan aiemmin poikkeuksellisen tehokas muihin autoihin verrattuna, raportoi arvostettu saksalaislehti Auto Motor und Sport.
F1-tallien säännönmukaisuutta valvova Kansainvälinen autourheiluliitto FIA asensi aiemmin tällä kaudella Ferrarin energian kierrätysjärjestelmään (ERS) mittalaitteen, kun muut tallit nostivat meteliä ja epäilyksiä sen vilpillisyydestä.
Ferrari peittosi Mercedeksen - ja muut tallit - suoranopeudessa selvästi muun muassa Itävallassa, Silverstonessa, Hockenheimissa, Unkarissa, Spassa ja Monzassa.
Auto Motor und Sportin mukaan muutos Ferrarin tehoissa nähtiin lopulta silloin, kun FIA asensi tallin autoihin vielä toisen mittauslaitteen. Operaation jälkeen Kimi Räikkösen ja Sebastian Vettelin autot olisivat olleet selvästi aiempaa tehottomampia.
– Me näemme sen selvästi GPS-mittauksistamme, Renault’n tallipäällikkö Cyril Abiteboul kertoo lehdelle.
Mercedes onkin ollut kahdessa edellisessä kilpailussa selvästi Ferrari nopeampi. Vauhtiero oli selkeä etenkin viime viikonloppuna Sotshissa, jossa hopeanuolet peittosivat Vettelin ja Räikkösen sekä aika-ajoissa että kisavauhdissa suorastaan vaivattoman oloisesti.
Huipputallien vauhtieroa päästään tarkkailemaan heti ensi viikonloppuna, kun formula ykkösiä ajetaan Japanin Suzukassa.