F1-Uutisia 2018

Mickey

Well-known member
Liittynyt
22.3.2000
Viestit
8105
Paljonko osien vaihdosta tulee lähtöruuturangaistuksia?
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Paljonko osien vaihdosta tulee lähtöruuturangaistuksia?
Oliko 5 per yksikkö? Yksiköt polttomoottori, M-h, M-k, turbo, akku ja ecu???

Jos RB vaihtaa vain polttiksen, niin viisi varmaan??

Edith Blyton... Hila on ansiokkaasti Singaporen kisaennakkoon liittänyt listan käytetyistä osista.

Technical Delegate’s Report
The drivers entered in the 2018 Formula One Championship have used the below listed
number of power unit elements during this season so far:
ICE Internal Combustion Engine TC Turbo Charger
MGU-H Motor Generator Unit – Heat MGU-K Motor Generator Unit – Kinetic
ES Energy Store CE Control Electronics
N° Car Driver ICE TC MGU-H MGU-K ES CE
44 Mercedes Lewis Hamilton 3 3 3 2 2 2
77 Mercedes Valtteri Bottas 4 4 4 3 3 3
05 Ferrari Sebastian Vettel 3 3 3 2 2 2
07 Ferrari Kimi Räikkönen 3 3 2 2 2 2
03 RBR TAG Heuer Daniel Ricciardo 4 4 4 4 4 4
33 RBR TAG Heuer Max Verstappen 3 3 2 3 2 2
11 Force India Mercedes Sergio Perez 3 3 3 2 2 2
31 Force India Mercedes Esteban Ocon 3 3 3 2 2 2
18 Williams Mercedes Lance Stroll 3 3 3 2 2 2
35 Williams Mercedes Sergey Sirotkin 3 3 3 2 2 2
27 Renault Nico Hülkenberg 5 6 5 4 4 4
55 Renault Carlos Sainz 4 4 4 3 3 3
28 Toro Rosso Honda Brendon Hartley 6 5 5 5 3 3
10 Toro Rosso Honda Pierre Gasly 5 5 5 4 3 3
08 Haas Ferrari Romain Grosjean 3 3 3 2 2 2
20 Haas Ferrari Kevin Magnussen 3 3 3 2 2 2
14 McLaren Renault Fernando Alonso 3 3 3 3 2 2
02 McLaren Renault Stoffel Vandoorne 4 4 4 3 3 3
09 Sauber Ferrari Marcus Ericsson 4 3 3 2 2 2
16 Sauber Ferrari Charles Leclerc 3 3 3 2 2 2
 
Viimeksi muokattu:

Antti--91

Forza Schumi
Liittynyt
6.11.2009
Viestit
668
Sijainti
Turku
Ferrarin valitsema italialaiskuski Alfa-Romeo Sauberille… Ei tule helpot pari vuotta Räikköselle.

"Ragazzi tutti grazia mamma mia forza Alfa Romeo Quadrifoglio verde!" :D
 

speedster?

Well-known member
Liittynyt
11.12.2007
Viestit
558
Samaa oon pohtinut jo pidemmän aikaa. Kaksi ekaa sessiota karsitaan kahdeksan parasta ja viimeinen ajetaan yksitellen. Tämä lieventäisi myös kelin muodostamaa tuurielementtiä kun ei voi enää vesisateen sattuessa pudota kärkikuski viimeiseksi.
Yksitellen ajaessa se säälotto nimenomaan nousisi isompaan rooliin jos sade alkaa tai loppuu session aikana.
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Yksitellen ajaessa se säälotto nimenomaan nousisi isompaan rooliin jos sade alkaa tai loppuu session aikana.
Niinhän se tekee, mutta tässä mallissa vähemmän kuin aiemmin käytössä ollella mallilla, koska pääsemällä viimeiseen osioon olisi vähintään kahdeksan joukossa. Hyvänä puolena olisi sitten puolestaan se, että lähtöjärjestyksessä olisi enemmän vaihtelua, koska virheitä ei voisi paikata uudella yrityksellä.
 

TimoKoivisto

New member
Liittynyt
25.9.2018
Viestit
1
Ja Ericsson pitää "3-kuskin" paikan eli postailee välillä instagramiin kuvia?

:p Eka päivitys foorumeilla!
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
932
Jes, yksi maksukuski pois sarjasta!
Tämä on toki hyvä, mutta olisi toki tuo Suomi-Ruotsi-asetelmakin ollut tavallaan ihan herkullinen. Tosin jonkun Ericssonin pieksäminen ei olisi ollut kummoinen meriitti. Mielenkiintoinen asetelma toki tämäkin, Ferrari-junnu vs. Ferrari-pappa.

Giovinazzissa on nähdäkseni Kimille selvästi enemmän haastetta, vaikka vähän ailahtelevaista suorittamisensa on ykkösissä ollutkin. Otanta on tosin pieni, ja olihan tuo parhaimmillaan ihan lupaava. Uskon, että joinakin viikonloppuina Giovinazzi voi olla ihan vain nopeampikin.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4300
Sijainti
Maalla
Viimeksi muokattu:

Proderoch

Well-known member
Liittynyt
8.10.2017
Viestit
73
Onneksi Kari saa nyt mahdollisuuden F2:ssa. Sieltä sitten ponnahduslaudalla Fykkösiin, mikäli suoritustaso riittää.
Helmut on sekoittanut monen lupaavan kuskin pään. Mainittakoon myös Niko Kari, joka kuuluu tuohon joukkoon.
Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7630
Hankook haluaa tosissaan mukaan ykkösiin. Rengastestitkin on jo aloitettu ja projektiin on kiinnitetty entinen Bridgestonen mies.

Hankook is serious. The Korean tire manufacturer is applying for the Formula 1 contract from 2021. The FIA ​​has issued Hankook the Formula 1 maturity. It turned out that the Koreans are already much further than expected.

The race for the new tire contract for Formula 1 from 2020 has started. Hankook takes on Pirelli. For Hankook it is a prestige project. A Formula 1 contract would make the Korean manufacturer known worldwide. The FIA ​​has given Hankook the green light after a detailed investigation. The Korean manufacturer is technically and logistically able to build Formula 1 tires. That was the condition for being able to take part in the bidding process against Pirelli.

The Formula 1 management is now catching up on the financial offers of the two tire manufacturers. Pirelli sporting director Mario Isola confirms: "Our president has already clarified our position. I do not want to add anything to that. We have our point of view and will make an offer. I think Pirelli has done a good job over the last eight years and always did what we wanted. "

Is there already a fear that Hankook Formula One is worth a much higher bid, which would bring Liberty and the teams more money? Formula One management will scrutinize the two commercial offers. The process has no official deadline, but should be completed by the end of October. Whoever gets the contract, must still be approved by the FIA ​​World Council.

Two tire developments in two years

Hankook is already preparing for Formula One at full throttle. As a consultant, the former Bridgestone race director Hirohide Hamashima was set. The Japanese has good contacts to the World Association and the rights holders. His word will have weight. The new development center in Deajon impressed the FIA ​​examiners. It is equipped with the most modern tire test stands. Here, the FIA ​​could also convince themselves that Hankook can build safe tires. These tests take place exclusively on test benches.

But Hankook is already testing on the racetrack. Excluded from the public. The Koreans have bought a 2011 Williams FW33 with Cosworth engine. In addition a Formula 2 car, which they converted to the current tire widths of the formula 1. The test driver should be a former Formula E driver.

If the choice falls on the Koreans, they would have to resort to a more recent test car, with which one can also simulate the torque of the hybrid drives. It will be difficult. To drive the hybrid monster, it needs a technician staff of up to 10 people. The teams can not provide this, because that would mean a knowledge advantage for the corresponding team. Hankook would be waiting for a big job anyway. You would need to build tires for 13 inches in 2020 and 18-inch wheels a year later. This is doubly difficult for a newbie.
https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/bridgestone-mann-beraet-hankook-tests-mit-altem-williams/
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
AMUS selvittelee Ferrarin vauhdin katoamista.

Saksalaislehti paljastaa: Ferrarin vauhti katosi mystisesti, kun autoihin asennettiin uusi mittauslaite - ”Me näemme sen selvästi”

Saksalaislehti Auto Motor und Sport on päässyt jyvälle siitä, miten Mercedes on yhtäkkiä noussut selvästi Ferraria nopeammaksi autoksi.

Ferrari on saattanut menettää vauhtietunsa sen vuoksi, että se joutui FIA:n erikoistarkkailun kohteeksi oltuaan aiemmin poikkeuksellisen tehokas muihin autoihin verrattuna, raportoi arvostettu saksalaislehti Auto Motor und Sport.

F1-tallien säännönmukaisuutta valvova Kansainvälinen autourheiluliitto FIA asensi aiemmin tällä kaudella Ferrarin energian kierrätysjärjestelmään (ERS) mittalaitteen, kun muut tallit nostivat meteliä ja epäilyksiä sen vilpillisyydestä.

Ferrari peittosi Mercedeksen - ja muut tallit - suoranopeudessa selvästi muun muassa Itävallassa, Silverstonessa, Hockenheimissa, Unkarissa, Spassa ja Monzassa.

Auto Motor und Sportin mukaan muutos Ferrarin tehoissa nähtiin lopulta silloin, kun FIA asensi tallin autoihin vielä toisen mittauslaitteen. Operaation jälkeen Kimi Räikkösen ja Sebastian Vettelin autot olisivat olleet selvästi aiempaa tehottomampia.

Me näemme sen selvästi GPS-mittauksistamme, Renault’n tallipäällikkö Cyril Abiteboul kertoo lehdelle.

Mercedes onkin ollut kahdessa edellisessä kilpailussa selvästi Ferrari nopeampi. Vauhtiero oli selkeä etenkin viime viikonloppuna Sotshissa, jossa hopeanuolet peittosivat Vettelin ja Räikkösen sekä aika-ajoissa että kisavauhdissa suorastaan vaivattoman oloisesti.

Huipputallien vauhtieroa päästään tarkkailemaan heti ensi viikonloppuna, kun formula ykkösiä ajetaan Japanin Suzukassa.
Tuleekohan kohta Hilan kisaennakko?
https://www.iltalehti.fi/formulat/cbe45aac-ef58-4683-b135-ce0ec09ae1fe_fo.shtml
 
Ylös