Enpä pelkästään sinua tässä tarkoittanut. Yleisellä tasolla vaan totesin.En ole itkenyt formuloiden takia. Vanhempien kuolemat koskettivat enemmän. Totesin ilman kyyneliä Kimin kohtalon LOPPUPELEISSÄ.
Enpä pelkästään sinua tässä tarkoittanut. Yleisellä tasolla vaan totesin.En ole itkenyt formuloiden takia. Vanhempien kuolemat koskettivat enemmän. Totesin ilman kyyneliä Kimin kohtalon LOPPUPELEISSÄ.
Valitinko vai voivottelin kun kyynisesti totesin Kimin heitettävän bussin alle? Vois varmaan kommentoida ihan tuota Kimin asemaa, eikä keskustelijaa. Imho. Ainakin itseltä häviää mielenkiinto kommentoitiin kun se analysoidaan itkemiseksi.Pakko puuttua OT:n uhallakin tuohon itkeä-sanan käyttöön, se kun tuntuu täälläkin aina välillä herättävän tunteita: kyseisellä verbillä on ihan vakiintunut merkityksensä (myös kyyneleettömänä) valittamisen ja voivottelun synonyymina.
Tallimestaruus on se mitä Ferrarikin jahtaa, kuskin mestaruus tulee sitten siinä sivussa. :wink:Kuka muistaa, kuka voitti tallimestaruuden vuonna 2005? Tallipisteitä ajattelee enemmänkin sarjan asiakastiimit, joille raha on kaiken a ja o. Ferrari taas painottaa kuskien maailmanmestaruutta ja ovaat näköjään viisaissa päissään päätyneet ratkaisuun, että Kimi Räikkönen ei ole potentiaalinen mestari, vaan kaikki pelataan Vettelille.
Eipä taktiikka tuota tue. Räikkösen sijoitukset luokkaa 5. - 7. (ilman turva-autoja) ei paljon tallimestaruutta tue.Tallimestaruus on se mitä Ferrarikin jahtaa, kuskin mestaruus tulee sitten siinä sivussa. :wink:
Kimin sijoitukset 2018Eipä taktiikka tuota tue. Räikkösen sijoitukset luokkaa 5. - 7. (ilman turva-autoja) ei paljon tallimestaruutta tue.
Lueppa lauseeni tarkemmin. Laitoin sulkuihin esimerkiksi turva-auton. Kimin Kiinan kaltaiset taktiikat ajattaa noille sijoille ilman hirveätä tsäkää. Ei kai muissa kilpailuissa Kimi ole vielä apupojaksi joutunutkaan.Kimin sijoitukset 2018
Australiassa 3.
Bahrainissa keskeytys. Renkaanvaihdossa tapahtuneen onnettumuuden takia.
Kiinassa 3.
Miten ihmeessä saat Kimin sijoitukset kategoriaan 5. - 7.? Oletko edes katsonut tämän kauden kisoja, heh :wink:
Jos tuohon "munkkilinjalle" lähdetään, niin aikamoinen munkki kävi mm. Kiinan kisan voittajalle Ricciardolle, turva-auton radalle tulon aikana.Lueppa lauseeni tarkemmin. Laitoin sulkuihin esimerkiksi turva-auton. Kimin Kiinan kaltaiset taktiikat ajattaa noille sijoille ilman hirveätä tsäkää. Ei kai muissa kilpailuissa Kimi ole vielä apupojaksi joutunutkaan.
Kiinassa Kimin sijoitus oli kyllä munkilla 3. Ei tuollaisilla taktiikoilla 3. olla ilman muiden epäonnea. Miksi sitten valittaa sijasta 3 ja haukkua taktiikkaa, koska se oli Kiinassa Kimin maksimi ilman muiden epäonnea?
No joo. Mutta pointti oli siinä, että ilman turva-autoa Kimi olisi jäänyt 6., jopa molempien Red Bullien taakse. Kyse on noista Ferrarin järkyttävistä taktiikoista, jotka ajattavat Kimin Red Bullien taakse. Toki turva-auto voi nostaakin Kimin vaikka voittajaksi.Jos tuohon "munkkilinjalle" lähdetään, niin aikamoinen munkki kävi mm. Kiinan kisan voittajalle Ricciardolle, turva-auton radalle tulon aikana.
Jep, Kimilläkin on käynyt munkki, huono sellainen. Kuten Bahrainissa nähtiin, jossa Kimi menetti useita pisteitä varikkotoheloinnin takia. Kimin sijoitus paremmalla "munkilla" olisi ollut Bahrainissa jotakuinkin 4.
No, katsotaan muutama kisa eteen päin, niin nähdään miten kilpailukykyinen Kimi on?No joo. Mutta pointti oli siinä, että ilman turva-autoa Kimi olisi jäänyt 6., jopa molempien Red Bullien taakse. Kyse on noista Ferrarin järkyttävistä taktiikoista, jotka ajattavat Kimin Red Bullien taakse. Toki turva-auto voi nostaakin Kimin vaikka voittajaksi.
Taidat ymmärtää ihan tahallaan väärin. Ferrari pudotti Kimin Kiinassa sijalta 4 sijalle 6. Lopun turva-auto ja Maxin hölmöily nosti Kimin podiumille, mutta Ferraria ei taaskaan kiinnostanut Kimin menestys vaan kaikki yritettiin tehdä Vettelin menestymisen eteen. Ei sillä ole Kimin suorituskyvyn kanssa mitään tekemistä vaan sillä, että Ferrari pudottaa Kimin sijoille 5-7 jos on pienikin mahdollisuus, että se voi auttaa Vetteliä ylemmäs.No, katsotaan muutama kisa eteen päin, niin nähdään miten kilpailukykyinen Kimi on?
Tuleeko Kimi olemaan keskimäärin 1. - 3. (oma arvio).
Vai sinun arviosi mukaisesti 5. - 7.
:thumbup:
Tässä vaan veikkailen Kimin tulevien kisojen sijoituksia.Taidat ymmärtää ihan tahallaan väärin. Ferrari pudotti Kimin Kiinassa sijalta 4 sijalle 6. Lopun turva-auto ja Maxin hölmöily nosti Kimin podiumille, mutta Ferraria ei taaskaan kiinnostanut Kimin menestys vaan kaikki yritettiin tehdä Vettelin menestymisen eteen. Ei sillä ole Kimin suorituskyvyn kanssa mitään tekemistä vaan sillä, että Ferrari pudottaa Kimin sijoille 5-7 jos on pienikin mahdollisuus, että se voi auttaa Vetteliä ylemmäs.
Ei kyse ole Kimin kilpailukyvystä, vaan Ferrarin taktiikoista. Jos Ferrari ei tee huonoja taktiikkoja, Kimi on sijoilla 3. - 4. Jos ryssii, sijoilla 5. - 7.No, katsotaan muutama kisa eteen päin, niin nähdään miten kilpailukykyinen Kimi on?
Tuleeko Kimi olemaan keskimäärin 1. - 3. (oma arvio).
Vai sinun arviosi mukaisesti 5. - 7.
:thumbup:
Veikkaa mitä tahaansa, mutta kyse on Ferrarin taktiikoista.ProjectMaster sanoi:Tässä vaan veikkailen Kimin tulevien kisojen sijoituksia.
Juuri näin.Taidat ymmärtää ihan tahallaan väärin. Ferrari pudotti Kimin Kiinassa sijalta 4 sijalle 6. Lopun turva-auto ja Maxin hölmöily nosti Kimin podiumille, mutta Ferraria ei taaskaan kiinnostanut Kimin menestys vaan kaikki yritettiin tehdä Vettelin menestymisen eteen. Ei sillä ole Kimin suorituskyvyn kanssa mitään tekemistä vaan sillä, että Ferrari pudottaa Kimin sijoille 5-7 jos on pienikin mahdollisuus, että se voi auttaa Vetteliä ylemmäs.
Kyllä. 3-4 on melkoista aliarviointia viimeisten kisojen näytöillä. Voi olla se Vettel pitkässä juoksussa tuossa, jos ei ala tsemppaan. Kimi ollut vahvempi ilman suomilasejakin. Kiinassa tuli pientä lohtua ja saatiin peliä taas auki. Sattuhan se munkki kerranki Kimillekkin, täyspotti olisi voinut olla, jos Ferrarilla olisivat hokanneet tehdä saman mitä Red Bull.Ferrarin taktiikoista huolimatta, veikkaan Kimin sijoituksien olevan tulevissa kisoissa 1. - 3. Nam :ahem:
Tuollaista taktikointia kun riittävästi ferrarilla harrastetaan, niin saattaa Kimilläkin hiukan keskittyminen toisinaan herpaantua. Hassaa esimerkiksi jarrutuskohdan mutkaan tullessa ja sitten menee vetopito mutkasta lähtiessä, niin siinä menee Vettelin kilpailija ohi tosta vaan. Ja lopputuloksena Kimille parempi sijoitus kun ei suotta haaskaa aikaa Vettelin kanssa kilpaa ajavien kuskien kanssa.Olisivat toki voineet tehdä saman mitä Vettelin kans Australiassa, mut se ei ollut päämääränä. Päämäärä oli vain ja ainoastaan auttaa Vetteliä...heti ku menivät Kimistä ohi, nii Kimi varikolle. Eikait tuossa vaiheessa ollut sen isommin enää hätää enempää sijoja menettää, jos vielä olisi vaa pysynyt radalla ja sit lopussa ultrilla noista top-10 hitaimmista lentäen ohi. Mut tässä olisikin käynyt huippumunkki ja "ilmainen" varikkokäynti, kuten jälkikäteen tiedämme.
Yhtään ykkössijaa ei tule, jos Sebillä mitään mahista voittaa. Esim. jos Kimi kisan johdossa ennen varikkokäyntejä, Mersu välissä ja Seb kolmantena, niin Sebulle pedataan undercut ja Kimin käsketään hidastella ko. kierros.Ferrarin taktiikoista huolimatta, veikkaan Kimin sijoituksien olevan tulevissa kisoissa 1. - 3. Nam :ahem:
En millään usko Arrivabenen tekevän tätä tässä vaiheessa kautta.Jos kisan loppupuolella sijat 1 ja 2 Kimin hyväksi, niin radioviestillä Kimi kakkoseksi. Jos varikkokäyntien jälkeen Kimi johtaisi esim. viidellä sekunnilla ja Sebu kolmantena, niin sen verran pitäisi hidastaa, että Sebu saadaan ohitusetäisyydelle kilpailevan tallin kuskista. Jos onnistuu, niin radioviestillä Kimistä ohi.
Arrivabene ei ehkä, mutta Marchionne voi käskeä kuuman linjan kautta näin tehtävän. Ei siis suoraan Kimin korvanappiin vaan kisainssi tai muu vastaava pistetään kertomaan, että "Kimi we need you to let Sebastian pass".En millään usko Arrivabenen tekevän tätä tässä vaiheessa kautta.
Jos tämä on asiakeskustelua, niin moisille väitteille olisi hyvä olla jotain faktaakin. Menee muuten iha höpöksi jutut, ku jokainen omat salaliittoteoriansa totena pitää. Mut eipä siinä, jos ferrarin tallipäällikkö onkin turha hahmo ja isolla pomolla on aikaa ja taitoa hoitaa myös tallin toimintaa...Arrivabene ei ehkä, mutta Marchionne voi käskeä kuuman linjan kautta näin tehtävän. Ei siis suoraan Kimin korvanappiin vaan kisainssi tai muu vastaava pistetään kertomaan, että "Kimi we need you to let Sebastian pass".
Ferrarin politiikkana näyttäisi kyllä olevan se, että kuljettajien mestaruus on tärkein ja tallimestaruus tulee siinä sivussa jos on tullakseen. Yleensä siihen riittääkin kun on nopein auto ja paras kuski, ja sitten joku toope tuo ne tarvittavat lisäpisteet. Mainospuheissa Marchionne tulee toki sanomaan, että Ferrari on tallina tärkeämpi kuin yksikään kuljettajistaan. Silti talli palkkaa sitten vain ykkös- ja kakkoskuskeja ja pelaa samaa peliä kauden avauskisasta lähtien.Tallimestaruus on se mitä Ferrarikin jahtaa, kuskin mestaruus tulee sitten siinä sivussa. :wink: