WRC-kausi 2019

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5644
Sijainti
Suonionkatu 1 C
https://as.com/motor/2018/11/28/mas_motor/1543386914_962587.html?id_externo_rsoc=comp_tw

Sordolle tulossa 10 rallin ohjelma, eli kaikki paitsi Ruotsi, Jyskälä, Wales ja Australia, eli juuri ne joista hän ei pidä. Olisiko tuo Huttusen paikka sitten? Useammassa kisassa neljä autoa että Paddonkin saa edes puoli kautta? Mikkelsen antaa joissain kisoissa tilaa Paddonille?
Mielenkiintoista... Siinähän olisi Huttuselle tosiaan tarjolla erinomainen sisäänajo-ohjelma, jos juuri noissa kisoissa pääsee työntämään WRC:llä. Missähän kisoissa Mikkelsen väistyisi Paddonin tieltä?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16125
Sijainti
Tampereen lenkki
Missähän kisoissa Mikkelsen väistyisi Paddonin tieltä?
Vedin hatusta pikaisesti tällaisen spekulaation

Monte: Sordo, Mikkelsen
Ruotsi: Mikkelsen, Paddon
Meksiko: Sordo, Paddon
Korsika: Sordo, Paddon
Argentiina: Sordo, Mikkelsen
Chile: Sordo, Mikkelsen
Portugali: Sordo, Paddon
Sardinia: Sordo, Paddon
Jyskälä: Mikkelsen, Paddon
Saksa: Sordo, Mikkelsen
Turkki: Sordo, Mikkelsen
Wales: Mikkelsen, Paddon
Katalonia: Sordo, Paddon
Australia: Mikkelsen, Paddon

Paddon ja Mikkelsen köröttelee aika samaa kyytiä assulla joten jaetaan sitä kuormaa vähän. Molemmille 9 rallia. Vastaavasti kaikki noi "tekniset" sorakisat on sellasia että Sordo, Paddon ja Mikkelsen on kyllä melkein yhtä hyviä niissä.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5644
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Ei hassumpi skenaario. Ainoa miinuspuoli tuossa olisi kenties se, että sekä Mikkelsen ja Paddon olisivat molemmat tyytymättömiä ohjelmaansa. Kostautuisiko se yliyrittämisenä ja/tai huonona tiimihenkenä?

Ilmeisesti Hyundain tiimin johtoporras on tällä hetkellä Koreassa. Joku ehti jo ulkomaan foorumilla huhuilemaan Nandanin potkuista. Se saattoi olla ihan puhdas heitto ilman mitään faktapohjaa, mutta en ihmettelisi, mikäli tämänkaltaisia uutisia olisikin tiedossa.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Wikipedia väittää seuraavaa "While 2011 specification World Rally Cars will be allowed to compete in 2017, the new World Rally Cars are allowed for use by manufacturers' teams only." Pitääkö paikkansa? Jos kyllä, niin eipä taida uusien WRC autojen määrä kovin isoksi päästä kasvamaan. Jossain random rallissa jonkin tiimi saattaisi ajattaa max. 4 autoa, mutta aika mahdotonta on uusia kuskeja saada ajettua sisään uusiin WRC autoihin edes isolla rahalla jos privaattioperoijia ei sallita.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5644
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Wikipedia väittää seuraavaa "While 2011 specification World Rally Cars will be allowed to compete in 2017, the new World Rally Cars are allowed for use by manufacturers' teams only." Pitääkö paikkansa? Jos kyllä, niin eipä taida uusien WRC autojen määrä kovin isoksi päästä kasvamaan. Jossain random rallissa jonkin tiimi saattaisi ajattaa max. 4 autoa, mutta aika mahdotonta on uusia kuskeja saada ajettua sisään uusiin WRC autoihin edes isolla rahalla jos privaattioperoijia ei sallita.
Piti paikkansa 2017. Siksi esim. Östbergin ilmoittajana oli viime vuonna aina "M-Sport World Rally Team", koska muu kuin WRC:n MM-sarjaan ilmoittautunut talli ei mukamas saanut näitä uusia WRC-autoja ajattaa. Mutta tälle kaudelle sääntö tosiaan muuttui.

Taitaa olla tähtitieteelliset kulut ensisijainen syy, miksei viimeisimmän sukupolven autoja ole sen enempää viivalla nähty...
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3411
Sijainti
Lahti
Ei huono skenaario. Kyllähän Citroen tarvitsee uskottavan ykköskuljettajan, mikäli meinaavat tosissaan Skodaa vastaan WRC2 Prossa asettua. Kaikella kunnioituksella trioa Lefebvre/Tempestini/Bonato kohtaan, mutta ei sillä kovin pelottavaa haastetta Skodalle vielä heitetä.
Juuri näin ja koska (epä)varman tiedon mukaan Ogier suostuu lopettamaan Citroenikautensa jälkeen, niin siinäpä paikka P. Tidemandille, joka kenties saisi ajaa jo tulevana kautena jokusen WRC-kisan. Lahjakkaasti pekuleerattu!
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Taitaa olla tähtitieteelliset kulut ensisijainen syy, miksei viimeisimmän sukupolven autoja ole sen enempää viivalla nähty...
Kertauksena vielä niin ketkä vierailevinatähtinä tänä vuonna näillä ajoikaan? Ainakin Serderidis, Block, (Al Qassimi, Loeb ja Bouffier). Oliko muita esim. H.Solberg, Lefebvre, Kremer?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16125
Sijainti
Tampereen lenkki
Henning ajoi Ruotsissa Østbergin Fiestalla. Kremer yritti saada Toyotaa Saksaan, muttei onnistunut. Bertellinkin piti ajaa Ruotsi, mutta joutui perumaan.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Ensin Ogierilla oli Abu Dhabi-mainokset näkyvissä, mutta ne tosiaan teipattiin kesken testien piiloon. Erikoista.
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
795
Eiköhän Al-Qassimi siirry Abu Dhabin kanssa ensi kaudeksi M-Sportille mikäli siellä välit Wilssoniin ovat kunnossa..

Harmi juttu jos Citroen ensi kaudella ajattaisi vain kahta autoa. Onneksi tämä ei vaikuta suomalaisten tallipaikkoihin mutta mites Loeb? Voisiko olla mahdollista että Loeb ajaisi sitten muutaman kisan ensi vuonna Fordilla mikäli M-Sport pysyy sarjassa mukana? Vai onko herralla haluja sitten kuitenkaan ajaa yhtään kilpailua muulla autolla kuin Citroenilla?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Eiköhän Al-Qassimi siirry Abu Dhabin kanssa ensi kaudeksi M-Sportille mikäli siellä välit Wilssoniin ovat kunnossa..

Harmi juttu jos Citroen ensi kaudella ajattaisi vain kahta autoa. Onneksi tämä ei vaikuta suomalaisten tallipaikkoihin mutta mites Loeb? Voisiko olla mahdollista että Loeb ajaisi sitten muutaman kisan ensi vuonna Fordilla mikäli M-Sport pysyy sarjassa mukana? Vai onko herralla haluja sitten kuitenkaan ajaa yhtään kilpailua muulla autolla kuin Citroenilla?

Tämä hetkisen tiedon mukaan Abu Dhabi ottaa aikalisän ja miettii tykönään josko jatkaa ylipäätään panostuksia WRC-sarjaan. Jos päätyvät jatkamaan, niin ainakaan se ei tapahdu Citroenin kanssa. Loeb mitä todennäköisimmin ei aja ensi kaudella WRC:ta vaan tutkailee josko saisi jonkinlaista teknistä tukea PSA-yhtymältä omalle RX-tallilleeen. Tällä hetkellä sekin on enintään fifty-sixty. Breenin ja Östbergin ajot Sitruunalla on myös loppu. Ja mahdollisesti koko tulevaisuus WRC-ympyröissä.

Lapilla lie sopimus, jossa taataan täysi ohjelma - ensi kaudelle. 2020 koko Citroenin osallistuminen on vaakalaudalla. Julkilausuttu tavoite on ajattaa Ogier vielä kerran metsuriksi ja lopettaa sen jälkeen koko WRC-talli.

Rallin tulevaisuus lienee muutaman vuoden sisällä näissä yksityyppi R4:ssa ja yksityistiimeissä.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3624
Sijainti
JKL
Eikös siitä ollut joskus puhe että Abu Dhabi ja Redbull ei oikein mahtuisi samaan autoon? Koska Ogierin mukana se Redbull sitikkaan kuitenkin isolla tulee. Sikäli tuo Abu Dhabi Ford-kombinaatio kuulostaisi hyvältä että helpottaisi kummasti taloudellisesti Malcolmin tilannetta...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
https://www.autosport.com/wrc/news/140455/loeb-wont-get-citroen-wrc-outings-in-2019

Citroenilla ei ole varaa edes laittaa Loebia pariin kisaan

Abu Dhabilla taas on instagramissa video, jossa lupaillaan paluuta 2020, eli tuskin M-Sportkaan saa näitä sponssirahoja.


Metka juttu ettei kukaan muu sheikki al Qassimin lisäksi ole suuremmassa määrin innostunut tukemaan WRC-tiimejä. Saudi H.R.H. Yazeed al Rajhi on kyllä ajellut oman tiiminsä puitteissa, mutta ei ole muutoin ollut isommin näkösällä. Lentoyhtiö Saudia näkyi aikanaan Williamsin F1-tiimin sponsorina ja Nasse-setä mainosti näkyvästi Fordin kyljissä siihen aikaan kun Hänninenkin ajeli tiimissä mutta häipyi sitten kuvasta.

Abdullah Bakhasabin ajelut Toyotan WRC Corollallla maksoi Phllip Morris Inc. erään punavalkoisen tuotemerkin kautta. Petronas sponsoroi aikanaan Sauberin F1-tiimiä mutta mihin mahtaa nyt rahansa hassata?
 
Ylös