WRC-kausi 2019

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5642
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Onkohan missään vahvistettu tai edes uskottavasti spekuleerattu mitä tiimejä ylipäätään on WRC2Pro luokkaan lähdössä mukaan. Ainoat spekulaatiot mistä itse olen kuullut on M-Sportin Gus Greensmith ja Volkkarin Pontus Tidemand. Skodalla ajavat Kopecky ja Rovanperä, mutta ainakaan tähän lähtöön en löytänyt mainintaa siitä, onko Skoda lähdössä tehdastiiminä WRC2Pro sarjaan.

Mites ranskalaiset? ja/tai Hyundai ja/tai Proton? Toi-ota ei ainakaan tähän lähtöön ole tekemässä R5 autoa.
Ei kai virallista vahvistusta ole tullut oikein keneltäkään. Skoda nyt toki luonnollisesti lienee mukana nimenomaan WRC2 Pron puolella ja Wilson taisi juuri AutoSprintissä vahvistaa, että M-Sport on myös mukana ja kuljettajana toimii nimenomaan Greensmith.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16115
Sijainti
Tampereen lenkki
https://www.fia.com/news/fia-announces-world-motor-sport-council-decisions-12

WRC2 Pron sääntöjä viimeinkin:

Tiimillä saa olla kaksi autoa, mutta vähintään seitsemässä kisassa on oltava mukana ainakin yhdellä autolla, niistä yksi Euroopan ulkopuolella. Kuljettajille lasketaan kahdeksasta parhaasta tuloksesta pisteet, kun taas joka tallin parhaat pisteet saanut auto saa valmistajien pisteitä.

Yksityiskuskien WRC2:ssa ei ole osallistumismaksua tai mitään rajoja kisojen suhteen, mutta vain kuusi ensimmäistä kisaa lasketaan mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5642
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Kovia huhuja että Loeb menisi Hyundaille ajamaan muutaman kisan. Jos Paddon olisi tiimistä pihalla, kuka ajaisi Ruotsin ja Jyskälän? Huttusen paikka?
Who else? Mutta yhtä kaikki, Loeb Hyundaille olisi kyllä kaikkien aikojen temppu. Meeken Toyota-soppari on pientä sen rinnalla.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Kuka olisi uskonut, että niin vahvasti Citroeniin korvamerkitty Loeb vielä aloittaisi "uuden uran" Hyundain ratissa. Toki ajaisi vain osan kisoista, mutta aika huikeaa jos voittotilastoihin tulisi vielä merkintä uudella automerkillä. Silloin kun Loeb vuonna 2012 virallisesti lopetti, ei ihan ensimmäisenä tullut mieleen että hänet nähtäisiin vuonna 2019 jonkun Hyundain ratissa ja edelleen taistelemassa voitosta :eek: No, mitään vahvistusta uutiseen ei vielä ole tullut, mutta silti...

WRC2:sta on kyllä tulossa ihan tosissaan mielenkiintoinen sarja WRC:n rinnalle, jopa yhtä mielenkiintoinen. Taso on siellä nyt niin kova ja monia huippunimiä mukana, että kyllä sillekin puolelle saa ihan "uskottavan" ralliuran luotua, vaikka olisi jo WRC:n ohjaimia käynyt kokeilemassa. Jos esim. Östberg, Breen, Paddon ja kumppanit löytävät itsensä kyseisestä sarjasta, niin ei hävetä tarvitse. Palkkaa sieltäkin voi saada ajamisesta ja ihan tosissaan saa käydä sekuntitaisteluja ja yleisö tykkää. Toivottavasti myös media seuraisi tätä sarjaa enemmänkin.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Sordo testaa tänään Montea varten joten eiköhän ensi vuonna aja vähintään puoli kautta, mitä luultavimmin ne aiemmin povaillut 10 kisaa.
Sordo se vaan roikkuu sarjassa mukana varmaan vielä 2030-luvullakin...
Kausi 2018 sujui toki mallikkaasti, mutta pitkän uran on mies luonut siihen nähden, että koko aikana on saavuttanut vain yhden MM-voiton. Ja varmaan vuodesta 2010 lähtien joka vuosi on jo povailtu että taitaa viimeiseksi kaudeksi jäädä, mutta...
Arvokasta kokemusta hänellä toki on ja sopii loistavasti pisteitä kerääväksi kakkoskuljettajaksi.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Loeb voisi tuoda Hyundaille kullanarvoista apua auton kehitykseen ja säätämiseen. Hyundain pitäisi saada auto toimimaan joka pakaissa, jos aikovat pärjätä jatkossa Toyotalle ja Citikalle.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3622
Sijainti
JKL
VM:ssa oli vahvistus sille että Nordgren ei jatka Skodalla ensikaudella... Ainakaan siis tehtaan autolla
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5642
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Näin jälkikäteen arvioiden oli hieman erikoinen veto Skodalta ottaa Nordgrenin kaltainen todella kokematon kaveri vain vuodeksi sisään. Kuusi kisaa ja näkemiin. Jos odotukset olivat tallissa korkeammalla, niin ensisijaisesti tekisi mieli syyttää ennemmin tavoiteasetantaa kuin Nordgrenin suorituksia. Hyvät tulokset jäivät toki realisoitumatta, mutta aika Kalle pitäisi olla, jotta tuolla kokemuksella pystyy suoraan hyppäämään ERC:n kärkivauhtiin. Voihan toki olla niinkin, että Nordgrenille oli pidemmän tähtäimen suunnitelmakin piirrettynä, mutta jokin elementti (budjetti, tallin pitkän tähtäimen suunnitelma tms.) muuttui tässä kauden aikana.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Näin jälkikäteen arvioiden oli hieman erikoinen veto Skodalta ottaa Nordgrenin kaltainen todella kokematon kaveri vain vuodeksi sisään. Kuusi kisaa ja näkemiin. Jos odotukset olivat tallissa korkeammalla, niin ensisijaisesti tekisi mieli syyttää ennemmin tavoiteasetantaa kuin Nordgrenin suorituksia. Hyvät tulokset jäivät toki realisoitumatta, mutta aika Kalle pitäisi olla, jotta tuolla kokemuksella pystyy suoraan hyppäämään ERC:n kärkivauhtiin. Voihan toki olla niinkin, että Nordgrenille oli pidemmän tähtäimen suunnitelmakin piirrettynä, mutta jokin elementti (budjetti, tallin pitkän tähtäimen suunnitelma tms.) muuttui tässä kauden aikana.
Kiinnostaisi tietää millaisella sopimuksella Nordgren ylipäätään oli ajamassa. Palkkaa tuskin maksettiin, mutta joutuiko itse maksamaan?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Näin jälkikäteen arvioiden oli hieman erikoinen veto Skodalta ottaa Nordgrenin kaltainen todella kokematon kaveri vain vuodeksi sisään. Kuusi kisaa ja näkemiin. Jos odotukset olivat tallissa korkeammalla, niin ensisijaisesti tekisi mieli syyttää ennemmin tavoiteasetantaa kuin Nordgrenin suorituksia. Hyvät tulokset jäivät toki realisoitumatta, mutta aika Kalle pitäisi olla, jotta tuolla kokemuksella pystyy suoraan hyppäämään ERC:n kärkivauhtiin. Voihan toki olla niinkin, että Nordgrenille oli pidemmän tähtäimen suunnitelmakin piirrettynä, mutta jokin elementti (budjetti, tallin pitkän tähtäimen suunnitelma tms.) muuttui tässä kauden aikana.
Luultavasti Rovanperän poika on asettanut vaatimustason ihan uusiin korkeuksiin ja se yhdessä pienentyneen kisabudjetin kanssa koitui Nordgrenin kohtaloksi. Kolme suomalaista 1-luokan tehdastallipaikoilla (tässä yhteydessä mukaan lukien Wilsonin autovuokraamo) on ihan kohtuu hyvä saavutus. Nykyisin kun nuo keskisen Euroopan kaverit tuntuu olevan paremmassa vauhdissa. Vanhoina hyvinä aikoina ei ollut juuri muita kuin Biasion, Sainz ja Auriol ja muutama ruotsalainen.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Meh.

Varmoja täyden käyden kuljettajia taitaa tässä vaiheessa olla 7: Tänak, Latvala, Meeke, Ogier, Lappi, Neuville ja Suninen.
Evans ja Suninen on samalla viivalla. Jos M-Sport ylipäätään osallistuu sarjaan niin siinä on kuskit. Mutta se osallistuminen on vielä ainakin hyvin epävarmalla pohjalla.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5642
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Evans ja Suninen on samalla viivalla. Jos M-Sport ylipäätään osallistuu sarjaan niin siinä on kuskit. Mutta se osallistuminen on vielä ainakin hyvin epävarmalla pohjalla.
Evansin täyttä sarjaa - nimenomaan täyttä sarjaa - ei liene vielä vahvistettu missään?
 
Ylös