Ilman isoa onnistumista Australiassa Lapille on tulossa heikompi kausi kuin edellisillä Toytoa-vuosilla. Latvalalla myös meneillään huonoin kausi ainakin tällä vuosikymmenellä. Suninen on sentään parantanut tuosta viime kauden 4,91:stä. Tuon karmaisevan kolmen kisan alun jälkeenhän Teemu on vetänyt itse asiassa ihan mukiinmenevällä 8,8 pisteen keskiarvolla, jääden pisteittä ainoastaan Walesissa.
Kris Meekellä oli ennen kauden alkua aika suuret puheet tästä kaudesta, mutta keskiarvollisesti ei kovin mairitteleva ole Citroen-vuosiin verrattuna.
2013: 0
2014: 7,08
2015: 8,62
2016: 9,14
2017: 6,42
2018: 7,17
2019: 7,54
Citroen-uralla 53 kilpailuun tuli siis kesimäärin 7,32 pistettä. Jos Meeke nappaa Australiassa täydet 30 pistettä hän nousisi keskiarvossa tasoihin vuoden 2016 kanssa.
Kaudet keskenään eivät ole täysin vertailukelpoisia myöskään Power Stage systeemin muuttumisen myötä. Jos Power Stage pisteet jätettäisiin huomioimatta kokonaan Meeken keskiarvo tällä kaudella olisi jopa Citroen-vuosia heikompi nimittäin Citroenilla keskiarvo oli 6,72. Toyotalla hän on jäänyt jopa alle tuon arvon:
2014: 6,77
2015: 8,08
2016: 8,86
2017: 5,5
2018: 5,83
2019: 6,23
Krisille tulee ensi kaudella 41 vuotta täyteen. Riittääkö Tommilla vielä uskoa, että kelkka kääntyisi noin myöhäisessä vaiheessa uraa?