Mutta eivät pystyisi tätä nykyistä Hamiltonia.
No tätä nyt on vaikea sanoa, kun Hamilton operoi selvästi tunteiden vallassa ja jos fiilikset eivät ole täydelliset, niin se heijastuu suorituksiinkin välittömästi. Ei pidä unohtaa sitä, että Hamilton dominoi Rosbergiakin kaudella 2015, koska hän sai silloin vahvan alun kauteen ja se hyvä fiilis kantoi loppuun asti. Kaudet 2014 ja 2016 olivat paljon epätasaisempia, sillä Hamilton joutui antamaan huonon onnen myötä etumatkaa Nicolle eikä hän koskaan päässyt ns. niskan päälle. Tämän kauden alussakin Hamiltonilla oli – väitetysti – vaikeuksia auton säätöjen kanssa ja se salli Bottasin jopa johtaa MM-sarjaa muutaman kilpailun ajan. Mutta Bottas oli aivan liian gentlemanni eikä koskaan puskenut Hamiltonia tämän rajoille, joten Hampalle ei tullut samanlaista stressitilaa kuin aiemmin. Tämä näkyi erityisesti Azerbaijanissa, missä Hamilton lahjoitti voiton Bottasille, kun ei lähtötilanteessa välittänyt painostaa ja mennä ohi.
Luulisin Bottaksen olevan noin 4-7nneksi paras nykykuskeista ja siten siellä olisi jokunen joka pärjäisi Hamiltonille kyllä tuon paremmin.
Mutta hyvä jatkumo Valtteri on suomalaisten kuskien listalle moninkertaisena GP-voittajana.
Minä uskon, että tasaväkisemmän tallikaverin kanssa Bottaskin saisi itsestään enemmän irti. Nyt tilanne on vähän sama kuin Kimillä Ferrarilla: kun ei pärjää (tai saa pärjätä) tallikaverilleen, niin ei sitä itsekään yritä täysillä läpi kisan, jos sille ei näytä olevan tarvetta. Ihminen vaan oppii uusia asioita läpi elämänsä ja jos ei kisoissa koskaan paina, niin ei opi painamaankaan. Tästä syystä Bottas ei osaa kovaa kilpa-ajoa maailman eliittiä vastaan, koska ei ole koskaan harjoitellut sitä. Hän on paljon parempi pitämään porukkaa takanaan kuin antamaan itse painetta.
Esimerkiksi Hamilton oli hyvin aggressiivinen kuljettaja heti uransa alusta. Kaudella 2008 monet parkuivat, miten hän käyttää liikaa kyynärpäitä ohitustilanteissa, kun saattoi painaa vastustajan radan reunaan jo käytännössä varmistettuaankin paikkansa. Omasta mielestäni Alonso kehittyi paljon niinä vuosina, kun hän palasi Mäkkäriltä Renaultille ja ajoi alitehoisella autolla jatkuvasti parempia suorituksia, joskus myös tehden virheitä, koska hän saattoi kokeilla rajojaan entistä vapaammin, kun ei enää taistellut mestaruuksista.