Niin itsekkin olettaisin, mutta onhan Alfa-diili ollut jo tuolloin melko valmiina.Räikkönen taisi tehdä sopimuksen Sauberille jo ennen Alfa Romeoksi muuttumista.
Niin itsekkin olettaisin, mutta onhan Alfa-diili ollut jo tuolloin melko valmiina.Räikkönen taisi tehdä sopimuksen Sauberille jo ennen Alfa Romeoksi muuttumista.
No en todellakaan väittänyt.On varmasti tekemistä. McLaren Automotive (autotuotanto) on tuottava bisnes Groupille, mutta väitit alunperin, ettei niillä tehdä rahaa.
Ehkä alkuperäinen juttu on lukittuna maksumuurin taakse mutta kun sitä ei löydy mistään (lue: Googlesta) eikä siitä keskustella missään. Pistää vähän epäilemään. Räikkösen sopimuksessa ei ole mitään Alfa-pykäliä. Jos auto ei kulje tämän paremmin ensi kaudellakaan, niin en usko, että hän välittäisi enää jatkaa. Nyt tämä Sauber-siirto oli mielenkiintoinen kokeilu ja aikamoinen hype saatiin kauden alla täällä Suomessa aikaan.Useassa lähteessä on huhuttu, että Alfa Romeo vetäytyy ykkösistä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kimi-raikkosen-tallista-kovia-vaitteita-alfa-romeo-jattamassa-formulat-valit-tiimin-sisalla-tulehtuneet/7593338#gs.aprhrf
Saa nähdä vaikuttaako jo ensi kauden kuljettajiin ja vaikuttaako Räikkösen ensikauden sopimukseen, vaikka vetäytyminen tapahtuisi uutisten mukaan 2020 kauden jälkeen. Siellähän voi olla vaikka mitä Alfa-pykäliä, kuka niistä tietää. Saa nähdä löytääkö Sauber mistään uutta viulujen maksajaa mahdollisen vetäytymisen tapahduttua. Tämä on hyvä esimerkki kuinka tallin identiteetti on aika heppoinen ja pelkällä sponsorisuhteella voidaan joidenkin silmiin luoda uusi talli.
Sauber on ollut Ferrarin kanssa läheisessä yhteistyössä jo 20 vuoden ajan, että ei se ihan heti kariutune. Sponsoridiili Alfa Romeon kanssa oli oikeastaan vain kirsikka kakun päällä myös auton värityksessä. Aiemmin, tosin, Ferrari on sponssannut vain kolmoskuskin verran. Jos tämä huhu nyt sattuisi pitämään kutinsa, niin uusi johtoporras olisi päättänyt vetää mattoa Marchionnen jalkojen alta. Marchionnen projekti oli tuoda Alfa ykkösiin ja se suunnitelma kyllä otti huomioon myös Alfa Romeon taloudellisen tilanteen, nimittäin Marchionne puhui siitä julkisestikin jo ennen kuin Alfa-Sauberista tuli totta.Näihin ns. Ferrari-junnuihinhan tämä eniten vaikuttaa jos Ferrari ei jatkossa pääse sanelemaan kuka toista autoa ajaa.
Useassa lähteessä on huhuttu, että Alfa Romeo vetäytyy ykkösistä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kimi-raikkosen-tallista-kovia-vaitteita-alfa-romeo-jattamassa-formulat-valit-tiimin-sisalla-tulehtuneet/7593338#gs.aprhrf
Ensi kauden jälkeenhän Alfan huhutaan vasta vetäytyvän.Tämähän tarkoittaa että Hulkenberg ajaa Kimin tallikaverina ensikaudella jos huhu pitää paikkaansa. Ferrari ei tämän jälkeen määrää Sauberin 2. kuljettajaa..
Tulos voi olla investointien ja varsinkin verosuunnittelun takia negatiivinen, vaikka varsinainen toiminta on voitollista. Eihän tuon konsernin kannata kauhean positiivista tulosta tehdä, kun osakkeet eivät ole normaalisti kaupan eikä osakesäästäjiä tarvitse houkutella "terveen" tuloksen muodossa.Sinä se edelleen jatkat McLaren Automotivesta puhumisesta vaikka sillä ei ole mitään tekemistä F1-tallin kanssa. McLaren Group on se firma, joka omistaa niin kisatoiminnot kuin katuautojen liiketoiminnankin. Sillä ei ole oikeastaan mitään väliä, mitä katuautopuolella tehdään, sillä jos koko konserni on tappiollinen, niin silloin syyttävä sormi osoittaa herkästi F1-talliin päin.
Ja juu, tämä ei ole talousforum vaan F1-forum. Joku osaavampi olisi voinut korjata, että pitäisi puhua "tulojen" sijaan liiketoiminnan kannattavuudesta, mutta valitettavasti ketään ei näytä olevan paikalla.
Oliko Sauber lähellä Honda-sopimusta, ennenkuin Ferrari tuli mukaan 'emätalliksi'?Useassa lähteessä on huhuttu, että Alfa Romeo vetäytyy ykkösistä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kimi-raikkosen-tallista-kovia-vaitteita-alfa-romeo-jattamassa-formulat-valit-tiimin-sisalla-tulehtuneet/7593338#gs.aprhrf
Saa nähdä vaikuttaako jo ensi kauden kuljettajiin ja vaikuttaako Räikkösen ensikauden sopimukseen, vaikka vetäytyminen tapahtuisi uutisten mukaan 2020 kauden jälkeen. Siellähän voi olla vaikka mitä Alfa-pykäliä, kuka niistä tietää. Saa nähdä löytääkö Sauber mistään uutta viulujen maksajaa mahdollisen vetäytymisen tapahduttua. Tämä on hyvä esimerkki kuinka tallin identiteetti on aika heppoinen ja pelkällä sponsorisuhteella voidaan joidenkin silmiin luoda uusi talli.
Hyvä Mosse!Tulos voi olla investointien ja varsinkin verosuunnittelun takia negatiivinen, vaikka varsinainen toiminta on voitollista. Eihän tuon konsernin kannata kauhean positiivista tulosta tehdä, kun osakkeet eivät ole normaalisti kaupan eikä osakesäästäjiä tarvitse houkutella "terveen" tuloksen muodossa.
Ehtivät jo tehdäkin sopimuksen. Sen jälkeen Kaltenborn vaihtui Vasseuriin ja Honda-soppari revittiin.Oliko Sauber lähellä Honda-sopimusta, ennenkuin Ferrari tuli mukaan 'emätalliksi'?
Just. Varmaan jaappaninpoika ei ihan helposti enää sopimusta tee, varsinkin kuin on jo kaksi tallia heillä motoroitavana. Ja varmaan Markolla on joku klausuulikin olemassa, kelle Hondan pattia saa tarjota?Ehtivät jo tehdäkin sopimuksen. Sen jälkeen Kaltenborn vaihtui Vasseuriin ja Honda-soppari revittiin.
Sauber haki Honda-sopparilla taloudellisia säästöjä, koska varmasti saivat moottorit erittäin kovalla alennuksella silloisessa tilanteessa. Vasseurin mielestä se oli kuitenkin kohtuuton riski, sillä Honda oli erittäin epäluotettava ja sitä pidettiin myös hitaana. Sen sijaan taloudelliset säästöt haettiin läheisemmällä yhteistyöllä Ferrarin kanssa luopumatta kuitenkaan tallin itsemääräämisoikeudesta.Ehtivät jo tehdäkin sopimuksen. Sen jälkeen Kaltenborn vaihtui Vasseuriin ja Honda-soppari revittiin.
Ei ole huhuttu. Honda ei ole päättänyt jatkosta ja tämä on julkinen tieto, joten siinä ei ole mitään huhuilemista. Forkalla on ongelmia ymmärtää, ettei spekulointi ole huhujen levittämistä. Huhu on sellainen asia, jonka joku väittää tietävänsä, vaikka sille ei ole virallista vahvistusta. Spekulointi on puhtaasti omien mielipiteiden esittämistä ilman, että taustalla on mitään lähdettä, joka väittää omaavansa tietoa asioista.Hondan(kin) huhuttu vetäytyvän 2021. Olisi metka tilanne.
Ei hän tässä erityisesti spekuloi saati huhuile Alfa Romeon poistumisella vaan yksinkertaisesti kertoo, että jossain muualla jotkut ajattelevat Alfa Romeon jatkon olevan epätodennäköistä. Missään ei viitata minkäänlaiseen sisäpiirin tietoon. Ilmankos useimmat saitit eivät välitä linkata kirjoitukseen, koska se on täydellinen nothingburger.(All of this is way above the question of F1 and there remain uncertainties about Renault’s future in the sport, with the pressure for better results being quite intense. There have been rumours for some time about changes within the technical side of Renault F1, but we are still waiting to see what happens.)
Elsewhere, there are similar stories in relation to the Alfa Romeo sponsorship of Sauber as Alfa Romeo is not doing very well in the car markets and it is thought very unlikely that the partnership will continue after 2020.
On kyllä pikkasen typerännäköset noi 18" renkaat.Kauden 2021 säännöt saivat vahvistuksen.
- 18" renkaat
- Ilmanohjaimet pyöran sisäpuolelta pois
- Etusiivet yksinkertaistuvat, takasiiven kokoa kasvatetaan
- Kulukatto 175 miljoonaa $ (Koskee vain ratatoimintja)
- Pressitilaisuus perjantaille, autoja ei voi säätää perjantain harkkojen jälkeen.
- Joitain standardoituja osia
- Kauden aikana tehtäviä päivityksiä rajoitetaan.
https://www.motorsport.com/f1/news/2021-regulations-finally-approved/4590002/#gal-4590002-0-f1-2021-rules-46417686
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/talta-nayttavat-tulevat-f1-autot-muutoksia-myos-kisaviikonlopuihin-tallien-kulutukseen-ja-paivityksilla-taisteluun/7608934#gs.dnnb3o
DRS:n poisto on mahdollista tulevaisuudessa, mikäli se koetaan tarpeettomaksi. Sen poistaminen ei vaadi vuosien valmisteluja, kuten nämä muutokset kokonaisuudessaan. Se onnistuu vaikkapa kisaviikonloppujen välissä.On kyllä pikkasen typerännäköset noi 18" renkaat.
Sekin meni ohi et mitä ihmeen järkeä rajoittaa jarrupalojen käyttöä?? Joo tiedän ei mitään mutkun "lift and coast" on niin hienoa
Mielestäni nyt kun maaefekti tulee käyttöön ni olis voinu heivata hittoon sen drs:n mut ehkä sit pleikkasukupolvesta ne (drive-by ohitukset) on jotenkin hienoja.
Kulukatto toki hyvä vaikkakaan en usko sekuntiakaan että sitä pystytään valvomaan.