AnttiL
Reittinörtti
https://www.is.fi/ralli/art-2000006265268.html
Tässä Mäkinen kiertelee delfi.ee:n haastattelua...niin klassista Mäkistä
Tässä Mäkinen kiertelee delfi.ee:n haastattelua...niin klassista Mäkistä
Tämän päiväisen haastattelun mukaan etelä-Helsingin lehdistö oikoi mutkia suoraksi aika raakasti. Tommin mukaan kuskivalinnoista päättämiseen osallistuu myös Japanin pää, eikä asia ole yksin hänen päätettävissään. Ja jos dreamteamista puhutaan niin silloin TGR:n kuskit olis Tänak, Neuville ja Ogier.Pienellä varauksella suhtauduttava, koska Tommi (case Sordo vielä tuoreessa muistissa), mutta ans kattoo...
Aivan samaa mieltä. Toyotalla meno ei muutu, tuli jatkosoppari tai ei. Siellä on joka tapauksessa Tänak-peikko (kuvainnollisesti, eihän Ott suinkaan ole mikään peikko ensinkään) vastassa ja se on nyt kahden kauden aikana nähty, miten hyvin se yhtälö toimii. Kyllähän Latvala on tälläkin kaudella osoittanut, että se suorituksen maksimitaso riittää edelleen kilpailemaan kärkisijoista. Ja yleensä sen maksimitason vakiinnuttaminen (uran tuossa vaiheessa) perussuoritukseksi on paljon myös henkisestä puolesta kiinni. Totta kai M-Sportillakin olisi hurjia vetomiehiä samassa pilttuussa, mutta en pidä lainkaan mahdottomana, että Latvala pystyisi vielä 2020 liidaamaan tiimiä jonka muut lenkit olisivat vaikka Evans ja Suninen.Latvalan kannattaisi siirtyä M-Sportille vielä vetämään "jäähyväiskaudet" samaan tapaan kuin Ogier palasi Citroenille. Voisi meno vapautua taas kauden 2017 malliin.
Ongelma taitaa olla vaan siinä, että Wilson ei todennäköisesti halua Latvalaa M-Sportille. Ainakin siinä vaiheessa, kun Latvala jäi 2016 VW:ltä työttömäksi, Wilson ilmoitti ettei ole kiinnostunut ottamaan Latvalaa talliin. Tuskin se mielipide tässä kolmen vuoden aikana mihinkään on muuttunut. Tietysti tilanne olisi toinen, jos Latvala toisi tullessaan rutosti rahaa talliin, mutta sitä ei tule tapahtumaan.Latvalan kannattaisi siirtyä M-Sportille vielä vetämään "jäähyväiskaudet" samaan tapaan kuin Ogier palasi Citroenille. Voisi meno vapautua taas kauden 2017 malliin.
Saksassa se ensimmäinen pusikkoon juuttuminen oli nuottivirhe. Turkissa tuli ihan puhdas keskittymisen herpaantuminen rengasrikon takia.Korsika meni myös yksityistallin auton huonojen säätöjen piikkiin. Saksa, omaa tyhmyyttä? Turkki? Kyllähän sitä on sattunut ja tapahtunut.
Mutta kuka istuu kyydissä?