GT ja Protot 2021

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26844
Onneks oli valokuvaajalla kilpa-autoja hylkivä liivi päällä ettei käynyt huonosti tänään Nogarossa.

 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Liian nopeet kädet eikä edit-nappia näy edelleenkään mulla.

Mutta piti lisätä, että vaikka Supra GR onkin BMW Z4, ei tossa GT500-autossa varmaankaan ole Bemarin osia.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
Liian nopeet kädet eikä edit-nappia näy edelleenkään mulla.

Mutta piti lisätä, että vaikka Supra GR onkin BMW Z4, ei tossa GT500-autossa varmaankaan ole Bemarin osia.
Ei ole GT500-auto Bemaria nähnytkään. Käytännössä nuo ovat kuin Panoz GTR1:set eli kardaanivetoisisia prototyyppejä.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8363
Sijainti
Helsinki
Ok. Joltain Toyotan suomenkieliseltä sivulta sai käsityksen, että moottori olisi 6 syl. Moottorin spekseistä mitään tarkempaa tietoa? Pohjautuuko siviilimalliin?
GT 500-auto ei pohjaudu siviilimalliin.

Engine displacement: 2.0 L (122 cu in) DOHC inline-4
Turbocharger: Garrett 846519-15
Gearbox: 6-speed paddle shift gearbox
Weight: Over 1,020 kg (2,249 lb) including driver and fuel
Power output: 650 hp (485 kW)
Fuel: 102 RON unleaded gasoline
Fuel capacity: 120 litres (32 US gallons; 26 imperial gallons)
Fuel delivery: Direct fuel injection
Aspiration: Single-turbocharged
Length: 5,010 mm (197 in) including rear wing
Width: 1,950 mm (77 in)
Wheelbase: 2,750 mm (108 in) fixed
Steering: Servo-assisted rack and pinion

GT300-luokan autoissa on vapaammat säännöt, mukana on FIA GT3 sekä Japanin omat JAF GT-autot. Viimeksi mainitut eivät pohjaudu siviiliautoihin.

The Racen video aiheesta.

 
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4383
Sijainti
Salo
GT 500-auto ei pohjaudu siviilimalliin.
GT500 -autoissa on sen verran rankasti tehoa, että siviiliautojen lohkot eivät siinä kestä niin pitkiä kisoja, Super GT:ssä kuitenkin on ollut 6 tuntia pitkiä kisojakin, joten tuollainen pieni kaksilitrainen lohko ja alakerta on parempi koneistaa juuri tuohon tarkoitukseen.

Toki Toyota on osannut mm. IMSA:n sarjaan tehdä ahdetun neloskoneen, mikä kestää 24 tuntia, eli sinänsä tuttu juttu.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Käytännössä nuo ovat kuin Panoz GTR1:set eli kardaanivetoisisia prototyyppejä.
Parempi verrokki on vuosien 2019-2020 DTM, sillä säännöt ovat samat. SuperGT:n ja DTM:n yhteisiä Class One sääntöjä puuhattiin pitkään ja hartaasti, mutta ainakin saksalaisten osalta niiden aikakausi jäi lyhyeksi.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Ferrari Challenge-luokassa ajava 16-vuotias Luka Nurmi otti Monzassa sunnuntain kilpailussa voiton. Eiliseen kilpailuun lähti paalupaikalta, mutta joutui tuolloin avauskierroksella kolariin.

https://www.hs.fi/urheilu/art-2000007913302.html
https://www.ferrari.com/en-EN/corse-clienti/monza-2021
Tuossa video ekan lähdön kolarista.

Täytyy kyllä myöntää, että poika osaa ajaa. Jos meno jatkuu samanlaisena ja toivottavasti jatkuukin, niin kutsu isolle kirkolle tulee melko varmasti. Vilander vois vielä vähän manageroitseman nuorukaista. (y)
 
Ylös