Onkos tuo Supra Z4, vai joku muu vehje? Itselle nuo japanin ihmeet on vähän hämäriä...Kovalainen kehuu valmistautumistaan viikonloppuna alkavaan Super GT-kauteen.
Supra GROnkos tuo Supra Z4, vai joku muu vehje? Itselle nuo japanin ihmeet on vähän hämäriä...
Onkos tuo Supra Z4, vai joku muu vehje?
Eli on.Supra GR
Ei ole GT500-auto Bemaria nähnytkään. Käytännössä nuo ovat kuin Panoz GTR1:set eli kardaanivetoisisia prototyyppejä.Liian nopeet kädet eikä edit-nappia näy edelleenkään mulla.
Mutta piti lisätä, että vaikka Supra GR onkin BMW Z4, ei tossa GT500-autossa varmaankaan ole Bemarin osia.
Kaksilitrainen neliylinterinen turbomoottori.Täytyyhän niissä joku moottori olla. Millainen se on?
Ok. Joltain Toyotan suomenkieliseltä sivulta sai käsityksen, että moottori olisi 6 syl. Moottorin spekseistä mitään tarkempaa tietoa? Pohjautuuko siviilimalliin?Kaksilitrainen neliylinterinen turbomoottori.
GT 500-auto ei pohjaudu siviilimalliin.Ok. Joltain Toyotan suomenkieliseltä sivulta sai käsityksen, että moottori olisi 6 syl. Moottorin spekseistä mitään tarkempaa tietoa? Pohjautuuko siviilimalliin?
GT500 -autoissa on sen verran rankasti tehoa, että siviiliautojen lohkot eivät siinä kestä niin pitkiä kisoja, Super GT:ssä kuitenkin on ollut 6 tuntia pitkiä kisojakin, joten tuollainen pieni kaksilitrainen lohko ja alakerta on parempi koneistaa juuri tuohon tarkoitukseen.GT 500-auto ei pohjaudu siviilimalliin.
- Engine displacement: 2.0 L (122 cu in) DOHC inline-4
- Turbocharger: Garrett 846519-15
- Gearbox: 6-speed paddle shift gearbox
- Weight: Over 1,020 kg (2,249 lb) including driver and fuel
- Power output: 650 hp (485 kW)
- Fuel: 102 RON unleaded gasoline
- Fuel capacity: 120 litres (32 US gallons; 26 imperial gallons)
- Fuel delivery: Direct fuel injection
- Aspiration: Single-turbocharged
- Length: 5,010 mm (197 in) including rear wing
- Width: 1,950 mm (77 in)
- Wheelbase: 2,750 mm (108 in) fixed
- Steering: Servo-assisted rack and pinion
Oho, alle tonnin painoinen ilman kuskia. On ktllä hätäinen peliGT 500-auto ei pohjaudu siviilimalliin.
- Weight: Over 1,020 kg (2,249 lb) including driver and fuel
Parempi verrokki on vuosien 2019-2020 DTM, sillä säännöt ovat samat. SuperGT:n ja DTM:n yhteisiä Class One sääntöjä puuhattiin pitkään ja hartaasti, mutta ainakin saksalaisten osalta niiden aikakausi jäi lyhyeksi.Käytännössä nuo ovat kuin Panoz GTR1:set eli kardaanivetoisisia prototyyppejä.
1997-98 GT1-luokituksen saadakseen tehtaan oli valmistettava autoja 25 kappaletta. Mercedes dominoi kautta 1998, jonka seurauksena FIA kielsi tehdastallitEikös noista gt1-autoista ollut kuitenkin jonkunlaiset luokitteluversiot tehtävä? Ainakin esim. Mersun clk gtr:stä on tehty, samoin Porschesta, luokitussääntöjen täyttämiseksi.
Tuossa video ekan lähdön kolarista.Ferrari Challenge-luokassa ajava 16-vuotias Luka Nurmi otti Monzassa sunnuntain kilpailussa voiton. Eiliseen kilpailuun lähti paalupaikalta, mutta joutui tuolloin avauskierroksella kolariin.
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000007913302.html
https://www.ferrari.com/en-EN/corse-clienti/monza-2021