Ei sillä plenumin koolla ja ohuella ilmalla ole mitään yhteyttä toisiinsa. Plenumin saaminen toimimaan oikein vaatii valtavasti tutkimusta ja kokeilua eikä onnistu ihan pienillä resursseilla. Siltikin se suunnitellaan toimimaan sinne suurimman tehon alueelle, tietysti. Muilla ilmavirtauksilla se ei olekaan niin optimi, mutta väliäkös sillä. Saatavilla olevan ilmamäärän määrää turbon kompressoripuoli ja siitä siiven koko/muoto/malli sekä pyörintänopeus, joka siis oli rajoitettu 120000rpm. Näistä muodostuu ilmamäärä, joka menee kohti moottoria ja se ilmamäärä, joka ei sinne moottoriin heti pääse alkaa nostamaan painetta, ahtopainetta. Paine on käytännössä sama moottorilta turbolle. Ohuessa ilmassa homma toimii samoin, mutta happimolekyylejä on vain ilmamäärässä vähemmän. Hapen, ja samalla tehon, lisääminen onnistuu vain turbon kompuran siiven mallia tai kokoa kasvattamalla tai pyörittämällä sitä lujempaa. Kokoa ei varmaan saa kasvattaa ja siipikin on hiottu huippuunsa jo aiemmin, niin vaihtoehdoksi jää vain korkeammat kierrokset ja sitä kautta ahtopaineen nosto. Seuraava kysymys kuuluukin onko valmistajat jättäneet varaa turboon vai vedetäänkö niillä limitillä jo normi oloissa? Siis toisin sanoen turbon siipikoot on optimoitu max pyörintänopeudelle normaalissa ilmanpaineessa ja hyväksytään pieni tehovaje Meksikossa.