Vanha totuushan on, että talli on mukana niin pitkään kunnes se ei enää ole mukana. Eli vaikka minkälaisia huhuja onkin, niin operatiivisesta toiminnasta on yleensä hankalampi ennustaa vetäytymistä (pl. case Suzuki). Jos tarinaa haluaa tiettyyn suuntaan kirjoittaa, niin toki Hyundain tämän vuoden henkilöstövaihdokset ja Tänakin Monzan skippaaminen antavat siihen hyvän mahdollisuuden. Kehtaan kuitenkin väittää, että käytettävissä olevien tietojen perusteella useampi asia puhuu Hyundain jatkamisen kuin vetäytymisen puolesta.
Tuossa Penassen lähdössä taisi muuten olla kyse vain eräänlaisen "konsulttisopimuksen" päättymisestä. Kääntäen voisi sanoa, että Penasse oli talossa yllättävänkin pitkään, sillä ymmärtääkseni hän tuli alunperin mukaan vastaamaan siitä, että toiminta saatiin asianmukaisesti jaloilleen 2013-2014. Ja hänhän ei myöskään koskaan ollut Hyundai Motorsport GmbH:n kirjoilla, vaan työskenteli oman yrityksensä kautta.
Mutta joka tapauksessa, jos huhuissa - onko niitä edes? - on mitään perää, niin siitä kyllä kuullaan kohta. Mene ja tiedä, sanoisi Matti.