F1-autojen 2022 esittelyt, kuvat, spekulaatiot

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Mersulta perusvahva esitys. Ei mitään mullistavaa, vaan edelliskausien filosofioilla jatketaan -miksei jatkettaisi. Voi olla kova pala muille tämä, ellei joku ole tosiaan keksinyt pyörää uudelleen. Ja se joku ei ainakaan ole Ferrari.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Striimin auto oli vähän eri
No niinpä on. Suurin osa menee kyllä tässä kontrastin ja kuvakulman väliseen erilaisuuteen. Mutta silti tuo ylempi näyttää sellaisesta vähän sinnepäin versiolta kun moottorikatetta katsoo. Hienot on nuo haravat pohjalevyn edessä. Sinne ajetaan rankalla kädellä virtausta pohjalevyn alle. Tää saattaa olla oikeastaan ylivoimainen muihin nähden. No katotaan vielä RB :)
 

Tööt

Well-known member
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
196
Mainittu Ferrari radalla

 
Viimeksi muokattu:

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
1090
Tuntuisi, että kait Ferrari nyt on tuulitunnelissa verrannut tuota ratkaisua tällaiseen perinteiseen undercut sijoitteluun ponttoonien osalta. Jotain hyvää kai tuossa pitää olla ja veikkaan, että ponttooneihin tulee undercut sitä vaan ei ole esitetty näyttelyautossa
 

Tööt

Well-known member
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
196
No niinpä on. Suurin osa menee kyllä tässä kontrastin ja kuvakulman väliseen erilaisuuteen. Mutta silti tuo ylempi näyttää sellaisesta vähän sinnepäin versiolta kun moottorikatetta katsoo. Hienot on nuo haravat pohjalevyn edessä. Sinne ajetaan rankalla kädellä virtausta pohjalevyn alle. Tää saattaa olla oikeastaan ylivoimainen muihin nähden. No katotaan vielä RB :)
Kyllä tuo ylempi varmaan on se oikea, kun siinä on oikea lattiakin ja etusiipi
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Tuntuisi, että kait Ferrari nyt on tuulitunnelissa verrannut tuota ratkaisua tällaiseen perinteiseen undercut sijoitteluun ponttoonien osalta. Jotain hyvää kai tuossa pitää olla ja veikkaan, että ponttooneihin tulee undercut sitä vaan ei ole esitetty näyttelyautossa
Itse veikkaan, että siellä on joku suunnittelijoista kaivanut naftaliinista Mäcin jäähysuunnitelman kaudelta 2011 ja sitten siellä ollaan italialaisittain innostuttu suunnitelmasta ja jossain vaiheessa projektia järki on kadonnut matkalta kun kaikki puhaltaa -tai tässä tapauksessa huutaa ja vouhottaa -samaan hiileen.Psykologiassa tällaista toimintaa kutsutaan nimeltä comformation bias, jota avittaa Italialaisten mikrososiologisesti tyypillinen kollektiivinen käyttäytyminen. Asiaa edelleen edesauttaa se fakta, että jossain kohtaa projektia ollaan menty ns point of no return. Elikkä vaikka kaikki sen jollain tasolla ymmärtää, että oltiin lähdetty väärälle polulle, niin vielä huonompi tulisi jos otetaan kaikki alusta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/McLaren_MP4-26#/media/Tiedosto:Lewis_Hamilton_2011_Malaysia_FP1.jpg
 
Viimeksi muokattu:

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3525
Ferrari näyttää siltä kuin suunnittelijat on pakotettu konservatiivisten ratkaisujen sijaan keksimään jotain erikoista, ja lopputulos on ihan leluauto.
 

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
753
Mclaren rumin auto tähän mennessä, väritys karsea. Eikä kyllä mersukaan vakuuta, kunnon möhköfantti.
 

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Ihan mielenkiintoinen analyysi Ferrarista.Siellä ei kyllä itsekään uskota, että oltaisiin heti kärjessä -vaan että projektia päivitetään rankalla kädellä ja nopeaan tahtiin -mikä on hyvä:
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Odotellaan rauhassa ekat testit ja kisat niin saadaan varmasti kuva miten autot suorituu. Nyt kun autojen filosofiaa on muutettu raakasti, niin on aika mahdotonta ulkomuodon perusteella sanoa mikä on nopea ja mikä ei. Suurimmat asiat varmasti tapahtuu auton alla ja etupään alapuolella jonne silmä ei näe. Eli sivuponttoonien perusteella ei kannata lyödä kirvestä kaivoon heti.

Itse veikkaan, että joku keskikastin tiimeistä on keksinyt jotain porsaanreikää ja hätyyttelee tosissaan kärkeä. Alfa Romeo tulee myös olemaan mielenkiintoinen seurattava mitä ovat saaneet aikaan.
 

Oskari Mustakari

"Asiantuntija"
Liittynyt
1.4.2014
Viestit
136
Sijainti
Oskun ja Ekin välimaastossa
Niinhän se on, että on aika turha arvioida voimasuhteita kovin pitkälle autojen ulkonäön perusteella, mutta toisaalta aika harvoin kauneimmat autot ovat olleet hitaimpia tai rumimmat nopeimpia.
Toissa kaudella Ferrari oli yllättävän nopea laatikkomaiseen ulkonäköön nähden, mutta myöhemmin selvisikin se moottorihuijaus, mikä selitti osan vauhdista.

Tuleeko porukalle muita selkeitä poikkeuksia mieleen?
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Niinhän se on, että on aika turha arvioida voimasuhteita kovin pitkälle autojen ulkonäön perusteella, mutta toisaalta aika harvoin kauneimmat autot ovat olleet hitaimpia tai rumimmat nopeimpia.
Toissa kaudella Ferrari oli yllättävän nopea laatikkomaiseen ulkonäköön nähden, mutta myöhemmin selvisikin se moottorihuijaus, mikä selitti osan vauhdista.

Tuleeko porukalle muita selkeitä poikkeuksia mieleen?
Hyviä pointteja, mutta pitää muistaa että nyt säännöt on menny radikaalisti uusiksi ja ei oikein tiedetä mikä filosofia on paras. Sinällään leveämmät ponttoonit ei kerro välttämättä juuri mitään. Luulen, että suurimmat erot ovat auton alla olevissa rakenteissa ja keulan alla olevissa miten maaefektiä saadaan parhaiten hyödynnettyä.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Hitto ei malta odottaa avauskisaa, että nähdään kenen konsepti on onnistunein. Itse veikkaan williamsia yllättäjäksi. Ei kärkeen, mutta keskikastiin todelliseksi haastajaksi.
 

Dimmu

Well-known member
Liittynyt
21.4.2004
Viestit
209
Sijainti
Turku
Jotenkin tuosta Ferrarista tulee itselleni mieleen Toyotan vuoden 2001 testiauto TF101, laatikkomainen ulkonäkö kummassakin.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1971
Sijainti
Vyborg
Saas nähdä mistä auton innovaatiosta tai auton siivestä protesteja tulevat tiimit antamaan tulevalla kaudella kun viime kaudella Toto ja Horner keskenään kinastelivat toistensa autojen siipien laillisuudesta. Mestaruustaistelun käydessä kuumimmillaan Mercedeksen ja Red Bullin välillä, esittäen mitä huvittavimpia väitteitä autojen laillisuudesta medialle.
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6388
Saas nähdä mistä auton innovaatiosta tai auton siivestä protesteja tulevat tiimit antamaan tulevalla kaudella kun viime kaudella Toto ja Horner keskenään kinastelivat toistensa autojen siipien laillisuudesta. Mestaruustaistelun käydessä kuumimmillaan Mercedeksen ja Red Bullin välillä, esittäen mitä huvittavimpia väitteitä autojen laillisuudesta medialle.
Itkukonsertti alkaa joka tiimillä kaikista tiimeistä varmasti parin ekan kisan jälkeen kun huomataan mikä toimii ja mikä ei missä on jonkun mielestä kierretty sääntöjä.
 
Ylös