F1-autojen 2022 esittelyt, kuvat, spekulaatiot

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Niinhän se on, että on aika turha arvioida voimasuhteita kovin pitkälle autojen ulkonäön perusteella, mutta toisaalta aika harvoin kauneimmat autot ovat olleet hitaimpia tai rumimmat nopeimpia.
Toissa kaudella Ferrari oli yllättävän nopea laatikkomaiseen ulkonäköön nähden, mutta myöhemmin selvisikin se moottorihuijaus, mikä selitti osan vauhdista.

Tuleeko porukalle muita selkeitä poikkeuksia mieleen?
Jos katsotaan edellistä suurta aeromuutosta kaudelle 2009, niin tietenkin BrawnGP ja tupladiffu tuli monille yllätyksenä. Toyota oli kans yllättävän hyvä, koska käyttivät heti kauden alusta tuplaa. ja itse olin väärässä mitä Ferrariin tulee. Eipä ollut tietoa siis tällaisesta auton alla olevasta ratkaisusta ja jollain tiimillä voi taas olla joku piilotettu aerojuju. Williams näyttää kyllä päällisin puolen tosi hyvältä -mut lets see testit ensin.

Mut sitten kun Ferrari sai kopsattua tupladiffun ja Massaa ei enää suosittu tiimissä(kun hän loukkaantui) niin yllättäen Kimi keräsi pisteitä lähes eniten loppukauden kisoissa. Klassikko on, että tiimi oli kysynyt Kimiltä -mikset heti sanonut näitä säätöjä. No Kimi oli vastannut -sanoin, mutta ette kuunnelleet. Sori OT.
 
Viimeksi muokattu:

OriginalFormulastara

Well-known member
Liittynyt
22.2.2017
Viestit
338
Aika korkea keula monella.
Ymmärrän sarkasmin kun sen näen ;)

Vai tarkoitatko keulan ja etusiiven korkeutta maasta? Aika korkealta siitä vinkkelistä joo näyttää koko compilation, ainakin tuosta Ferrarin kuvasta. Tässä on varmaankin joku uusi sääntö, mut ehkä tuotakin voi jotenkin vääntää edukseen.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Todella mielenkiintoisia ratkaisuja.
Ferrarin ponttooniratkaisu on kieltämättä massasta poikkeava, odotetaan testejä ja ensimmäistä kisaa jolloin nähdään osuiko tifosot kultasuoneen vai onko yhtä toimiva kuin kaikki muutkin ratkaisut.
Foorumilla on kyllä jännän tietävää porukkaa joka tyrmää Ferrarin ratkaisun täysin toimimattomaksi, ihan täysin pannukakuksi.
Eivät ne autoa noin olisi rakentaneet ellei siinä ole jotain ideaa ja toimivaa.
 

Coni

Well-known member
Liittynyt
8.10.2007
Viestit
990
Noin radikaalisti erilainen kehityslinja antaa kieltämättä mahdollisuuden pärjätä jos kehitystyön alkuvaiheessa ollaan edes lähes samalla viivalla. Tuota Ferrarin ratkaisua ei yhdessä yössä kopioida kun taitaa vaikuttaa koko auton matkalle
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4657
Todella mielenkiintoisia ratkaisuja.
Ferrarin ponttooniratkaisu on kieltämättä massasta poikkeava, odotetaan testejä ja ensimmäistä kisaa jolloin nähdään osuiko tifosot kultasuoneen vai onko yhtä toimiva kuin kaikki muutkin ratkaisut.
Foorumilla on kyllä jännän tietävää porukkaa joka tyrmää Ferrarin ratkaisun täysin toimimattomaksi, ihan täysin pannukakuksi.
Eivät ne autoa noin olisi rakentaneet ellei siinä ole jotain ideaa ja toimivaa.
Tuskin tifosot on tuota suunnitelleet.
 
  • Like
Reaktiot: SJ

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4657
Onko sulla nyt käsitys mikä on tifosi?

Tifosi (pronounced [tiˈfoːzi; -oːsi]) is a group of supporters of a sports team, especially those that make up a tifo.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Tifosit ovat Ferrari-tallin kannattajia, faneja, eivätkä työntekijöitä.
Ymmärrätte kuitenkin pointin vaikkei käytetty sanamuoto olekkaan kaikkein selkein tai oikeaoppisin, kaikki nyt kuitenkin ymmärtää että Ferraria tarkoitetaan.
Ei muuta viestin pointtia asiasta että auto on suunniteltu kokonaisuutena.
 

Busso

Well-known member
Liittynyt
14.7.2019
Viestit
609
Tässä nyt kun näitä uusia autoja on katsonut, niin ainoastaan nuo renkaiden ilmanohjaimet häiritsevät silmää. Muuten nuo autot olisivat todella hienoja (varsinkin Ferrari!), mutta sitten tuo pieni pömpeli renkaissa pilaa kaiken ja tulee mieleen trackmania ja/tai formula e.

Toki haloonkaan en ole näiden vuosien mittaan tottunut kunnolla, mutta siitä en kitise koska todistetusti kyseessä on välttämätön turvallisuusvaruste.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2493
Tuo on kyllä kieltämättä ruma. Mutta samoilla linjoilla, positiivinen yllätys ulkonäön puolesta nämä uudet, se fian konseptimalli ei niin kumnoiselta näyttänyt vaikka ei hirveästi poikkeakaan.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3883
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Mainittu Ferrari radalla

Näistä kuvista vasta huomasin nuo vanteiden "pölykapselit"
Kuinka jarrujen jäähdytysilma kiertää tuollasessa järjestelmässä? Sisäpuolelta ohjataan jarruille ja keskimutterilta pois?

Ei muista kuinka toimi silloin viimeksi kun oli vannesuojia.
 

rölligölli

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
255
Näistä kuvista vasta huomasin nuo vanteiden "pölykapselit"
Kuinka jarrujen jäähdytysilma kiertää tuollasessa järjestelmässä? Sisäpuolelta ohjataan jarruille ja keskimutterilta pois?

Ei muista kuinka toimi silloin viimeksi kun oli vannesuojia.
niissä tais olla aukko noin klo5 kohdilla josta ilman ohjautuu auton alle
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2209
Näistä kuvista vasta huomasin nuo vanteiden "pölykapselit"
Kuinka jarrujen jäähdytysilma kiertää tuollasessa järjestelmässä? Sisäpuolelta ohjataan jarruille ja keskimutterilta pois?

Ei muista kuinka toimi silloin viimeksi kun oli vannesuojia.
Ilma taitaa tulla ulos pölärin ulkolaidoilta. Nämähän pyörii vanteen mukana, toisin kuin ne edellisen aikakauden pölärit. Näissä on juuri ideana, ettei sieltä voida ohjata/hyödyntää ilmavirtaa ulos.

Astonin on ainakin epäilty kokeilevan kuvan kaltaista viritystä.
 
Ylös