Vaikka avaus onkin absurdi, niin on hyvä miettiä erilaisia sponsorointi/rahoitusmalleja.
Esimerkiksi Sainzin ja Repsolin tapauksessa tarrat on olleet myös muiden tallin kuskien autoissa. Muita ison sponssirahan mukanaan tuoneita tehdaskuskeja on esimerkiksi Freddy Loix ja punavalkoinen tupakkayhtiö, ja tässä kohtaa voidaan myös kyseenalaistaa kumpi painoi vaakakupissa enemmän, sponssidiili vai ajotaidot, kun taas Sainzin kohdalla sitä ei tarvitse tehdä. Kukaan suomalaiskuski ei ole tainnut koskaan tuoda omaa sponssia koko tallille?
Taas Kankkusen traktorit ja Vatasen maidot ynnä muut on olleet henkilökohtaisia sponsorointeja, jotka on näkyneet enemmän ajopuvussa ja kypärässä jne. tai sitten one-off-ajoissa kuten Vatasella Suurajot 1988 ja 1991 tai Kankkusella 1995. Näitä henkilökohtaisia sponsoreita on ihan varmasti joka kuskilla ollut.
Tämän lisäksi on sitten "näkymätöntä" rahoitusta Jouhkin ja muiden mesenaattien tahoilta, toisinaan sijoituksia tulevaan niin että aloittelevan kuljettajan uraa tuetaan takeilla saada osuus kun tämä pääsee käsiksi isompiin palkkoihin.