Bukko
mielikuvitusukko
Mielestäni kulukattorangaistuksen vuoksi Verstappenin pitäisi menettää kuljettajien mestaruus, koska sarja oli niin tasainen. Samalla mestaruus menisi osoitteeseen, johon se muutenkin sääntöjen mukaan olisi kuulunut.
Varmasti totta....Eclestonehan sanoi (tietysti huumorilla), että jokaiselle moottoriradalle pitäis rakentaa kastelujärjestelmä ja rata kastella, nii saatais parempia kisoja.Pomppimiseen edestakas mannerten väliin löytyy syy asiasta jota F1 tai FIA ei voi hallita - sää
Enemmän avattu videossa
Mclaren myös.Taitaa nykyisistä talleista vain Ferrari, Haas ja Williams alkujaan tulleet sarjaan noilla nimillä. Muilla talleilla lie kaikilla joku muu nimi taustalla, ennen nykyistä nimeä. Tosin Williamsillakin (Fränkillä) oli tätä tallia ennen talli, jonka möi Walter Wolfille ja ekalle tämän tallin kisakaudelle runko tuli Marchilta (ja patti Fordilta).
Niin siis pointtina, että varmaan RB:lle ottaja löytyisi. Taitaa olla vaan niin vahva brändin vahvistus RB:lle tämä moottoriurheilu, ettei se siitä ihan heti luovu. Alpha Taurikin buffaamassa konsernin muotia.
Eihän se menisi, vaan jäisi kokonaan jakamatta. Kuten kuuluukin.Mielestäni kulukattorangaistuksen vuoksi Verstappenin pitäisi menettää kuljettajien mestaruus, koska sarja oli niin tasainen. Samalla mestaruus menisi osoitteeseen, johon se muutenkin sääntöjen mukaan olisi kuulunut.
Et hirveästi urheilua ole seurannut? Doping-skandaaleissa (jonka luen olevan verrannollinen tähän) palkinto siirtyy, sitä ei poisteta.Eihän se menisi, vaan jäisi kokonaan jakamatta. Kuten kuuluukin.
Et taida olla itse seurannut sitten Formuloita, kun Schumilta vietiin pisteet, muttei voittoja.Et hirveästi urheilua ole seurannut? Doping-skandaaleissa (jonka luen olevan verrannollinen tähän) palkinto siirtyy, sitä ei poisteta.
Ranskan ympäriajon voittajien paikat vuosina 1999-2005 ovat tyhjiä.Et hirveästi urheilua ole seurannut? Doping-skandaaleissa (jonka luen olevan verrannollinen tähän) palkinto siirtyy, sitä ei poisteta.
Näin teki joskin taisi kypsyyden sijaan esiintyä sana tuore.Eikös Keke sanonut aikoinaan, että Formulat on siellä, missä mansikat on kypsiä.
Ehkä vähän liian aikaisin luopui tuosta kierrättävästä järjestelmästä tai oikeammin näiden pääkaverienhan piti olla nimenomaan tukipareina toisilleen.FIA lopettaa kilpailujohtajien rotaation loppukaudeksi.
https://www.motorsport.com/f1/news/in-full-the-fia-report-on-the-f1-japanese-gp-crane-incident/10387600/
Kauden viimeisissä kisoissa tuomaristoa johtaa Niels Wittich. Ehkä pysyvästi ensi kaudesta lähtien.
Verstappeniltakin pitäisi viedä pisteitä, mutta ei voittoja. Mutta eiköhän FIA ole niin saamaton, että rangaistus kohdistuu vain talliin.Et taida olla itse seurannut sitten Formuloita, kun Schumilta vietiin pisteet, muttei voittoja.![]()
Niin siis Schumin tapauksessa Schumi veti vihkoon, Red Bullin tapauksessa Red Bull, eikä Max.Verstappeniltakin pitäisi viedä pisteitä, mutta ei voittoja. Mutta eiköhän FIA ole niin saamaton, että rangaistus kohdistuu vain talliin.
Niin mikä sitten on sopiva aikajänne, mihin saa verrata? Onko se kaikkien kollektiivinen mielipide asiasta, vai vain pienen osan?Aika hassu noita on lähteä erottelemaan. Jos talli rikkoo sääntöjä, niin kyllähän siitä kuskikin hyötyy. Jostain muinaisista Schumin rangaistuksista nyt sinänsä turha puhua, touhu on varmasti ollut vielä naurettavampaa siihen aikaan. Ja toisaalta kun rangaistuksissa nyt ei pysy yhtenäinen linja edes kisasta toiseen , niin mitä voi olettaa kun aikaväli alkaa olla vuosikymmeniä.
Siihen tietysti mikä vahvistaa omaa, hyvin rajoittunutta, mielipidettä.Niin mikä sitten on sopiva aikajänne, mihin saa verrata? Onko se kaikkien kollektiivinen mielipide asiasta, vai vain pienen osan?
Näinpä.Mielestäni kulukattorangaistuksen vuoksi Verstappenin pitäisi menettää kuljettajien mestaruus, koska sarja oli niin tasainen. Samalla mestaruus menisi osoitteeseen, johon se muutenkin sääntöjen mukaan olisi kuulunut.