Freak
Well-known member
Ehkä Bottas oletti ohituksen onnistuvan Alpinesta eikä siksi hyökännyt silmät kiinni mutkaan sisään. Alpinen suoranopeus oli kuitenkin niin paljon parempi, ettei Bottas päässyt lopulta edes yrittämään ohitusta.
Onko sulla parempaa, kuin Hallikaisen laittama? Siitä ei kuulu ainakaan puhelimella katkeamista. Sillan kohdalla ääni kaikuu sen sillan aliruksen aikaa, mutta muuta en erotaJuurihan minä sanoin, että se veto katkeaa ja sen nimenomaan kuulee incarista. Joko moottori pätkäisee tai nostaa. Sen jälkeen on vielä n. puoli sekuntia vetoa. Mistä videosta sitä ei kuule?
Samaa mieltä, että ero eteen pysyy samana, taakse taas sitä ei startin ilmakuvasta näe ja Norrisin incarin mukaan näyttäisi, että Norris saisi eroa kiinni jo ennen jarrutusta ja jarrutuksessa tulee sitten lähelle.
Vähän aggressivisemmalla ajolla Bottas olisi ehkä pystynyt pitämään Alonson takana/rinnalla toisessa oikeassa ja ei olisi jäänyt Alonson taakse pussiin kymmeniksi kierroksiksi, mutta pelkkää jossittelua
Tämä just. Mulla oli läppäristä ja videosta äänet täysillä ja siltikään erottanut mitään. Tämänkin olen maininnut jo aikaisemmin.Onko sulla parempaa, kuin Hallikaisen laittama? Siitä ei kuulu ainakaan puhelimella katkeamista. Sillan kohdalla ääni kaikuu sen sillan aliruksen aikaa, mutta muuta en erota
Katsoin F1-TV:stä. Sillan alla se "nosto" tosiaan tapahtuu, mutta vastaavassa kohtaa sillan alla Leclercin incarissa ei tapahdu mitään katkeamista eikä moottorin ääni edes muutu, joten siihen peilaten en oikein usko tuohon kaikumisteoriaan. En tosin voi olla siitä 100% varma. Jos F1-TV:n äänet pätkäisee tuossa, niin sitten tietysti johtuu siitä, muttei kyllä kuulosta oikein siltäkään.Tämä just. Mulla oli läppäristä ja videosta äänet täysillä ja siltikään erottanut mitään. Tämänkin olen maininnut jo aikaisemmin.
Veikkaan kyllä, että se johtuu ihan kaiusta. Jos ei ole siitä, niin sitten on joku moottorin pätkäisy, koska muutos kestää niin lyhyen aikaa, että ihmisvoimin olisi aika mahdoton jalalla suorittaa.Katsoin F1-TV:stä. Sillan alla se "nosto" tosiaan tapahtuu, mutta vastaavassa kohtaa sillan alla Leclercin incarissa ei tapahdu mitään katkeamista eikä moottorin ääni edes muutu, joten siihen peilaten en oikein usko tuohon kaikumisteoriaan. En tosin voi olla siitä 100% varma.
Voi olla. Zhoullakin oli ohittaminen niin vaikeaa, että näyttää tosiaan sitä, että Alfalla on nyt iso ongelma tuon kanssa. Ja vertaan tässä Zhouhun siksi, että välillä tekeminen toisten takana on ollut Bottasta raikkaampaa.Ehkä Bottas oletti ohituksen onnistuvan Alpinesta eikä siksi hyökännyt silmät kiinni mutkaan sisään. Alpinen suoranopeus oli kuitenkin niin paljon parempi, ettei Bottas päässyt lopulta edes yrittämään ohitusta.
No näinhän sen pitäisi mennä ja varmasti tuo onnistuisi myös jalalla. Sen verran nopeita noiden moottorien on pakko olla reagoimaan, jotta voidaan ajaa tarkasti.Sen verran kaikki varmasti ollaan samaa mieltä fysiikasta että kaikumisenhan pitäisi vahvistaa ääntä eikä poistaa sitä.
"Kaikumista" voi etsiä esimerkiksi Hamiltonin tai Russellin onboardista:
Jos moottorissa olisi ollut jokin häikkä niin varmasti Bottas olisi siitä kisan jälkeen sanonut. Nyt kuitenkin sanoi startista vain että olisi ehkä pitänyt toimia toisin. Eli oliko sitten jalka kaasupolkimella liian herkillä ja nosti liian aikaisin, mutta palasi kaasulle kun huomasi virheensä.No näinhän sen pitäisi mennä ja varmasti tuo onnistuisi myös jalalla. Sen verran nopeita noiden moottorien on pakko olla reagoimaan, jotta voidaan ajaa tarkasti.
Alfan tallilta tai Bottaalta tähän saisi varmaan lopullisen vahvistuksen.
Eikös sun pitäis olla aikamoinen akustiikan ja audion velho?Jos moottorissa olisi ollut jokin häikkä niin varmasti Bottas olisi siitä kisan jälkeen sanonut. Nyt kuitenkin sanoi startista vain että olisi ehkä pitänyt toimia toisin. Eli oliko sitten jalka kaasupolkimella liian herkillä ja nosti liian aikaisin, mutta palasi kaasulle kun huomasi virheensä.
Ei siinä tarvii kuin loppua virta akusta, niin jää kuin nakki kalliolle. Katsoppa Honda-koneella varustettuja autoja, niin ne tulee juuri suorien viimeisen pätkän paremmin kuin muut. Voin löydä pääsi pantiksi, että Ferrarilla on tehokkaampi tuo osa-alue, kuin Alfalla. Tai sitten Ferrari-kuski on käyttänyt ERSsiä vaan eri tavalla, jolloin Vale jää siinä.Toi edessä olevasta Ferkusta jääminen on hieman outo, mutta nostaminen se ei varmasti ole.
En ole akustiikan enkä audion velho vaan maalaisjärkeä käyttävä henkilö. Olet käyttänyt jo sutimis-, kaikumis-, turbulenssi- sekä mikrofonikortin, ja kaikki nämä kohdistuu vain Bottaksen autoon?Eikös sun pitäis olla aikamoinen akustiikan ja audion velho?
Kuis teet moisen tempun jalalla jossain sekunnin kymmenyksessä?
Muutos on sen verran iso sekä alkaa ja loppuu täysin "seinään".
Noista mikeistä ei myöskään tiedä missä kohtaa autoa on ollut ääntä tallentava mikki auki, miten se reagoi ks kohdassa ja miten se ok muuten säädetty ja sattuu muutenkin niin sopivasti sillan alitukseen, että ei paljoa jää vaihtoehtoa asiaan, ellei sitten halua niitä ehdottomasti olevan.
Sillä ei ole kuitenkaan tapahtuman kanssa yhtään mitään merkitystä, koska silloin on jo myöhäistä.
HöpöhöpöEn ole akustiikan enkä audion velho vaan maalaisjärkeä käyttävä henkilö. Olet käyttänyt jo sutimis-, kaikumis-, turbulenssi- sekä mikrofonikortin, ja kaikki nämä kohdistuu vain Bottaksen autoon?
Tähän päälle vielä muiden asiantuntijoiden näkökulma kaasun nostamisesta.
Kirsikkana kakun päällä Bottaksen oma lausunto.
Mitä jää enää jäljelle? Foliohattu.
Näytäs meille lausunto missä Bottas sanoo nostaneensa. Tapasi mukaan yhdistelet asioita täysin mielivaltaisesti vailla mitään totuuspohjaa. Eikö Bottas maininnut, että startin olisi voinut EHKÄ toisin? Se ei siis ole sama asia kuin hän myöntäisi nostaneensa.Kirsikkana kakun päällä Bottaksen oma lausunto.
Mitä jää enää jäljelle? Foliohattu.
Näytäs meille lausunto missä Bottas sanoo nostaneensa. Tapasi mukaan yhdistelet asioita täysin mielivaltaisesti vailla mitään totuuspohjaa. Eikö Bottas maininnut, että startin olisi voinut EHKÄ toisin? Se ei siis ole sama asia kuin hän myöntäisi nostaneensa.
Tässä on heitetty eri teorioita ja ehdotuksia, mukaan lukien sinun teoria. Mikään eikä kukaan ole sanonut, että juuri sinun teoria on se ainut oikea. Voit siis vetää päähäsi folion sijasta ihan jotain muuta. Sinä et myöskään ole kumonnut yhtään commin esittämää teoriaa, vaikka niin väität ja kuvittelet. Silti esiinnyt edelleen kuin sinun teoria olisi se ainut oikea. Voit siis vetää toisen kerran päähäsi folion sijasta jotain muuta.
Tuo sinun asenne muita kirjoittajia kohtaan nostaa kyllä helposti verenpainetta. Kuten eräs jäsen meille kertoi, niin jokainen on vastuussa omasta ulosannistaan, myös sinä. Toisin sanoen tuolla ylimielisellä asenteella saa mitä tilaa.
Jos perataan hommaa sulkemalla vaihtoehtoja pois:https://the-race.com/formula-1/did-mexicos-qualifying-star-fold-too-easily/
But having used the slipstream from the cars ahead on the long run to Turn 1, Bottas was too early on the brakes on the inside line, allowing both Charles Leclerc’s Ferrari and Fernando Alonso’s Alpine to sweep comfortably around his outside, dropping Bottas almost immediately from sixth to eighth.
“I need to have a look,” said Bottas afterwards, when asked if he’d played it too safe at the start. “I don’t remember it in detail how it went. For sure Fernando had an exceptional start and he got the place, possibly I could have done something a bit differently.”
Bottaskin on sitä mieltä, että Alonso sai hyvän lähdön ja huitaisi ohi ja sai siinä paikan.“I don’t remember it in detail how it went. For sure Fernando had an exceptional start and he got the place, possibly I could have done something a bit differently.”
Kun tullaan takaa noin paljon kovempaa, niin montako kertaa olet nähnyt, että puolustaminen onnistuu? Ehkä olisi voinut peipata toisen eteen ja toivoa ettei kolise, mutta toinen olisi mennyt ohi joka tapauksessa. Eikä sitä kisaa voiteta ekassa mutkassa, kuten toinen starttaaja sen tässäkin lähdössä näytti. Nyt Vale ei tainnut nähdä, eikä edes odottaa, että sieltä kukaan olisi tuollaista vauhtia tullut. Peileihin tosin olisi voinut katsoa enemmän.Sekin on täyttä fuulaa, ettei tuolla ollut lopulta itse tilanteeseen mitään merkitystä. Tottakai omalla paikalla suhteessa muihin kuljettajiin on merkitystä seuraavassa mutkassa, vaikka ne olisivatkin jo olleet ohi suoralla. Jos olet hitaassa mutkassa taaempana, niin olet taaempana ja se vaikeuttaa seuraavia mutkia. Toisaalta Alonso olisi voinut vaikka puskea Bottaksen ulos radalta seuraavassa mutkassa, jos Bottas olisi ollut edempänä, joten ei se olisi automaattisesti taannut ohitusta tai parempaa loppusijoitusta.
Ja: "... ehkä olisin voinut tehdä jotain hieman toisin."Bottaskin on sitä mieltä, että Alonso sai hyvän lähdön ja huitaisi ohi ja sai siinä paikan.