Pistetään taas yksi "vaihtoehto" pisteisiin, vähän Evansin pohjalta: torstai-perjantai, lauantai ja sunnuntai jokaisesta pisteet 3-2-1. Powerista voittajalle 1 piste. Kuitenkin niin, että rallin kokonaiskilpailun voittaja kuittaa aina 25 pistettä + mahdollisesti Powerin voitolla 1 lisäpiste. Hänelle ei siis lasketa päiväkohtaisia pisteitä lisäksi, mutta vie sijoituksellaan toisilta pisteitä. Näin ollen toiseksi kokonaiskilpailussa sijoittunut saa korkeintaan 9 pistettä päiväkohtaisesti (vain teoriassa) ja Powerin 1 lisäpisteen. Siksi tuosta toisesta sijasta hänelle 15 pistettä, jolloin mahdollista päästä korkeintaan pisteen päähän voittajasta, sillä tuskin olisi joka päivän nopein ja jäisi kakkoseksi kokonaiskisassa.... Kun rallin voittajalle ei anneta päiväkohtaisia lisäpisteitä, niin ei MM-sarjasa piste-ero kasvaisi yhdessä kisassa liian suureksi. Kuitenkin pääivän nopeimpana syö toisilta ja kasvattaa näin eroa ja kokonaiskisan voitosta tulisi eniten merkitykselinen. Jotain porsaan mentävää reikää tähänkin varmaan jää, etenkin tallitaktikoinnin osalta, mutta ne on sitten eri laskelmia... Tietysti pisteitä saa harvempi päivittäin, mutta koska ykköskalustoa on niin vähän, niin onko välttämättä tarpeen tarjota "ilmaispisteitä" - hyvän mielen niistä toki yöunille saa. Eri luokissa kuitenkin palkitaan erikseen omalla tavallaan. Olisiko yleiskilpailun pisteet sitten 25-15-10-8-6-5-4-3-2-1.