Aika pitkälti samaa mieltä. JJ oli varmasti lahjakas ja nopea kuski, mutta ei aivan Häkkisen veroinen. Ilman loukkaantumista olisi saattanut muutama GP-voitto tulla, mutta ei mestaruutta. Rahaa olisi tullut eläkepäiviä varten kuitenkin hyvin.Nopeudessa luulis Häkän olevan parempi kuin JJ..JJ on hyvä sadekelillä ja ehkä varmempi kuski..tiedä sitten?
Sehän oli lähellä et Salo ois päässy Ferrarille jo 1996,mut se siirto evättiin ja Ferrari valitsi Irvinen.Aika pitkälti samaa mieltä. JJ oli varmasti lahjakas ja nopea kuski, mutta ei aivan Häkkisen veroinen. Ilman loukkaantumista olisi saattanut muutama GP-voitto tulla, mutta ei mestaruutta. Rahaa olisi tullut eläkepäiviä varten kuitenkin hyvin.
Jykä on varmaan ainoa suomalainen F1-kuljettaja, jonka lopullista potentiaalia ei päästy näkemään. No, ehkä Salo osittain (Leo Kinnusta ja Mikko Kozarowitzkyä en laske kuskeihin, joilla olisi ollut mahdollisuus pidempään F1-uraan).
JJ. Lehto olisi voinut luoda samanlaisen uran, kuin vaikkapa Frentzen tai Fisichella. Eli muutama GP-voitto varmaankin olisi tullut.Aika pitkälti samaa mieltä. JJ oli varmasti lahjakas ja nopea kuski, mutta ei aivan Häkkisen veroinen. Ilman loukkaantumista olisi saattanut muutama GP-voitto tulla, mutta ei mestaruutta. Rahaa olisi tullut eläkepäiviä varten kuitenkin hyvin.
Jykä on varmaan ainoa suomalainen F1-kuljettaja, jonka lopullista potentiaalia ei päästy näkemään. No, ehkä Salo osittain (Leo Kinnusta ja Mikko Kozarowitzkyä en laske kuskeihin, joilla olisi ollut mahdollisuus pidempään F1-uraan).
Ken Tyrrell kai esti siirron..Mikä tuo Salon 1996 kuvio oli? Toki kakkosviulun soitteluahan se olisi ollut, mutta kyllä kuvittelisi Salonkin napanneen muutaman voiton, jos olisi saanut jo tuossa vaiheessa Ferraria ajaa. Ja mikäs homma oli että tuo 1996 siirto evättiin, ja mikä oli muuten hommana kun ei tullut jatkoa Ferrarilla kaudeksi 2000? Tuolloin, jos Barrichello onnistui Saksassa voittamaan, uskon että Salokin olisi aivan varmana pystynyt samaan. Olisi ollut aika kiva hyvitys edellisvuoden tapahtumiin, ja vieläpä samalla radalla.
Tuliki tosta mieleen et Frentzen oli aika vaisu Williamsilla saatuaan sinne huippudiilin. Paras kausi oli 1999 Jordanilla,sillon ajot suju paljon paremmin..JJ. Lehto olisi voinut luoda samanlaisen uran, kuin vaikkapa Frentzen tai Fisichella. Eli muutama GP-voitto varmaankin olisi tullut.
Mutta mitä tulee Häkkisen aika-ajo nopeuteen, niin kyllä se on kaikkein kovimmalla tasolla suomalaisista kuljettajista.
Kaudella 1994 muun muassa päihittu kaikissa aika-ajoissa tiimikaverinsa Martin Brundlel:in, joka oli ajanut Schumacherin tiimikaverina myös.
Arvioi myöhemmin Häkkisen Schumacherin edelle aika-ajoissa.
Tämän lisäksi Häkän voitoista yhtä lukuun ottamatta kaikki tuli urarenkailla. Kimin voitoista 18 tuli urarenkailla ja neljä slicks-renkailla.Siinä mielessä Räikkönen, että hän kykeni voittoihin kolmen eri tiimin autoilla (McLaren, Ferrari, Lotus) ja kolmella eri rengasmerkillä (Michelin, Bridgestone, Pirelli). Häkkisen voitot tulivat puolestaan kaikki McLarenilla ja yhtä lukuun ottamatta Bridgestonen renkailla.
Onhan heitä enemmän kuin 14.14 kuljettajaa on F1-historiassa ajanut kahden tallin väreissä yhden kauden aikana. Heidän joukossaan lajilegendoja ja supertähtiä, sekä suomipojista JJ Lehto ja Mika Salo.
Lisätietoa:
https://www.news.gp/en/f1-drivers-who-raced-for-multiple-teams-in-a-single-season
Sehän aina riippuu siitä, minkälaisesta sopimuksesta on kyse.Millähän valtuuksilla Tyrrell esteli siirron toisensa perään? Oliko sopimuksissa jonkunlainen pykälä sitten mikä tämän mahdollisti, vai mikä homma. Itselleni ei riitä selitykseksi, ettei halunnut päästää Saloa, vai sekö siinä tosiaan pelkästään oli. Koska ei kai kyseessä ollut enää mitään sellaista kuitenkaan kuten Häkällä 1993, että koska Williams unohti ilmoittautua ajoissa MM-sarjaan, niin jotenkin sillä varjolla Peter Collins taisi päästä estämään Häkän siirtymisen Williamsille. Se tosin saattoi pelastaa Häkän hengen, kenties muussa tapauksessa kuollut olisi nyt Häkä eikä Senna.
Täähän nyt on ihan höpöä, naurettavan paljon enemmän. Linkatulla listalla on 13 nimeä, "notable instances" kuten ihan artikkelissa itsessään mainitaan. Listan varhaisin esimerkki on jostain 90-luvun alulta, mutta voittihan Fangio 50-luvulla mestaruudenkin kilpailtuaan kahdessa eri tallissa samana vuonna. Yksi F1-historiatrivian klassisista knoppitiedoista on Gilles Villeneuven debyyttikisa Mclarenilla ennen vaihtoa Ferrarille samalla kaudella. Ihan suomalaisista puhuttaessa Keke Rosberg ravasi kahden tallin välillä vuonna -78 muutamaankin otteeseen. Viimeisen vuosikymmenen ajalta ainakin Kvyat ja Russell puuttuvat tuosta 14 joukosta. Jne. C'mon.14 kuljettajaa on F1-historiassa ajanut kahden tallin väreissä yhden kauden aikana.
Pahoittelut väärästä tiedosta. Postausta muokattu.Täähän nyt on ihan höpöä, naurettavan paljon enemmän. Linkatulla listalla on 13 nimeä, "notable instances" kuten ihan artikkelissa itsessään mainitaan. Listan varhaisin esimerkki on jostain 90-luvun alulta, mutta voittihan Fangio 50-luvulla mestaruudenkin kilpailtuaan kahdessa eri tallissa samana vuonna. Yksi F1-historiatrivian klassisista knoppitiedoista on Gilles Villeneuven debyyttikisa Mclarenilla ennen vaihtoa Ferrarille samalla kaudella. Ihan suomalaisista puhuttaessa Keke Rosberg ravasi kahden tallin välillä vuonna -78 muutamaankin otteeseen. Viimeisen vuosikymmenen ajalta ainakin Kvyat ja Russell puuttuvat tuosta 14 joukosta. Jne. C'mon.