Liikenteessä ärsyttää:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Tänään oli itsemurhakandidaatteja liikenteessä, kun kävin keskustassa syömässä. Vihreät paloi autoilijoille ja kaistojakin tolla tiellä on yhteensä viisi. Siitä vaan läski raggarijannu kera tytön kävelee pokkana punaisia päin niin, että koko liikenne seisahtuu. En uskaltanut raggarille töötätä, mutta tööttäsin tämän teinipillutyttöystävälleen, jonka jälkeen päristelin paikalta paniikinomaisesti pois.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tänään ajelin aamulla töihin ja eteeni tuli kiertoliittymässä valkoinen uudenkarhea nimeltämainitsemattoman kolmikirjaimisen baijerilaismerkin Coupe -malli. Ei siinä vielä mitään, autossa ei sinänsä vikaa ollut.

Kuljettajalla oli vain kumma taipumus lirutella kävelyvauhtia ja melkein pysähtyä jokaiseen kiertoliittymään tullessa, vaikka väistettäviä ei edes ollut. Sitten etanavauhtia ympyrästä poistuessa lämä tiskiin ja karkuun horisonttiin. Ja seuraavaan kiertoliittymään mennessä olin jo saavuttanut tämän sankarin, koska mateli taas etanavauhtia ympyrään tullessa. Nämä spurtit tapahtuivat taajama-alueella ja itse n. 50km/h ajaessani tämä valkoinen coupe hukkui maisemaan sitä tahtia että vauhtia oli silmämääräisesti arvioituna 80-100km/h.

Valtatiellä olevassa viimeisessä kiertoliittymässä ennen Tampereen suuntaan kääntymistä tämä keisari teki taas saman tempun. Mutta tällä kertaa otin itsekin kanssa täyskiihdytyksen 80:een asti eikä tämä herra päässytkään enää coupellaan karkuun. Päin vastoin, välimatka tuohon edelläajaneeseen jopa hieman pieneni kiihdytyksen aikana.

Tästä ilmeisesti suuttuneena tämä herrasmies kiihdytti ohituskaistan kohdalla 100km/h rajoituksen alkaessa nopeutensa jonnekin kauas törkeän ylinopeuden rajan tuolle puolen. Itse kiihdytin suht nopeaan sinne 100km/h tuntumaan ja silti tuon ohituskaistan aikana välimatka kasvoi noin 300:aan metriin. Sitten ei mennytkään kauaa kun tuli rekka perä edellä vastaan reilua alinopeutta. Coupe oli jäänyt köröttelemään rekan perään ja saavutin näin tämän herrasmiehen hetkessä. Ja kun tämä herra vihdosta viimein päätti ohittaa tuon rekan, lähdin samalla ohittamaan myös kyseistä rekkaa. Eikä edelleenkään saanut ohituksen aikana jätätettyä minua vaikka selvästi yritti.

Sen jälkeen Coupe -mies ajelikin suht rauhassa ja yhteisen taipaleemme päättyessä hän ajoi n. 100m päässä edessäni. Itselläni oli tosin vähintään puolta pienempi polttoaineenkulutus tuolta matkalta. Ja ajoinpa vielä rajoituksen mukaan. Ei kannattanut reuhaaminen kupeella.

Missähän ne oikeat poliisit on kun niitä tarvitaan? Peltipoliisit eivät tuollaisia siivoa tien päältä. Nyttenkin päätön kiihdyttely ja jarruttelu loppui vasta kun B-kirjamilla alkavalla automerkillä ajava mieshenkilö huomasi, että ei saanut jätätettyä kiihdyttelyillään noin 5 kertaa halvempaa autoani.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
On se kumma kun lähtee ohittamaan nopeutta X ajavaa autoa, ei meinaa edelle päästä vaikka on mittariin saanut X+20. Ei siinä voi kuin jatkaa kiihdyttämistä ja kiilata eteen, jos mahdollista.

Tänään yhdestä tuollaisesta ohitettavasta rupes nousemaan keskisormia. Pian se sitten ohittikin takaisin ja kaasutti horisonttiin selvällä ylinopeudella. Elättelin toiveita puskapoliisista, joka pysäyttäisi kyseisen autokunnan. Niin ei käynyt, mutta parinkymmenen kilometrin päästä sama auto oli pysäköity bussipysäkille, konepelti ylhäällä, ja vittuuntuneen näköisiä kavereita ympärillä.

Vahingonilo paras ilo.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
On se kumma kun lähtee ohittamaan nopeutta X ajavaa autoa, ei meinaa edelle päästä vaikka on mittariin saanut X+20. Ei siinä voi kuin jatkaa kiihdyttämistä ja kiilata eteen, jos mahdollista.

Tänään yhdestä tuollaisesta ohitettavasta rupes nousemaan keskisormia. Pian se sitten ohittikin takaisin ja kaasutti horisonttiin selvällä ylinopeudella. Elättelin toiveita puskapoliisista, joka pysäyttäisi kyseisen autokunnan. Niin ei käynyt, mutta parinkymmenen kilometrin päästä sama auto oli pysäköity bussipysäkille, konepelti ylhäällä, ja vittuuntuneen näköisiä kavereita ympärillä.

Vahingonilo paras ilo.
Voi myös hiljentää ja palata omalle kaistalle. Ei sillä, että itsekkään niin tulisi yleensä tehtyä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Voi myös hiljentää ja palata omalle kaistalle. Ei sillä, että itsekkään niin tulisi yleensä tehtyä.
Luonnollisesti näin, jos vaihtoehdot rupeavat näyttämään silti että vastaantulijan keula, ohitettavan kylki tai törkeä ylinopeus.
 
Viimeksi muokattu:

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Ne jotka ajavat ensin ihan asiallista nopeutta, mutta alkavat ajaa reilua alinopeutta kun joku ilmestyy taustapeiliin. Erityisesti jos taustapeilissä näkyy moottoripyörä. Totesin tämän viimeksi tänään. Pahimmassa tapauksessa aletaan ajaa 20 km/h alle nopeusrajoituksen ja tarjotaan "ohituspaikkaa" paikassa jossa on tuplakeltaiset. Harvoin noissakaan kehtaa ohi mennä, traktorit on poikkeus.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Tänään ajelin aamulla töihin ja eteeni tuli kiertoliittymässä valkoinen uudenkarhea nimeltämainitsemattoman kolmikirjaimisen baijerilaismerkin Coupe -malli. Ei siinä vielä mitään, autossa ei sinänsä vikaa ollut.

Kuljettajalla oli vain kumma taipumus lirutella kävelyvauhtia ja melkein pysähtyä jokaiseen kiertoliittymään tullessa, vaikka väistettäviä ei edes ollut. Sitten etanavauhtia ympyrästä poistuessa lämä tiskiin ja karkuun horisonttiin. Ja seuraavaan kiertoliittymään mennessä olin jo saavuttanut tämän sankarin, koska mateli taas etanavauhtia ympyrään tullessa. Nämä spurtit tapahtuivat taajama-alueella ja itse n. 50km/h ajaessani tämä valkoinen coupe hukkui maisemaan sitä tahtia että vauhtia oli silmämääräisesti arvioituna 80-100km/h.

Valtatiellä olevassa viimeisessä kiertoliittymässä ennen Tampereen suuntaan kääntymistä tämä keisari teki taas saman tempun. Mutta tällä kertaa otin itsekin kanssa täyskiihdytyksen 80:een asti eikä tämä herra päässytkään enää coupellaan karkuun. Päin vastoin, välimatka tuohon edelläajaneeseen jopa hieman pieneni kiihdytyksen aikana.

Tästä ilmeisesti suuttuneena tämä herrasmies kiihdytti ohituskaistan kohdalla 100km/h rajoituksen alkaessa nopeutensa jonnekin kauas törkeän ylinopeuden rajan tuolle puolen. Itse kiihdytin suht nopeaan sinne 100km/h tuntumaan ja silti tuon ohituskaistan aikana välimatka kasvoi noin 300:aan metriin. Sitten ei mennytkään kauaa kun tuli rekka perä edellä vastaan reilua alinopeutta. Coupe oli jäänyt köröttelemään rekan perään ja saavutin näin tämän herrasmiehen hetkessä. Ja kun tämä herra vihdosta viimein päätti ohittaa tuon rekan, lähdin samalla ohittamaan myös kyseistä rekkaa. Eikä edelleenkään saanut ohituksen aikana jätätettyä minua vaikka selvästi yritti.

Sen jälkeen Coupe -mies ajelikin suht rauhassa ja yhteisen taipaleemme päättyessä hän ajoi n. 100m päässä edessäni. Itselläni oli tosin vähintään puolta pienempi polttoaineenkulutus tuolta matkalta. Ja ajoinpa vielä rajoituksen mukaan. Ei kannattanut reuhaaminen kupeella.

Missähän ne oikeat poliisit on kun niitä tarvitaan? Peltipoliisit eivät tuollaisia siivoa tien päältä. Nyttenkin päätön kiihdyttely ja jarruttelu loppui vasta kun B-kirjamilla alkavalla automerkillä ajava mieshenkilö huomasi, että ei saanut jätätettyä kiihdyttelyillään noin 5 kertaa halvempaa autoani.
Oli Kangasalan molonaamoja?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Pyöräilijät. Tänään duuniin ajaessa oli vajaan neljän kilometrin kolme fillaristia (kaikki aikuisia).

Ensimmäinen tapaus ymmärsi ajaa kyllä pyörätietä, tosin ajoi sen vasenta reunaa korkean pensasaidan takana arviolta 30-35 kmh'n vauhtia, tullessani risteykseen alle kymmenen kilsan vauhtia tuli kiire polkaista jarrut pohjaan. Eikö noilla ole mitään ymmärrystä huonon näkyvyyden risteyksistä ja omasta vaikutuksesta liikenne turvallisuuteen.

Tapaus kaksi. Tämä taas ei ymmärtänyt käyttää vieressä olevaa pyörätietä. Ajoi noin 15 kmh'n vauhtia keskellä autokaistaa, joutui käkkimään sata metriä sen perässä kun oli myös vastaantulevia autoja. Eikö noilla ole mitään ymmärrystä, että liikenteessä on muitakin.

Tapaus kolme, oli noussut fillarinsa selästä suojatien kohdalla, mitä lienee ihmetellyt kun pyöri fillarinsa kanssa suojatien edessä siten että näytti olevan tulossa sille, sitten pyörähti ympäri ja otti taas suunnan suojatielle. Pakkohan siihen suojatien eteen oli pysähtyä, kun oli tekemässä kolmatta pyörähdystään pystyin ylittämään suojatien. Taustapeilistä katsottuna teki myös seuraavalle autolle ihan saman jutun. Eikö noilla ole mitään ymmärrystä, että liikenteessä on muitakin ja liikennesäännöistä.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Tiedä siitä mistä oli lähtöisin, mutta ajokortin oli ainakin saanut arpajaisista.

Ja tapahtumapaikkana oli Jämsä, kiertoliittymien luvattu kaupunki. Muuta täällä ei sitten olekaan :eek:
Jämsä! Tietenkin. Tuli vaan mieleen Kangasala ja sen kiertoliittymät ja Tampereen suuntaan kääntyminen kiihdytyskaistaa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Pyöräilijät. Tänään duuniin ajaessa oli vajaan neljän kilometrin kolme fillaristia (kaikki aikuisia).

Ensimmäinen tapaus ymmärsi ajaa kyllä pyörätietä, tosin ajoi sen vasenta reunaa korkean pensasaidan takana arviolta 30-35 kmh'n vauhtia, tullessani risteykseen alle kymmenen kilsan vauhtia tuli kiire polkaista jarrut pohjaan. Eikö noilla ole mitään ymmärrystä huonon näkyvyyden risteyksistä ja omasta vaikutuksesta liikenne turvallisuuteen.
Jeps..
Tämä on syy, miksi itse usein käytän autotietä näissä vauhdeissa. Tosin yleensä suuntaan kyllä reittini maanteille, mutta kuitenkin.. Jos on tarve ajaa yli kolmekymppiä ilman valmiutta pysähtymään risteyksissä, on pyörätie siihen usein liian vaarallinen paikka. Osa autoilijoista ei välitä kevyestä liikenteestä, ja jotkin paikat ovat tosiaan niin vaarallisia, että tilanne voi tulla vaikka välittäisikin.

Tapaus kaksi. Tämä taas ei ymmärtänyt käyttää vieressä olevaa pyörätietä. Ajoi noin 15 kmh'n vauhtia keskellä autokaistaa, joutui käkkimään sata metriä sen perässä kun oli myös vastaantulevia autoja. Eikö noilla ole mitään ymmärrystä, että liikenteessä on muitakin.
Juups, samaa mieltä, ei tuollaisella vauhdilla kannata autojen sekaan mennä palloilemaan etenkin jos liikennesäännötkin on hukassa..

Tapaus kolme, oli noussut fillarinsa selästä suojatien kohdalla, mitä lienee ihmetellyt kun pyöri fillarinsa kanssa suojatien edessä siten että näytti olevan tulossa sille, sitten pyörähti ympäri ja otti taas suunnan suojatielle. Pakkohan siihen suojatien eteen oli pysähtyä, kun oli tekemässä kolmatta pyörähdystään pystyin ylittämään suojatien. Taustapeilistä katsottuna teki myös seuraavalle autolle ihan saman jutun. Eikö noilla ole mitään ymmärrystä, että liikenteessä on muitakin ja liikennesäännöistä.
haha! :D :D
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Jeps..
Tämä on syy, miksi itse usein käytän autotietä näissä vauhdeissa. Tosin yleensä suuntaan kyllä reittini maanteille, mutta kuitenkin.. Jos on tarve ajaa yli kolmekymppiä ilman valmiutta pysähtymään risteyksissä, on pyörätie siihen usein liian vaarallinen paikka. Osa autoilijoista ei välitä kevyestä liikenteestä, ja jotkin paikat ovat tosiaan niin vaarallisia, että tilanne voi tulla vaikka välittäisikin.
Koska fillari ajoi pyörätien vasenta laitaa havaitsemisetäisyys oli 3-4 metriä, jos olisi ajanut oikeaa laitaa niin fillari olisi näkynyt huomattavasti kauempaa, kyseisessä risteyksessä on hyvin korkea pensasaita. Myös pyöräilijöiltä vaaditaan liikennesäännöissäkin sopivaa tilannenopeutta, sekä ajoväylän oikeassa reunassa ajoa. Tiedoksi autoiltakin odotetaan valmiutta pysähtyä risteyksissä. Pyörätie on fillareille oikea paikka sellaisen ollessa. Miksi helvetissä fillaristit vaativat lisää pyöräteitä, mutta eivät ole niitä valmiita käyttämään?
 

Suggestiivi

Kusihousunörtti
Liittynyt
4.10.2009
Viestit
1050
Autoilijat, jotka eivät tajua, että mopedi on yhtä lailla liikkumisväline. Lähdin eilen uimaan ja 200 metrin päästä kotoani joku törppö oli jo tulossa kolmion takaa eteen. Pumppasi vielä kaasua kun olin jo melkein kohdalla. Itse olin koko ajan valmiina pysähtymään, mutta päästihän se sentään meikäläisen menemään. Visiiri oli auki, ja sitä katsetta se autoilija tuskin tulee unohtamaan :D.

Pari kilometriä eteenpäin olin menossa pyörätietä pitkin ja joku tröpö päätti lähes pysäköidä autonsa suojatielle. Siinä sitten kattelin kunnes painoin äänimerkkiä ja ukko lähti pois suojatieltä. :D
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Koska fillari ajoi pyörätien vasenta laitaa havaitsemisetäisyys oli 3-4 metriä, jos olisi ajanut oikeaa laitaa niin fillari olisi näkynyt huomattavasti kauempaa, kyseisessä risteyksessä on hyvin korkea pensasaita. Myös pyöräilijöiltä vaaditaan liikennesäännöissäkin sopivaa tilannenopeutta, sekä ajoväylän oikeassa reunassa ajoa. Tiedoksi autoiltakin odotetaan valmiutta pysähtyä risteyksissä. Pyörätie on fillareille oikea paikka sellaisen ollessa. Miksi helvetissä fillaristit vaativat lisää pyöräteitä, mutta eivät ole niitä valmiita käyttämään?
Vaadimme pyöräkaistoja, jotka ovat selkeästi erotettu jalkakäytävästä ja ovat osana autoteitä.. Samaan tyyliin kuin esim. Hollannissa.. Suomessa tällaisia pyöräkaistoja on pienellä pätkällä töölössä sekä konalassa.

Nykyisin useat pyörätiet ovat usein vaarallisempia kuin pyöräily autotiellä. Sekään ei mielestäni ole ihan oikein..

Edit: tästä aiheesta en halua jatkaa sen enempää, koska tiedän jps:n vain provoavan.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Vaadimme pyöräkaistoja, jotka ovat selkeästi erotettu jalkakäytävästä ja ovat osana autoteitä.. Samaan tyyliin kuin esim. Hollannissa.. Suomessa tällaisia pyöräkaistoja on pienellä pätkällä töölössä sekä konalassa.

Nykyisin useat pyörätiet ovat usein vaarallisempia kuin pyöräily autotiellä. Sekään ei mielestäni ole ihan oikein..

Edit: tästä aiheesta en halua jatkaa sen enempää, koska tiedän jps:n vain provoavan.
Kajaanissa on noin 200 metriä tuollaista pyöräkaistaa keskutassa:
TOSSA: http://maps.google.fi/maps?f=q&source=s_q&hl=fi&geocode=&q=Kajaani&sll=62.593341,27.575684&sspn=12.855522,36.518555&ie=UTF8&hq=&hnear=Kajaani&ll=64.224,27.732024&spn=0.007185,0.036049&z=16&layer=c&cbll=64.224057,27.732161&panoid=tYUGn4jkwIfzpfwsnppVKA&cbp=12,228.99,,0,5.54
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Nykyisin useat pyörätiet ovat usein vaarallisempia kuin pyöräily autotiellä. Sekään ei mielestäni ole ihan oikein..

Edit: tästä aiheesta en halua jatkaa sen enempää, koska tiedän jps:n vain provoavan.
En provoa, valitettava tosiasia vain on, että helvetin suuri osa pyöräilijöistä ei osaa liikennesääntöjä tai -käyttäytymistä tai sitten ei vain välitä siitä.

Sun tapaiset pyöräilijät kokevat pyöräteillä olevan hankalaa liikkua , koska siellä pitäisi huomioida muut hitaammin kulkevat ja katsovat siten oikeudekseen mennä häiritsemään liikennettä autotien puolelle.
 
Ylös