Liikenteessä ärsyttää:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Uskallanko mölähtää kesken hyvän taiston?:doubtful:

Siellä laissa sanottiin, että pyöräilijä voi ajaa autotiellä pyörätien sijaan, jos siihen on pakottava ja perusteltu tarve. Minusta se, että kilpapyöräilijä haluaa harjoituslenkillään ajaa kovaa vauhtia, ei ole pakottava tarve. Ei, vaikka harjoituskilpapyöräilijä olisi poliisi. Pääsee kilpapyörälläkin hiljaisempaa vauhtia.

Nimim. vannapee kilpapyöräilijä
Kyseessä on kyllä ihan oikea kilpapyöräilijä! Marko Törmänen oli Joroisten triathlon-kisassa toinen ja voitti pyöräosuuden. ;)
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Yksi pyörä jokaista kuutta autoa kohden kuulostaisi kyllä melko huimalta kun katsoo, paljonko polkupyöriä liikenteessä yleensä tapaa. Sinällään tämä ei ole mikään yllätys, Askon taulukko kun vastaa ihan eri kysymykseen.
Askon taulukko vastaa muuhun kysymykseen, mutta mulle ei kyllä aukea mihin.
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
Kyseessä on kyllä ihan oikea kilpapyöräilijä! Marko Törmänen oli Joroisten triathlon-kisassa toinen ja voitti pyöräosuuden. ;)
A) Eihän se ole kilpapyöräilijä, kun kerran ui ja maratoonaakin.
B) Oikea kilpapyöräilijä douppaa, aina. Väitätkö siis kyseistä poliisia douppaajaksi ja rikolliseksi?!:eek!:
C) Kyllä kilpapyöräilijätkin osaavat ajaa hiljaa. Tour de Francella esim. menivät välillä hyvin hiljaa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Yksi pyörä jokaista kuutta autoa kohden kuulostaisi kyllä melko huimalta kun katsoo, paljonko polkupyöriä liikenteessä yleensä tapaa. Sinällään tämä ei ole mikään yllätys, Askon taulukko kun vastaa ihan eri kysymykseen.
Moni jalankulkija on voinut vaikkapa ajella keskustaan pyörällä. Jostain ne pyörät täpötäysille pyörätelineillekin on tulleet!
 

Ria

Jäässä
Liittynyt
17.10.2001
Viestit
3230
Saako tässä välissä avautua muusta? Nyt ärsyttäs vähän mopoilijat ei mopoille sallitulla pyörätiellä. Erityisen "kivaa" on kun ne tulee vastaan pitkähkössä kapeessa metalliseinäsessä tunnelissa. Tietysti siellä pitää oikeen vielä erikseen kaasutella jotta varmistetaan metelin kamaluus. Näkyvyyskään ei kyseisessä paikassa oo mitenkään loistava, joten ne onnistuu säikäyttämään silloinkin, kun ei onneksi osu ihan sinne tunneliin se ohitus.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
A) Eihän se ole kilpapyöräilijä, kun kerran ui ja maratoonaakin.
B) Oikea kilpapyöräilijä douppaa, aina. Väitätkö siis kyseistä poliisia douppaajaksi ja rikolliseksi?!:eek!:
C) Kyllä kilpapyöräilijätkin osaavat ajaa hiljaa. Tour de Francella esim. menivät välillä hyvin hiljaa.
A) muakin täällä sanotaan kilpapyöräilijäksi vaikka myös uin ja maratoonaan.
B) tarkennus: ammattilais-kilpapyöräilijä douppaa
C) Tämä on kyllä totta. Jostain se niiden kuntopohja on kuitenkin tullut, ja tuskin hiljaa ajamalla. :rolleyes:
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Niin kyllä Hakamäentiessä on hyvääkin, enhän mä sitä ole kai missään kiistänyt. Parempaankin oltaisiin kyllä pystytty, kun siihen kerta tilaisuus oli.
Millälailla. Kaikki huomioiden. Äläkä sano ettet ole suunnittelija, jos tuommoista väittää niin pitää olla vastaus.

Mun kuva kokonaisuudesta on se, että MYÖS pyöräilijöiden oma näkökulma pitäisi ottaa huomioon. Nyt pyöräilijöiden liikkuminen sillä tiellä on tehty autoilijan näkökulmasta: pyöräilijät pois autojen seasta. Se siinä on toki toteutunutkin. Pois silmistä, pois mielestä.
Ja näin tehdään, nythän jopa kysyttiin pyöräilijöiltä erikseen mielipidettä.
Näin voisi ymmärtää. Kun kirjoitin, että joillekin tieosuuksille voisi esim. pyöräkaista olla paikallaan niin kumoat koko mielipiteeni sillä ettei ole muka tilaa.. Ehkä jossain paikassa ei ole tilaa (niissä ei kai ole tarvettakaan), mutta on tieosuuksia, joilla sellainen voisi ratkaista paljonkin pyöräilyn turvallisuusongelmia.
Mä en oikein kyllä ymmärrä mitä hyötyä noista on (itse kyllä ajattelen, että paremmin pyöräilijät on autoista "turvassa" kun on korokkeella. Sille "levenneykselle", joksi monet autoilijat pyöräkaistaa ajattelis on vain helppo väistää.

muutenkin jos halutaan pyöräilyä edistää, niin se on kokonaisvaltaisilla ratkaisuilla, ei yksittäisillä pyöräkaistoilla sinne minne ne sattuu sopivaan. Paljon tehokkaampaa on nykyisen pyörätieverkoston hyödyntäminen (se on kuitenkin hyvä) ja paikkaaminen aukkojen osalta. Sen pitää kuitenkin olla johdonmukainen, eikä siellä täällä pyöräkaistaa ja siellä täällä pyörätietä (tuolloin autoilijat & pyöräilijät ei siihen osaa suhtautua).
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Moni jalankulkija on voinut vaikkapa ajella keskustaan pyörällä. Jostain ne pyörät täpötäysille pyörätelineillekin on tulleet!
mietis keskustan ihmismäärää ja sitten pyörämäärää niissä telineissä. Onko suhde 1/10. 1/100 on lähempänä totuutta, jos riittääkään.

Tuolla logiikalla jossain kiinassa 10007% ihmisistä pyöräilee (jos vain sitä pyörien määrää katotaan)
 

Tolerantti

Well-known member
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
4704
A) muakin täällä sanotaan kilpapyöräilijäksi vaikka myös uin ja maratoonaan.
B) tarkennus: ammattilais-kilpapyöräilijä douppaa
C) Tämä on kyllä totta. Jostain se niiden kuntopohja on kuitenkin tullut, ja tuskin hiljaa ajamalla. :rolleyes:
Kaikki kilpapyöräilijät siis terrorisoivat mummoja, lapsia ja piskejä pyöräteillä, sekä vielä autoilijoita maanteillä.

Koskahan vuorikiipeilijät keksivät ryhtyä harrastamaan pahettaan pyöräteillä? Kun ovat haitaksi siellä, niin sitten autotielle. Kun on kerran pakottava tarve.:nope:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Millälailla. Kaikki huomioiden. Äläkä sano ettet ole suunnittelija, jos tuommoista väittää niin pitää olla vastaus.
Vastasin tähän jo. Tällä kertaa saat kaivaa sen ihan itse, mä en jaksa kuluttaa aikaani uudelleenkirjoittamiseen, koska joku jaska ei osaa lukea tai ei ymmärrä.


Ja näin tehdään, nythän jopa kysyttiin pyöräilijöiltä erikseen mielipidettä.
JÄLKEENPÄIN! :mad_old: :mad_old: :mad_old:

Mä en oikein kyllä ymmärrä mitä hyötyä noista on (itse kyllä ajattelen, että paremmin pyöräilijät on autoista "turvassa" kun on korokkeella. Sille "levenneykselle", joksi monet autoilijat pyöräkaistaa ajattelis on vain helppo väistää.
Tämän olen perustellut monta kertaa, jos et ymmärrä, olen syytön siihen.

muutenkin jos halutaan pyöräilyä edistää, niin se on kokonaisvaltaisilla ratkaisuilla, ei yksittäisillä pyöräkaistoilla sinne minne ne sattuu sopivaan. Paljon tehokkaampaa on nykyisen pyörätieverkoston hyödyntäminen (se on kuitenkin hyvä) ja paikkaaminen aukkojen osalta. Sen pitää kuitenkin olla johdonmukainen, eikä siellä täällä pyöräkaistaa ja siellä täällä pyörätietä (tuolloin autoilijat & pyöräilijät ei siihen osaa suhtautua).
Tätähän mä kokoajan oon painottanut! Pyöräkaistoja sinne missä ne olisivat nykyistä parempi ratkaisu, mutta ei kaikkialla tosiaan ole tarvetta. Sitä olen sanonut kokoajan! On se nyt helvetti, että nyt vasta tajusit! :jaska:
No parempi myöhään kuin ei milloinkaan! :)
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
mietis keskustan ihmismäärää ja sitten pyörämäärää niissä telineissä. Onko suhde 1/10. 1/100 on lähempänä totuutta, jos riittääkään.

Tuolla logiikalla jossain kiinassa 10007% ihmisistä pyöräilee (jos vain sitä pyörien määrää katotaan)
nyt meni ihan ohi.. :D


Alkaa mennä tää sun provo aika överiksi.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Kaikki kilpapyöräilijät siis terrorisoivat mummoja, lapsia ja piskejä pyöräteillä, sekä vielä autoilijoita maanteillä.
Ei vaan ajavat maantiellä silloin kun pyörätiellä on mummoja, lapsia ja piskejä. Kaikki on tyytyväisiä!

Tien reunassa pyöräilevä tuskin on autoilijalle häiriöksi. Tuskin edes huomaavat (siltä ainakin tuntuu).
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Tien reunassa pyöräilevä tuskin on autoilijalle häiriöksi. Tuskin edes huomaavat (siltä ainakin tuntuu).
Kyllä niitä pitää varoa, muuten voipi käydä kehnosti. Ja kapealla tiellä pyöräilijöistä voi olla harmia eli voi joutua hiljentämään.

Jos ei toimisi oikein, niin pyöräilijät voivat osaltaan vaikuttaa liikennetapahtumiin eli pelkästään pyöräilijän omasta hengestä ei ole kyse. Esim. mitä tuli siihen rekan takana kaahaavaan kilpapyöräilijään...oletetaan, että tämä kaatuisi....ja takana tuleva auto voisi väistää pientareelle missä kulkee esim. lapsi...tai sitten ajaa nokkakolarin.

Mutta vielä useammin olen kyl törmännyt...tai en siis törmännyt, mutta liikenteessä tavannut ENÄMPI pöljiä autoilijoita kuin pyöräilijöitä...
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
:D

Vastasin tähän jo. Tällä kertaa saat kaivaa sen ihan itse, mä en jaksa kuluttaa aikaani uudelleenkirjoittamiseen, koska joku jaska ei osaa lukea tai ei ymmärrä.
Olen tätä kerran kysynyt ja silloin vastauksesi oli:
Toiseksi: minä en edelleenkään ole liikennesuunnittelija. Ei mulla sitä ratkaisua ole, mutta yhteistyössä asiasta tietävien (esim. helsingin polkupyöräilijät) kanssa olisi ratkaisu voinut olla parempikin.. Esim. miksi autotien rampit eivät voisi mennä pyörätien ali? Nyt pyörätiet menevät ramppien ali.. En usko perustelua siitä, että olisi ollut kalliimpaa tehdä toisin. Se tie vedettiin kokonaan uusiksi!
Kovin kokonaisvaltainen suunnitelma, etkä edes kommentoinut kun kerroin tuohon liittyvät ongelmat.

JÄLKEENPÄIN! :mad_old: :mad_old: :mad_old:
Koitas nyt olla itsesi kanssa samaa mieltä.

Hyvänä esimerkkinä hakamäentie. Ottivat helsingin polkupyöräilijöiden hallitukseen yhteyttä vasta siinä vaiheessa, kun suunnittelut olivat loppusuoralla.
Varmaan ottivat yhteyttä, jotta voitaisiin hienosäätää. Mutta ilm. tämä ei kelvannut, haluttiin täys muutos.

juu myöhemmin sanoit "kun suunnitelmat oli tehty". Mutta ennen rakentamista selkeästikin, eli rakentavalla yhteistyöllä niitä ois voitu muuttaa. mutta ei millään "Autot pois tieltä, pyöräilijöille tasamaa"

Tätähän mä kokoajan oon painottanut! Pyöräkaistoja sinne missä ne olisivat nykyistä parempi ratkaisu, mutta ei kaikkialla tosiaan ole tarvetta. Sitä olen sanonut kokoajan! On se nyt helvetti, että nyt vasta tajusit! :jaska:
No parempi myöhään kuin ei milloinkaan! :)
Mähän en nimenomaan kannata pyöräkaistoja, vaan pyöräteitä :jaska:
 
Ylös